AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Hva må på en måte skje at du sier "Nå er det nok!" og går? Veier du pros and cons før du går? Anonymkode: 4949f...46e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Hva er deres erfaringer? 🙂 Anonymkode: 4949f...46e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Det spørs hvor avhengig man er av inntekten. For de fleste handler det om å unngå å bli arbeidsledig eller havne på nav dersom man ikke har noen jobbtilbud på gang. Man kan jo beste seg for at nok er nok, men bruke lang tid på å "slutte" ved at man f. eks skaffer seg bedre utdanning eller finner en ny jobb før man sier opp. I disse corona tider tror jeg det er smart å tenke strategisk og langsiktig og ikke gjøre impulsive valg hvis man har en familie man skal ha mat på bordet til. Anonymkode: c917b...efd 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs hvor avhengig man er av inntekten. For de fleste handler det om å unngå å bli arbeidsledig eller havne på nav dersom man ikke har noen jobbtilbud på gang. Man kan jo beste seg for at nok er nok, men bruke lang tid på å "slutte" ved at man f. eks skaffer seg bedre utdanning eller finner en ny jobb før man sier opp. I disse corona tider tror jeg det er smart å tenke strategisk og langsiktig og ikke gjøre impulsive valg hvis man har en familie man skal ha mat på bordet til. Anonymkode: c917b...efd Enig. Noen ganger trenger man derimot et spark i r****, som for eksempel en konflikt på jobben, oppsigelse, slik at man faktisk prøver å finne noe bedre. Det er veldig lett å bare fortsette i samme jobb i mange år, velge en såkalt komfort sone, selv om man ikke trives lenger Anonymkode: 4949f...46e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Har opplevd baksnakking av meg (foran meg) og bak meg. Hadde jeg hatt fast jobb da hadde jeg byttet jobb asap, men det er ikke så lett. Anonymkode: cc95c...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Gå ut døra, ikke slutt på dagen. Men på sekundet! Dette elsker jeg selv, gjort det 2 ganger. Bare avsluttet å gått ut Dagpenger lever man godt på i norge, så er ikke noe å stresse med å jobbe i en dårlig firma. Anonymkode: c5bce...dc8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Gå ut døra, ikke slutt på dagen. Men på sekundet! Dette elsker jeg selv, gjort det 2 ganger. Bare avsluttet å gått ut Dagpenger lever man godt på i norge, så er ikke noe å stresse med å jobbe i en dårlig firma. Anonymkode: c5bce...dc8 Sånn som det er nå så er jeg ganske sikker på at man ikke får dagpenger hvis man selv sier opp jobben. Anonymkode: cc95c...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Jeg hat latt det gå for langt på min jobb. Har fått helt andre arbeidsoppgaver enn det jeg ble forespeilet og hver 3. mnd eller så er det "ja men jeg har et prosjekt du skal få styre" eller noe i den duren. Har holdt på slik i 3 år men dråpen var at jeg ikke kunne gå opp i lønn fordi tariffen for det jeg holder på med ikke er høyere. Jeg har utdannelse og kompetanse til å være prosjektleder, men ledelsen holder meg nede på gulvet. Ser meg desperat om etter annen jobb, men det er slettes ikke så lett i disse tider og neimen om jeg tørr å slutte før jeg har ny jobb på plass. Anonymkode: 9f18a...338 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Gå ut døra, ikke slutt på dagen. Men på sekundet! Dette elsker jeg selv, gjort det 2 ganger. Bare avsluttet å gått ut Dagpenger lever man godt på i norge, så er ikke noe å stresse med å jobbe i en dårlig firma. Anonymkode: c5bce...dc8 Gå nå, på sekundet, og få to mnd. karenstid? Fordi.. hva? Jeg ser ikke problemstillingen her, men mulig jeg er blitt noe blind på mine eldre dager. Hva er egentlig greia? Anonymkode: 530a8...503
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Jeg er konsulent, jeg tolerer nesten hva som helst bare dagraten er god nok;) Anonymkode: d7ea3...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn som det er nå så er jeg ganske sikker på at man ikke får dagpenger hvis man selv sier opp jobben. Anonymkode: cc95c...8b4 Såklart man gjør det, men man får jo 12uker karantene. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Gå nå, på sekundet, og få to mnd. karenstid? Fordi.. hva? Jeg ser ikke problemstillingen her, men mulig jeg er blitt noe blind på mine eldre dager. Hva er egentlig greia? Anonymkode: 530a8...503 12uker karantene, er verdt det. Etterpå har man 2år der man kan leve glade dager. Har vært igjennom dette selv flere ganger så vet det Anonymkode: c5bce...dc8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 12.26): Jeg er konsulent, jeg tolerer nesten hva som helst bare dagraten er god nok;) Anonymkode: d7ea3...a3a Hva er «hva som helst»? Anonymkode: 4949f...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå