Gå til innhold

Slå opp før eller etter jul?  

102 stemmer

1. 1. Hvis du har bestemt deg for å slå opp, er det best å gjør det før jul, eller å vente til feiringen er over?

• Før
      42
    • Etter
      59

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis du har bestemt deg for å slå opp, er det best å gjør det før jul, eller å vente til feiringen er over?

Endret av Gnå
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er barn i bildet, etter.

• Liker 9
Skrevet

Det perfekte tidspunktet finnes ikke.

Gjør du det før jul er det galt, fordi du ødelegger julen.

Gjør du det etter jul er det galt, fordi du går på akkord med deg selv, og holder den andre for narr.

Så det beste er å gjøre det når du har bestemt deg, for det blir galt uansett.

Anonymkode: a43f6...473

• Liker 7
Skrevet

Før. Det verste ved siste jula (og min bursdag i romjula, og nyttår) var hvor fjern min eks var. Veldig vanskelig å sette ord på stemninga. Ekkelt å huske på at eksen gikk med bruddtanker, mens jeg var forelska og bekymra for ham som var så fjern. 

Anonymkode: ee57e...b1b

• Liker 8
Skrevet

Bare gjør det. Da slipper du late som i jula, og blir eksen lei seg har de nære rundt seg (forhåpentligvis).

Unntaket er om det er barn i bildet ja. 

Anonymkode: a393e...fe3

• Liker 6
Skrevet

Før. Jeg er også nysingel. Tar det nå og ikke etter jul. En ting er sikkert. Jeg skal ikke bli lurt igjen! 

Anonymkode: d5d8d...979

• Liker 2
Skrevet

Skulle jeg slått opp med min nåværende samboer hadde jeg gjort det før jul. Det å gå gjennom feiring med hans familie og leke lykkelig er ikke noe jeg ville gjort, ikke for min egen del, og ikke for hans del. Det er ikke noe godt for den andre å gå å kjenne på at det har vært et skuespill gjennom jula. 

Anonymkode: a53dd...450

• Liker 4
Skrevet

Om du gjør det etter, burde du vente lenge til det er OK.
Nyttår? Valentinsdag? Hva om han har planlagt noe? 
Nei, gjør det før.

Anonymkode: 10d44...819

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle gjøre etter nyttår, men det ble i romjula. Fikk så sinnsykt nok! 

Anonymkode: 337c7...014

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det før jul, da jeg ikke klarte tanken på at han skulle være med til mine foreldre i en annen by i jula. Det hadde vært helt grusomt, og et skuespill fra min side. Og takk og lov, for på nyttårsaften hadde han tenkt å fri til meg. Så da slapp han ydmykelsen med å få et nei. 

Anonymkode: dc855...b6a

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble en gang dumpa i romjula, og det var ekstra ille fordi han hadde holdt maska gjennom julefeiringa. Jeg følte meg holdt for narr. Tenk om jeg kunne sluppet å legge masse tid og krefter på gave osv til en som ikke var interessert! Deretter «måtte» vi pga felles venner og for kort tid til å legge nye planer også på samme nyttårsfest... 

Anonymkode: 82816...9f7

• Liker 4
Skrevet

Det er aldri et bra tidspunkt for den som blir dumpa, . Før jul er feil, etter jul er feil, før eksamen feil, etter eksamen feil, før ferie.... osv. Han eller hun kommer til å klage uansett og synes det var spesielt dårlig gjort av deg å gjøre det akkurat da. 

Så gjør det før.

Anonymkode: 06523...c16

• Liker 2
Skrevet

Før jul, så slipper du å spille skuespill hele jula. Er det barn i bildet er det jo andre hensyn å ta, og jeg ville nok ventet med å si det til etter nyttår, i hvert fall til barna.

• Liker 1
Skrevet

Er det barn i bildet mener jeg etter. 

Er man kun to så vil jeg heller ha en koslig jul med familien og slippe å spille skuespill. Trist foe den andre parten, men forhold ryker for en grunn. 

Anonymkode: 5521a...df8

• Liker 2
Skrevet

Før. Så man har jula på å stable seg på bena igjen så man er klar for jobb igjen på nyåret. 

Anonymkode: 58aad...1e8

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skulle blitt singel ville jeg foretrukket om han venta til andre uke i januar - i hvert fall hvis dere er samboere og i hvert fall hvis dere har barn!. Det skaper masse oppstyr og greier å bryte et forhold. Av hensyn til alle andre ville jeg venta. 

Ikke hvis det var vold i bildet!

Anonymkode: 6497c...599

Skrevet

Hadde noen slått opp med meg før jul ville julaften blitt tragisk. En vil da forbinde jul med brudd. Noen dager etter jul mener jeg er best. 

Anonymkode: e9c08...e8e

Skrevet

Jeg ville blitt dumpet før. Men er det barn i bildet, blir det helt annerledes. 

Anonymkode: 48d88...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde noen slått opp med meg før jul ville julaften blitt tragisk. En vil da forbinde jul med brudd. Noen dager etter jul mener jeg er best. 

En forbinder jula med brudd uansett. 

Anonymkode: ee57e...b1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bedre å tenke på at partneren bare har spilt et skuespill gjennom jula? 

Anonymkode: a53dd...450

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...