AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Hei! Jeg skal kjøpe julegaver og lurer på om Frozen fortsatt er populært blant åtteåringer? Eller fireåringer? Takk for svar! Anonymkode: ce90a...eef
Gjest Trynefaktor Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Jeg skal kjøpe julegaver og lurer på om Frozen fortsatt er populært blant åtteåringer? Eller fireåringer? Takk for svar! Anonymkode: ce90a...eef Det er i alle fall veldig populært hos min 4-åring
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Trynefaktor skrev (5 minutter siden): Det er i alle fall veldig populært hos min 4-åring Tusen takk for svar! Kunne jeg spurt p, Peppa Gris også? Er den mer eller mindre populær enn Frost?😂 Ts Anonymkode: ce90a...eef
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Hva med å heller spørre foreldrene? Unger er forskjellige, og har gjerne sine egne favoritter. Her i huset går det i paw patrol for minste, og pokemon/star wars for 8-åringen Anonymkode: 8bfe3...3f8 8
Splittbinders Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Jeg har en på 4 og en på 8. Fireåringen er relativt Frost-fiksert. 8-åringen not so much. Men nevnte åtteåring var VELDIG Frost-fan ved "forrige runde" da hun var 4. Jeg ville nok ikke satset på Frost-greier til en 8-åring nei. Peppa Gris liker min fireåring. Mens ett søskenbarn på 4 er totalt My Little Pony, og et annet som også er 4 er helt på Paw Patrol. Alle er jenter. Men, anbefaler som vedkommende over; spør foreldrene hva som gjelder. 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tusen takk for svar! Kunne jeg spurt p, Peppa Gris også? Er den mer eller mindre populær enn Frost?😂 Ts Anonymkode: ce90a...eef Min er litt lei Peppa, men misliker det ikke. Frost, Paw Patrol og pysjheltene er mest populært hos henne. Og My little pony. 8-åringer liker vel ofte LOL, men du kan jo spørre foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 Kjenner en 4 åring som er hekta på paw patrol. Han er ikke så inn i peppa eller frost. Anonymkode: f0456...8b6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 3-4åringen liker frost.. men det som virkelig er innertier er *trommevirvel* enhjørninger. peppa gris er hun *over*. Ser for meg at en åtteåring liker LOL og sånne ting. Anonymkode: 8012a...3e0 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 Min erfaring er at det er de minste barna som er opptatt av frozen, min som straks er 6 er for lengst ferdig med det, og det går igjen blant vennene og andre bekjente på samme alder her vi bor.. men for 4 åring er nok frozen populært, da var vi nokså ferdig med peppa her i huset. Anonymkode: 7edfc...158 1
Nocturne Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 Fireåringen er opptatt av Frozen og Paw patrol.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Peppa gris og Frost er nok ikke populært for de aller fleste 8-åringer. Min 6-åring synes i hvert fall at det er barnslig. En 4-åring vil sikkert like det Anonymkode: f6605...0ef 1
Arkana Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 Min straks 8-åring er ikke så veldig opptatt av Frost lenger. Hun ville nok blitt mer glad for f.eks. kreative gaver eller et fint plagg.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er lærer på 3. trinn og kan ikke se for meg at noen av de 56 elevene trinnet fremdeles liker frost. Det blir for barnslig. 3-åringen min er veldig glad i frost 🙂 Anonymkode: 757c9...fe6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Altså, du må SPØRRE foreldrene! Barn er så forskjellige; datteren min likte ikke Frost hverken som 3, 4, 5 eller 6-åring, og hadde kun en kort periode i 2,5-årsalderen der hun i det hele tatt gikk med på å leke Frost med andre i barnehagen. Hennes beste venninne elsker fortsatt Frost som 6,5-åring. Samme med Peppa Gris. Noen i klassen til datteren min liker det ennå, og det fins ungdomsskole- og vgs-elever som «liker det ironisk» på nostalgisk vis. Min datter har ikke likt Peppa Gris siden hun var 2 år og oppdaget Karsten og Petra. Som hun for øvrig også er ferdig med nå. Paw Patrol blir gjerne kult i 2-årsalderen, men her på feltet der vi bor har det fortsatt, og barna i førsteklasse leker fortsatt at de «er» Chase, Marshall, Sky osv. Det finnes altså ikke noe fasitsvar på om akkurat de barna du skal handle til vil like Frost osv. Anonymkode: 29e64...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 Min 7 årige jente elsker paw patrol og lego friends. Ikke frost, det ble hun ferdig med for et par år siden. Men det er jo forskjell på barn 😊 Anonymkode: e8090...009
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Dagens barn blir tydeligvis fort vaksne, ut fra svara i denne tråden! 🥺 Anonymkode: fab87...438
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 Frost ble hun ferdig med før hun var 5. Anonymkode: 364e7...375
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #18 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dagens barn blir tydeligvis fort vaksne, ut fra svara i denne tråden! 🥺 Anonymkode: fab87...438 Dagens barn har heller en nærmest utømmelig mengde med stadig nye ting og franchiser de blir presentert for, som kjemper om oppmerksomheteten - og ikke minst pengene til foreldrene. De fleste franchise gjør også tilpasninger på leker og annet de selger, så det passer yngre barn enn du nødvendigvis forbinder med det i utgangspunktet. Anonymkode: 8bfe3...3f8 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #19 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dagens barn har heller en nærmest utømmelig mengde med stadig nye ting og franchiser de blir presentert for, som kjemper om oppmerksomheteten - og ikke minst pengene til foreldrene. De fleste franchise gjør også tilpasninger på leker og annet de selger, så det passer yngre barn enn du nødvendigvis forbinder med det i utgangspunktet. Anonymkode: 8bfe3...3f8 Godt poeng. Anonymkode: fab87...438
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Dagens barn blir tydeligvis fort vaksne, ut fra svara i denne tråden! 🥺 Anonymkode: fab87...438 Mitt blir ikke «fort voksen», for vi har hele veien vært ekstremt bevisste på de mekanismene som gjør at unger på 7-8 år i dag nærmest slutter å leke osv. Så barnet mitt har enormt godt utviklet fantasi og lekeevne, og kan i motsetning til mange av sine medelever aktivisere seg selv over lengre til «helt fra bunnen av». Så generelt er jeg enig med deg, men det er ikke sånn at det å bli ferdig med franchise-leker tidlig, eller bare aldri ha dilla på det i det hele tatt, automatisk betyr at barnet «blir voksent (for) fort». Det henger like mye sammen med at sånne leker er veldig begrensende på fantasien. Anonymkode: 29e64...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå