AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #61 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De sprekker lett med skall også.. Anonymkode: ee2f4...ccb Sant nok. Pleier virkelig aldri å koke mandelpoteter, pleier å bake de i ovnen, hele, saltbakte eller i båter. Anonymkode: ce608...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. januar 2021 #62 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Perfekte er en definisjonssak. Noen syned de er perfekte når det er litt motstand i midten. Anonymkode: 80e46...aa5 Sant nok, det tenkte jeg ikke på. De ble myke tvers gjennom, men ingen av dem sprakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #63 Del Skrevet 7. januar 2021 Brunhilde skrev (På 27.12.2020 den 14.39): Jeg kokte dem i 8 minutter og så var de nok i vannet 12-15 minutter etterpå, rett og slett på grunn av logistikken. Så helte jeg av vannet og lot dem dampe godt av seg. De ble helt perfekte, ikke en av dem sprakk. Kokte du dem opp fra kaldt vann eller kokte du opp vannet før du hadde dem i? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #64 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg damper de alltid med skal, i ca 15-20 minutter etter størrelsen. Perfekt resultat hvor gang! Anonymkode: 369fa...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #65 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 16.56): Men hvorfor velge mandelpotet om man ikke skal spise skallet? Det er jo skallet som er godt. Anonymkode: ce608...fb7 Da har vi ulik smak. Jeg liker ikke å spise skall på poteter uansett hvilken type potet det er. Vet jo at det finnes en del næringsstoffer i skallet, og at mange spiser det, men jeg orker ikke å lide meg gjennom å spise det av den grunn. Anonymkode: c9226...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. januar 2021 #66 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kokte du dem opp fra kaldt vann eller kokte du opp vannet før du hadde dem i? Anonymkode: ee2f4...ccb Fra kaldt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #67 Del Skrevet 5. februar 2021 Noen som vil dele bilde av en perfekt kokt mandelpotet delt i to så man kan se hvordan de skal se ut?😂 Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #68 Del Skrevet 11. februar 2021 Dumt spørsmål her kanskje, men har det noe å si hvor mange poteter man koker om gangen? Jeg koker bare en porsjon til meg selv, og da synker vel gjerne temperaturen på vannet fortere når jeg skrur av platen enn om jeg koker større mengder? Hva har dere gjort? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #69 Del Skrevet 28. november 2021 Roci skrev (På 6.1.2021 den 15.02): Min tidligere svigermor brukte følgende metode som jeg også har brukt med hell - får perfekt kokte mandelpoteter hver gang, uansett størrelse. Legg potetene i kaldt, saltet vann og kok opp, la koke i 5 minutter. Ta kjelen av kokeplata og la potetene trekke i 10 minutter. Tøm deretter av kokevannet og la potetene dampe under lokk i 5 minutter. Dette må jeg prøve😃 funker det virkelig for "uansett" størrelse? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. november 2021 #70 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 14.05): Dette må jeg prøve😃 funker det virkelig for "uansett" størrelse? Anonymkode: ee2f4...ccb Det er min erfaring, ja, så utrolig det enn kan høres ut🙂 Men potetene i kjelen må være av noenlunde samme størrelse, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #71 Del Skrevet 29. november 2021 Kjøp de som er vakuumpakkede og kun trenger oppvarming 🙂 Anonymkode: 6f1e8...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå