AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg får ikke helt til å koke mandelpoteter.. Når jeg koker/trekker uten at de sprekker, så synes jeg de er for harde og rå inni. Hvordan gjør dere det? Hvor lenge koker/trekker dere? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2020 #2 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) 20 minutter pleier faren min å koke de. Han spiser ikke noe annet enn mandelpoteter av potetsorter. De skal ikke fosskoke, men putre i vei litt. Endret 21. desember 2020 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Del Skrevet 21. desember 2020 Million skrev (Akkurat nå): 20 minutter pleier faren min å koke de. Han spiser ikke noe annet enn mandelpoteter av potetsorter. Mine går i stykker før de har kokt så lenge😣 Anonymkode: ee2f4...ccb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 21. desember 2020 #4 Del Skrevet 21. desember 2020 Skreller du de først eller koker med skall på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Del Skrevet 21. desember 2020 Pappi skrev (Akkurat nå): Skreller du de først eller koker med skall på? Koker med skall Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Del Skrevet 21. desember 2020 Det skal ikke koke. Om du synes de blir for harde, kan de trekkes lenger. Anonymkode: d1dda...1be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 21. desember 2020 #7 Del Skrevet 21. desember 2020 De må kokes forsiktig, altså ikke fosskoke. Og siste halvdelen av "koketiden" bør du bare skru av plata og la de trekke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. desember 2020 #8 Del Skrevet 21. desember 2020 Koker opp vann, slår ned temperaturen til småkok, og legge i potet i 12-15 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina83 Skrevet 21. desember 2020 #9 Del Skrevet 21. desember 2020 Skrellet mandelpoteter må dampes på rist. Tar ca 20-30 min! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knots Skrevet 21. desember 2020 #10 Del Skrevet 21. desember 2020 Bruker alltid damprist på poteter jeg. Slipper man at de blir så vassne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2020 #11 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine går i stykker før de har kokt så lenge😣 Anonymkode: ee2f4...ccb Pussig. Hver gang jeg har spist middag hos faren min, koker han mandelpotetene med kjøkkenuret på (derfor jeg vet at det er tjue minutter) i 20 min. Og de pleier alltid å tåle kokingen uten å bli ødelagte. Men han salter alltid vannet. Har det noe å si? Nei, det kan det vel ikke ha? Endret 21. desember 2020 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #12 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg har gitt opp mandelpoteter. Koker jeg med skall er de hard inni og sprekker, koker uten skall blir det vassen potetmos. Koker opp vann og skrur ned når det koker, står i 20 min og er hard, og så går det i oppløsning plutselig! Anonymkode: 4964c...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #13 Del Skrevet 21. desember 2020 Flere tråder om dette her nå, og jeg sier igjen: Damp kokte mandelpoteter på rist, da går de ikke i stykker. Anonymkode: 557f3...244 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Del Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 13.16): Det skal ikke koke. Om du synes de blir for harde, kan de trekkes lenger. Anonymkode: d1dda...1be Pappi skrev (På 21.12.2020 den 13.16): De må kokes forsiktig, altså ikke fosskoke. Og siste halvdelen av "koketiden" bør du bare skru av plata og la de trekke. Taluno skrev (På 21.12.2020 den 13.16): Koker opp vann, slår ned temperaturen til småkok, og legge i potet i 12-15 minutter. Skal det koke så det kommer bobler eller skal det bare holdes like under kokepunktet? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. desember 2020 #15 Del Skrevet 27. desember 2020 Pappi skrev (På 21.12.2020 den 13.16): De må kokes forsiktig, altså ikke fosskoke. Og siste halvdelen av "koketiden" bør du bare skru av plata og la de trekke. Julaften prøvde jeg denne varianten og potene ble helt perfekte. Kokte med skall, men uten salt i vannet. Knots skrev (På 21.12.2020 den 13.18): Bruker alltid damprist på poteter jeg. Slipper man at de blir så vassne. Poteter blir ikke vassne om man damper dem skikkelig etter at vannet er helt av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. desember 2020 #16 Del Skrevet 27. desember 2020 Hold øye med de lumske potetene hele tiden så de ikke får anledning til å gå sine egne veier. Eller: kjøp ferdigkokte mandelpoteter om det skjærer seg hver gang. Det fungerer veldig bra å varme dem opp i vannbad, eller å la dem ligge en god stund i allerede ferdig varm brun saus i gryte på ovnen. Ingen vil mistenke at det er "juks" med i bildet da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. desember 2020 #17 Del Skrevet 27. desember 2020 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Hold øye med de lumske potetene hele tiden så de ikke får anledning til å gå sine egne veier. Eller: kjøp ferdigkokte mandelpoteter om det skjærer seg hver gang. Det fungerer veldig bra å varme dem opp i vannbad, eller å la dem ligge en god stund i allerede ferdig varm brun saus i gryte på ovnen. Ingen vil mistenke at det er "juks" med i bildet da. Jeg smaker om det serverers "hermetiske" (altså vakumpakkede) poteter. Jeg smaker også om poteten er fra dagen før. KJipt, men sånn er det bare, men jeg spiser og "holder kjeft selv om jeg ikke syns det smaker spesielt godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. desember 2020 #18 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Upps..... Men mitt forsøk på råd var "i nødens stund", for den som ikke får det til på vanlig vis. Endret 27. desember 2020 av Hoppetaujenta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. desember 2020 #19 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg bare putter dem opp i en liten kjele med vann, full guffe først til boble boble og så ned på nivå 7-8 hvor de kan miniboble i 15-20 min. Heller av vannet, slår av platen og lar dem bli tørre i kjele med lokk på på. Ingen sprekker her. Av og til bruker jeg salt i vannet og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Del Skrevet 27. desember 2020 Brunhilde skrev (6 timer siden): Julaften prøvde jeg denne varianten og potene ble helt perfekte. Kokte med skall, men uten salt i vannet. Poteter blir ikke vassne om man damper dem skikkelig etter at vannet er helt av! Hvor lenge kokte du dem? Og hvor lenge lot du dem være i vannet etterpå? Anonymkode: ee2f4...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå