Gå til innhold

Liker åtteåringer fortsatt Frozen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe julegaver og lurer på om Frozen fortsatt er populært blant åtteåringer?

Eller fireåringer?

Takk for svar!

Anonymkode: ce90a...eef

Videoannonse
Annonse
Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei!

Jeg skal kjøpe julegaver og lurer på om Frozen fortsatt er populært blant åtteåringer?

Eller fireåringer?

Takk for svar!

Det er i alle fall veldig populært hos min 4-åring :) 

Skrevet
Trynefaktor skrev (5 minutter siden):

Det er i alle fall veldig populært hos min 4-åring :) 

Tusen takk for svar! Kunne jeg spurt p, Peppa Gris også? Er den mer eller mindre populær enn Frost?😂

Ts

Skrevet

Hva med å heller spørre foreldrene? :)

Unger er forskjellige, og har gjerne sine egne favoritter.

Her i huset går det i paw patrol for minste, og pokemon/star wars for 8-åringen 

Anonymkode: 8bfe3...3f8

• Liker 8
Skrevet

Jeg har en på 4 og en på 8. Fireåringen er relativt Frost-fiksert. 8-åringen not so much. Men nevnte åtteåring var VELDIG Frost-fan ved "forrige runde" da hun var 4. Jeg ville nok ikke satset på Frost-greier til en 8-åring nei.

Peppa Gris liker min fireåring. Mens ett søskenbarn på 4 er totalt My Little Pony, og et annet som også er 4 er helt på Paw Patrol. Alle er jenter.

Men, anbefaler som vedkommende over; spør foreldrene hva som gjelder. 

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tusen takk for svar! Kunne jeg spurt p, Peppa Gris også? Er den mer eller mindre populær enn Frost?😂

Ts

Min er litt lei Peppa, men misliker det ikke. Frost, Paw Patrol og pysjheltene er mest populært hos henne. Og My little pony. 
8-åringer liker vel ofte LOL, men du kan jo spørre foreldrene. :) 

Skrevet

Kjenner en 4 åring som er hekta på paw patrol. Han er ikke så inn i peppa eller frost. 

Anonymkode: f0456...8b6

Skrevet

3-4åringen liker frost.. men det som virkelig er innertier er *trommevirvel* enhjørninger. 

peppa gris er hun *over*. Ser for meg at en åtteåring liker LOL og sånne ting. 

Anonymkode: 8012a...3e0

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at det er de minste barna som er opptatt av frozen, min som straks er 6 er for lengst ferdig med det, og det går igjen blant vennene og andre bekjente på samme alder her vi bor..

men for 4 åring er nok frozen populært, da var vi nokså ferdig med peppa her i huset.

Anonymkode: 7edfc...158

• Liker 1
Skrevet

Fireåringen er opptatt av Frozen og Paw patrol.

Skrevet

Peppa gris og Frost er nok ikke populært for de aller fleste 8-åringer. Min 6-åring synes i hvert fall at det er barnslig. En 4-åring vil sikkert like det :) 

Anonymkode: f6605...0ef

• Liker 1
Skrevet

Min straks 8-åring er ikke så veldig opptatt av Frost lenger. Hun ville nok blitt mer glad for f.eks. kreative gaver eller et fint plagg. :) 

Skrevet

Jeg er lærer på 3. trinn og kan ikke se for meg at noen av de 56 elevene trinnet fremdeles liker frost. Det blir for barnslig. 3-åringen min er veldig glad i frost 🙂

Anonymkode: 757c9...fe6

Skrevet

Altså, du må SPØRRE foreldrene! Barn er  så forskjellige; datteren min likte ikke Frost hverken som 3, 4, 5 eller 6-åring, og hadde kun en kort periode i 2,5-årsalderen der hun i det hele tatt gikk med på å leke Frost med andre i barnehagen. Hennes beste venninne elsker fortsatt Frost som 6,5-åring. 

Samme med Peppa Gris. Noen i klassen til datteren min liker det ennå, og det fins ungdomsskole- og vgs-elever som «liker det ironisk» på nostalgisk vis. 
Min datter har ikke likt Peppa Gris siden hun var 2 år og oppdaget Karsten og Petra. Som hun for øvrig også er ferdig med nå. 

Paw Patrol blir gjerne kult i 2-årsalderen, men her på feltet der vi bor har det fortsatt, og barna i førsteklasse leker fortsatt at de «er» Chase, Marshall, Sky osv. 

Det finnes altså ikke noe fasitsvar på om akkurat de barna du skal handle til vil like Frost osv. 

Anonymkode: 29e64...fe8

• Liker 1
Skrevet

Min 7 årige jente elsker paw patrol og lego friends. Ikke frost, det ble hun ferdig med for et par år siden. Men det er jo forskjell på barn 😊

Anonymkode: e8090...009

Skrevet

Dagens barn blir tydeligvis fort vaksne, ut fra svara i denne tråden! 🥺

Anonymkode: fab87...438

Skrevet

Frost ble hun ferdig med før hun var 5.

Anonymkode: 364e7...375

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dagens barn har heller en nærmest utømmelig mengde med stadig nye ting og franchiser de blir presentert for, som kjemper om oppmerksomheteten - og ikke minst pengene til foreldrene.

De fleste franchise gjør også tilpasninger på leker og annet de selger, så det passer yngre barn enn du nødvendigvis forbinder med det i utgangspunktet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dagens barn har heller en nærmest utømmelig mengde med stadig nye ting og franchiser de blir presentert for, som kjemper om oppmerksomheteten - og ikke minst pengene til foreldrene.

De fleste franchise gjør også tilpasninger på leker og annet de selger, så det passer yngre barn enn du nødvendigvis forbinder med det i utgangspunktet.

Godt poeng. 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt blir ikke «fort voksen», for vi har hele veien vært ekstremt bevisste på de mekanismene som gjør at unger på 7-8 år i dag nærmest slutter å leke osv. Så barnet mitt har enormt godt utviklet fantasi og lekeevne, og kan i motsetning til mange av sine medelever aktivisere seg selv over lengre til «helt fra bunnen av».

Så generelt er jeg enig med deg, men det er ikke sånn at det å bli ferdig med franchise-leker tidlig, eller bare aldri ha dilla på det i det hele tatt, automatisk betyr at barnet «blir voksent (for) fort». Det henger like mye sammen med at sånne leker er veldig begrensende på fantasien. 

Anonymkode: 29e64...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...