AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Jeg kjenner på en panikk følelse av baby snart er her. Panikk over at et så skjørt menneske bare blir etterlat med oss alene. Vi kan jo ingenting, hva om vi gjør noe feil eller ikke reagerer tidsnok? Hva om baby ikke har det bra med oss, og vi ikke skjønner det?? Jeg skjønner ikke at jeg plutselig skal "vite alt" når det kommet til baby! Da venninner og familie fikk barn så det så naturlig ut, og at de bare mestret alt, tok det på strak arm. Er det slik det så ut som, eller har man totalt panikk følelse en stund etter fødsel? Anonymkode: 3405f...811
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Jeg tenkte akkurat det samme timer før jeg skulle bli satt i gang og gikk virkelig over all forventning 🌟 du kommer utrolig fort inn i morsrollen og alt går av seg selv , du kommer til og få det til kjempe bra 💞 masse lykke til 💞 Anonymkode: cc22e...72b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Jeg tenkte akkurat som deg første gang jeg var gravid. Nå som jeg er gravid med nr 2 har jeg vert mer avslappet og tenkt at den følelsen ikke kom denne gangen, men jammen kom den likevel. Nå er jeg i uke 37 og får stadig en sånn panikkfølelse som du beskriver. Denne gangen går følelsene mer på at det har gått opp for meg at vi får ett helt nytt individ og ikke en kopi av storesøster som baby. En helt egen baby som kommer uten bruksanvisning og som vi må lære å kjenne. Får også «panikk» for at familiedynamikken blir annerledes og dårlig samvittighet for storesøster som ikke blir alene om oppmerksomheten. Uansett, jeg tenker at det er helt normale følelser du har. De er nok der for å forberede oss på at livet blir snudd på hode en liten periode og på det store ansvaret man har. Jeg kunne kjenne på følelsen av panikk noen ganger etter fødsel også. Som da vi skulle reise hjem fra sykehuset eller når barnet hadde mageknip og skrek i timesvis. Men det går seg til, gradvis. Det er en fantastisk, krevende, tøff, koselig og altoppslukende tid du har i møte. Anonymkode: 6715d...0c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå