AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Jeg ønsker å starte for meg selv og har noen spørsmål rundt dette. Jeg ønsker å tilby Volleyball 1 gang i uken hvor de kan melde på lag og spille mot hverandre. Ønsker å ha en gevinst til vinnerlaget, nesten som en turnering/ cup. Men for å kunne ta betalt for dette hva gjør jeg? Starter AS? Oranisasjon? Idrettslag? Vil gjøre alt lovlig så trenger vite hvilken næring dette går under. Treningssenter? Anonymkode: 85102...a09
Pappi Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 hvis dette er noe du tenker å leve av må du regulere det som næringsvirksomhet. Det kan du gjøre ved å stifte et AS som du foreslår men det er nok enklere for deg å starte et enkeltpersonforetak. På Brønnøysundsregistrenes nettside finner du den næringskoden som passer best. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Pappi skrev (30 minutter siden): hvis dette er noe du tenker å leve av må du regulere det som næringsvirksomhet. Det kan du gjøre ved å stifte et AS som du foreslår men det er nok enklere for deg å starte et enkeltpersonforetak. På Brønnøysundsregistrenes nettside finner du den næringskoden som passer best. Kunne tenkt å prøve ut det ja. Men vil det være noe problem eller er AS riktig valg? Føler idrettslag, organisasjon og treningssenter blir feil evt feil så mulig AS er riktig Anonymkode: 85102...a09
Pappi Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kunne tenkt å prøve ut det ja. Men vil det være noe problem eller er AS riktig valg? Føler idrettslag, organisasjon og treningssenter blir feil evt feil så mulig AS er riktig Anonymkode: 85102...a09 Høres ut som du blander begrepene litt her. Treningssenter er så vidt meg bekjent ikke en organisasjonsform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå