Gå til innhold

Hvordan lykkes dere på Happn? Menn er ikke seriøse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har vært på dating apper en stund nå, tinder, happn osv. Jeg får det bare ikke til å funke, er akkurat som om det er en magi mellom to personer som blir lost... å etablere kjemi er vanskelig og det stagnerer gjerne. 

90% av menn har ikke oppgitt hva se der etter. Er dette et tegn på at de alle er ute etter pulevenner. Og "I'll know it when i see it" eller bare ingen beskrivelse i det hele tatt -> er dette tegn på at dere menn ikke vil noe seriøst ? men vil ikke skremme bort noen? 

Endret av anonym ss
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtte en fantastisk fyr men etter 2 dates nå fjernet han ""I'll know it when i see it" fra hele profilen - (kalde føtter?) 

Anonymkode: 9ec15...849

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med happn, men tinder. 

Min siste tinderdate hadde bare "hei" i profilen sin.. ikke akkurat spesielt seriøst, det gav egentlig veldig lite info. :ler: men trykte nå liker likevel da. 

Under chatten pratet vi masse om løst og fast, han stilte spørsmål om meg, og hva jeg drev med, osv. Vi hoppet kjapt over til messenger, og møttes etter et par uker, for en kaffe og prat.

Et møte ble til fler, og nå tre år senere, sitter han i andre enden av sofaen her, og vi har vært samboere siden 2018 :)

poenget mitt er at det er helt umulig å vite hvem som er seriøs og ikke, før man faktisk blir kjent med de. Profilen til min samboer så ikke spesielt seriøs ut, men han ER veldig seriøs. Han ønsket først og fremst forhold, men ikke på desperat jakt. 

jeg har også prata med folk som hadde veldig seriøs profil, men allikvel kjapt dro samtalen over i sex. 

Mitt beste tips er rett og slett; luk ut de med profil som viser mye kropp og diverse. Masse bilder i bar overkropp er ikke et godt tegn. Luk ut de som styrer samtalen over i sex. Luk ut de som ikke er interessert i å stille spørsmål som viser at de vil bli kjent med deg. Luk ut de som ikke vil møtes, eller de som vil møtes samme kveld. Luk ut de som ønsker sex ved første møte. Vær tydelig på hva du ønsker, men ikke fremstill deg som desperat. Prøv også å finn ut hva fe ønsker, før et eventuelt møte. 

deretter må du bare følge fornuften, hjertet, og se på hva personen sier og gjør. :)

Anonymkode: b9ae1...ce0

• Liker 6
Skrevet

De aller fleste menn på apper ønsker en kjæreste. Men det er nok og slik at mange sveiper høyre på alle, og prøver å få sex med alle damene de ikke egentlig er interessert i.

Anonymkode: fd568...152

• Liker 3
Skrevet

Syns det er vanskelig jeg og, med disse appene.  Sjelden jeg får noe ut av folk, de er som sirup alle mann. Ikke vet de hva de vil, og ikke har de noe å snakke om. Jeg har prøvd masse forskjellige måter å starte en samtale på, spurt gutta på jobben hva man bør snakke om osv, men ingenting hjelper. Kanskje noen av oss ikke er lagd for sånne apper? Nei sannelig om jeg vet. 

Anonymkode: c81a4...57f

• Liker 2
Skrevet

Nei vi er jo ikke lagd for dette. 😂 mest unaturlige i history of man kind :(

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt beste tips er rett og slett; luk ut de med profil som viser mye kropp og diverse. Masse bilder i bar overkropp er ikke et godt tegn. Luk ut de som styrer samtalen over i sex. Luk ut de som ikke er interessert i å stille spørsmål som viser at de vil bli kjent med deg. Luk ut de som ikke vil møtes, eller de som vil møtes samme kveld. Luk ut de som ønsker sex ved første møte. Vær tydelig på hva du ønsker, 

Supert! Takk for alle tips, det gir håp. 😅 det er bare s ufattelig slitsomt å ha hodet i en tlf måneder etter mnd og feile hundre ganger, når man heller burde møte noen på gata og treffe med første skudd fordi det var attratction det fra starten. Og hvis menn skal i tillegg samle på sengeligg og lokke dette fram med koselige dater da.. gir jeg opp. Man kan jo ikke spørre hva de vil med en gang heller, det ødelegger jo alt? 

Han her liker har nå fjernet hele statusen som sier "I'll know it when i see it", betyr det at han fikk kalde føtter og nå vil vise alle at han ikke tenker på forhold..  ? Er det nå jeg må gå videre 

Skrevet

"ill know when I see it" handler kansje om at man vet når man finner noen man klaffer med? 

Ellers sier det meg lite.

Anonymkode: 08c61...ee2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Supert! Takk for alle tips, det gir håp. 😅 det er bare s ufattelig slitsomt å ha hodet i en tlf måneder etter mnd og feile hundre ganger, når man heller burde møte noen på gata og treffe med første skudd fordi det var attratction det fra starten. Og hvis menn skal i tillegg samle på sengeligg og lokke dette fram med koselige dater da.. gir jeg opp. Man kan jo ikke spørre hva de vil med en gang heller, det ødelegger jo alt? 

Han her liker har nå fjernet hele statusen som sier "I'll know it when i see it", betyr det at han fikk kalde føtter og nå vil vise alle at han ikke tenker på forhold..  ? Er det nå jeg må gå videre 

Skjønner at det er slitsomt. Men folk som vil lure andre, finner man overalt, desverre. De 3 mennene som har lurt meg trill rundt, møtte jeg alle i virkeligheten først, og aldri via app. Så ikke nødvendigvis noe bedre å møte noen på en annen arena heller. 

Akkurat hva han mener med å fjerne den setningen, vet jeg ikke. Kan for den sakens skyld bare være at han syns sitatet var litt teit, og ville fjerne det, for å fremstå mer seriøst. Kanskje en venninne har kommentert, at han ikke bør ha engelske sitater i profilen sin, gudene vet. 

Se heller på utviklingen av relasjonen deres fremover. Følg med på at det han sier, stemmer overens med det han gjør. Handling over ord! Tar han initiativ til samtaler selv, eller må du starte de hver gang? Samtidig er det viktig at du også viser engasjement, ellers kan du fremstå som uinteressert. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner at det er slitsomt. Men folk som vil lure andre, finner man overalt, desverre. De 3 mennene som har lurt meg trill rundt, møtte jeg alle i virkeligheten først, og aldri via app. Så ikke nødvendigvis noe bedre å møte noen på en annen arena heller. 

Akkurat hva han mener med å fjerne den setningen, vet jeg ikke. Kan for den sakens skyld bare være at han syns sitatet var litt teit, og ville fjerne det, for å fremstå mer seriøst. Kanskje en venninne har kommentert, at han ikke bør ha engelske sitater i profilen sin, gudene vet. 

Se heller på utviklingen av relasjonen deres fremover. Følg med på at det han sier, stemmer overens med det han gjør. Handling over ord! Tar han initiativ til samtaler selv, eller må du starte de hver gang? Samtidig er det viktig at du også viser engasjement, ellers kan du fremstå som uinteressert. 

Dette er nok fasiten, og eneste sikker måte til og treffe noen som er seriøse nok til et forhold. For det er jo akkurat dette det handler om. Møtes for og ha sex er null problem for de aller fleste om det er dette der er ute etter. Da er det bare og pøse ut nok dater, lyge så det renner av en og så få napp noen ganger i året. Rennesteinen forbinder jeg slikt med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hva "I´ll know it when I see it" betyr i dating... Betyr at de vet det når de har funnet noen? Temmelig idiotisk utsagn å presentere seg med. Det er vel selvsagt og sier ingenting om den personen som skriver dette.

Har han fjernet det har han kanskje forstått at det bare var tull å presentere seg med dette.

Enig med deg mht håpløsheten i det å drive jakt etter kjæreste på mobilen. Det er utmattende og slitsomt, og man går på skuffelse etter skuffelse. Samtidig er det få steder å møte noen, særlig nå. Derfor gir mange nettdatingen sjanse gang etter gang. 

Og så er jo alle der på samme flate, de som søker bare sex og de som søker kjæreste. Ikke alltid så lett å forstå hva folk søker egentlig.

Anonymkode: 470cb...3e4

Skrevet

Til alle som ikke skjønner utsagnet: så er det noe man kan tikke av på profilen sin. det er Happn som har laget denne "boksen" du kan vise. Det er ikke noe folk kommer opp med. 

Alternativene er å ikke vise preferanser, eller si at du ikke er ute etter noe seriøst. "Not looking for Anything serious" 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt hva "I´ll know it when I see it" betyr i dating... Betyr at de vet det når de har funnet noen? Temmelig idiotisk utsagn å presentere seg med. Det er vel selvsagt og sier ingenting om den personen som skriver dette.

Har han fjernet det har han kanskje forstått at det bare var tull å presentere seg med dette.

Enig med deg mht håpløsheten i det å drive jakt etter kjæreste på mobilen. Det er utmattende og slitsomt, og man går på skuffelse etter skuffelse. Samtidig er det få steder å møte noen, særlig nå. Derfor gir mange nettdatingen sjanse gang etter gang. 

Og så er jo alle der på samme flate, de som søker bare sex og de som søker kjæreste. Ikke alltid så lett å forstå hva folk søker egentlig.

Ja ikke sant, hvorfor er det ikke to plattformer her for ulike preferanser. Men det er her disse "utsagnene" i profilene hjelper langt på vei. 

Jeg er ute etter noe seriøst, men tikker ikke av den boksen hvor jeg kan vise det på min profil, fordi jeg er redd å skremme bort noen. Det er der det blir komplisert 

Skrevet

Ønsker kjæreste selv, og de fleste av mine venner som er innom disse appene gjør det. Men vi får ikke noe særlig med matcher.

Kjenner et par stykker som er veldig populære. De får masse matches, men vil pule rundt. Litt av problemet er at kvinner har litt for lik smak.

Anonymkode: 09973...a9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser INGEN attraktive på tinder og happn :( har til og med tinder plus. Mange har liket meg, men jeg liker ikke en eneste tilbake. Gir opp..

Anonymkode: d0429...b5d

Skrevet
anonym ss skrev (14 timer siden):

Hei! Jeg har vært på dating apper en stund nå, tinder, happn osv. Jeg får det bare ikke til å funke, er akkurat som om det er en magi mellom to personer som blir lost... å etablere kjemi er vanskelig og det stagnerer gjerne. 

90% av menn har ikke oppgitt hva se der etter. Er dette et tegn på at de alle er ute etter pulevenner. Og "I'll know it when i see it" eller bare ingen beskrivelse i det hele tatt -> er dette tegn på at dere menn ikke vil noe seriøst ? men vil ikke skremme bort noen? 

Har samme problemet selv og klarer ikke å bruke disse appene lenger, da jeg har fått helt avsmak. Og det er jo bare rare og uattraktive menn på disse appene, som faker personligheten og utseendet sitt bare for å få dates og sex med unge damer.

Jeg lurer selv på hvorfor menn blir så sure og vanskelige når man er klar og tydelig på at man er klar for å etablere seg innen kort tid, og de ikke er det. Javel, så gå videre. Hvorfor må de kontakte meg og mase og prøve å forandre meg til å bare være kjæresten deres uten at det er seriøst og de kan få leve livet videre? At de kan få behandle meg så dårlig som de vil og dømme meg fordi jeg ønsker noe annet enn de. Det merkeligste er at noen er så uærlige at de prøver å lure meg til en date for så å fiske inn at de har problemer med eksen, ikke er klar for samboerskap, men å være litt kjærester etc. Søppelmenn! Jeg bestemmer over mitt liv og jeg har all rett til å ønske meg barn og ekteskap innen 1-2 år uten å være desperat og gal av den grunn. Alle får jo barn og flytter sammen etter noen måneder, det gjorde jeg og eksen også, vi begge er stabile og oppegående folk. Bare fordi jeg ønsker samboer og barn, er ikke det dermed sagt at jeg tar hva som helst som folk alltid tror. Det er også en del av problemet, å finne attraktive og snille menn. Jeg vet så godt hva jeg vil ha i en mann og dermed blir det lett å velge hvem jeg vil dele livet med. 

