Gå til innhold

Innafor å be slektninger ta coronatest før juleselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Oslo i mellomjula. Der kommer vi til å møte flere slektninger som vi ikke har møtt på lenge, og vi har med oss en baby på 7 mnd. Dette blir for de fleste første gang de møter barnebarnet/onkelbarnet sitt. Vi er litt usikre på om det er innafor å be Oslo-gjengen om å ta en coronatest før vi møtes i jula, eller blir det feil? 

Anonymkode: c8382...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke innafor. 

Det er innafor at de vasker hendene før de rører baby og ikke møter dere om de er syke. 

• Liker 7
Skrevet

Spørsmålet er vel om det er innenfor å reise til Oslo når du tenker disse tankene.

• Liker 17
Skrevet

Nei, å ta en koronatest uten at man vet at man har vært i en smittefarlig situasjon , eller har symptomer, er ikke anbefalt. Hvis de tar en test som viser negativ, men kan ha  blitt smittet for kort tid siden, så gir det en falsk trygghet. Be heller alle som enten har symptomer eller har vært i en risikosituasjon om å ikke møte dere, og så bør alle andre holde to meter avstand. Sett frem antibac og såpe og det som trengs. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville heller unngått å reise hvis du er redd smitte. Du kan bli tester privat uten symptomer, men det koster 1000 lappen og du er ikke garantert de ikke vil bli syke senere hvis testen ble tatt på et fortidlig stadium. Jeg bor i Oslo selv og møter ikke andre oslofolk som jeg vet går i butikker osv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi reiser til Oslo i mellomjula. Der kommer vi til å møte flere slektninger som vi ikke har møtt på lenge, og vi har med oss en baby på 7 mnd. Dette blir for de fleste første gang de møter barnebarnet/onkelbarnet sitt. Vi er litt usikre på om det er innafor å be Oslo-gjengen om å ta en coronatest før vi møtes i jula, eller blir det feil? 

Anonymkode: c8382...871

Nei, ærlig talt - hvis du er redd for smitte lar du være å dra, og kanskje helt uansett lar man vel være å dra nå, denne ene jula... Du kan ikke kreve at andre mennesker skal ta test fordi du vil være trygg. 

Du er dessuten ikke trygg, en slik test beviser ikke noe annet enn at personen ikke hadde viruset idet testen ble tatt...

• Liker 5
  • Opprett ny...