Jeg synes bare det er meget rart at mennene på disse sidene aldri vet hva de ser etter, men klager på forum over hvor lite de er ønsket av motsatt kjønn og at de sårt ønsker kone og barn. Jahavel, de velger alltid bort oss som er interesserte i akkurat de og vi er ikke bra nok av en eller annen grunn.

Jeg bor i en liten by der alle gifter seg og får barn i ung alder. Og da uansett hvor fæl man ser ut og om man er et dårlig menneske. Mennene jeg har vært borti i denne byen og omegn, er verre enn på disse sidene. De er bare ute etter å pule og leker interesserte, når de ikke er det. Jeg er seriøst lei av menn som bare klager og savner eksen og ikke er redde for å vise meg det, at de behandler meg som søppel, sier sårende og stygge ting til meg, at jeg ikke er konemateriell for en eneste feit og dvask og deprimert mannfolk her i byen, enda jeg selv har bra personlighet og er ganske heldig med utseendet. 

Anonymkode: 6a9ad...b32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser INGEN attraktive på tinder og happn :( har til og med tinder plus. Mange har liket meg, men jeg liker ikke en eneste tilbake. Gir opp..

Enig...

de er tatt for lengst. 
men ser du også pene og attraktive menn på gata og butikken, det gjør jeg. Eller menn jeg kunne tenkt meg å bli kjent med. Men menn av den kaliberen finnes ikke på tinder, happn, badoo og sukker, mm de har store psykiske vansker. Dessuten går de alltid hånd i hånd med en annen dame.

Skrevet

Jeg blir alltid forundret over hvor absurd overdreven tiltro til eget utseende mange kvinner har. Å mene at ingen på tinder er kjekke nok er ganske latterlig. Skulle gjerne likt å sett bilde av alle disse damene 😂

Anonymkode: fd568...152

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig...

de er tatt for lengst. 
men ser du også pene og attraktive menn på gata og butikken, det gjør jeg. Eller menn jeg kunne tenkt meg å bli kjent med. Men menn av den kaliberen finnes ikke på tinder, happn, badoo og sukker, mm de har store psykiske vansker. Dessuten går de alltid hånd i hånd med en annen dame.

De attraktive single er jo ikke tatt for lengst! Folk går fra hverandre stadig vekk, så de aller fleste voksne er single en eller flere ganger i løpet av sitt voksne liv. Ja, noen er med ungdomskjæresten hele livet, men det er heller unntakene...

Så de normale, fine mennene er nok på datingappene de også. MEN, de er nok der kort tid fordi de fort treffer noen, og ofte treffer de noen utenom dating (type jobb, trening, venner, osv). De pene og vellykkede har det enklere på datingapper og i livet utenfor. 

Min erfaring er at man må legge litt mindre vekt på det å matche og chatte med noen på datingapper, og så må man ta litt lett på det å møtes de første gangene. Deretter kan man se om det kanskje utvikler seg. Jeg tror at grunnen til at mange føler seg mislykket på datingmarkedet er at de forventer alt for mye med en gang. Meg selv inkludert, men nå har jeg slettet alle apper og kommer ikke til å åpne noen igjen før koronaen er over.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mange menn er utrolig dårlig til å presentere seg på datingapper, både med bilder og tekst. Det er en stor del av problemet. Men det finnes bra menn der, om man bare er villig til å gi dem en sjanse. Jeg har møtt flere som viste seg å være mye mer attraktive i virkligheten enn de fremsto på profilen.

Men uansett så er det en periode hvor utvalget av bra single menn er dårlig, i 30-årene. Da etablerer de fleste seg og får barn. Når de kommer over i 40-årene så kommer samlivsbruddene og det blir bedre utvalg igjen.

Anonymkode: fbd36...fc4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...