Gå til innhold

Foreldre på KG.Er tenåringsjenter verre enn tenåringsgutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjør debatt!

Anonymkode: badca...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil jeg absolutt si. Jeg synes småbarnstiden var mer krevende med guttene og perioden fra ca 10 til 16 var mer krevende med jentene. Humørsvingninger og drama.

Anonymkode: 764e0...8cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det vil jeg absolutt si. Jeg synes småbarnstiden var mer krevende med guttene og perioden fra ca 10 til 16 var mer krevende med jentene. Humørsvingninger og drama.

Anonymkode: 764e0...8cb

Enig!

Skrevet

Tja? Mer humørsvingninger på jentene, men gutten måtte man mase mye mer på. Mase om dusjing, rommet, klesvask og skole.

• Liker 1
Skrevet

En datter og en stedatter, en sønn og en stesønn. Kan love at døtre/stedøtre er verre enn sønner/stesønner. Står midt oppe i dette nå, og ser at de heldigvis begynner å bli litt mer voksen. Takk og lov

Anonymkode: 367fc...a5e

Skrevet

Dattera mi var verre enn mine to sønner til sammen 😂

Anonymkode: 2c16e...7bf

Skrevet

Uten KG også. Jenter er dyrere i drift, humørsvigninger, surhet. 

Anonymkode: f7bd0...673

Skrevet

Har bare jenter, eldste var null problem.
Måtte mase om dusjing, rydding, husk ditt og husk datt ganske lenge, men så løsnet det. Aldri noe drama. 

Hun er voksen og har flyttet ut nå. Så langt lite problemer med hun på 14, mens hun på 12 er det mye drama og greier med allerede. 

Anonymkode: 49982...46a

Skrevet (endret)

Jeg vil tro det er mer personavhengig enn kjønnsavhengig.

14-åringen (gutt) er helt ekstremt tenåring, vil ingenting annet enn å sitte på rommet å spille, alt og alle er teite, bare mumler, glemmer alt, gjør ingenting vi ber han om osv.

16-åringen (jente) har hele tiden vært mye mer selvgående og enklere å kommunisere med, og lite drama.

Endret av Bingo Bongo
  • Liker 1
Skrevet

Hmm det er vel +/- uansett, men syntes jenta var enklere da hun var yngre, enn gutten 🤣 Nå er fjortissen midt oppi kjærlighetssorg etter brudd med typen, og jeg må innrømme at det er intenst .. Det er å mer drama, «hun sa ditt og datt, hun er sånn, hun ble sammen med xn til hun», mye greier som jeg føler gutta er litt mer sånn whatever rundt .. Men samtidig så er hun veldig selvstendig, ikke noe mas om å dusje, flink til å stå opp, hjelper mye til hjemme og slikt. Må mase om å rydde rommet, men 🙄

Anonymkode: 4e97f...5f3

Skrevet

Nja...
Har tre, to jenter og en gutt. Så samenligner alle da de var rundt 15-17.
- Jente - veldig stille og rolig, null problem, mange venner, men lite drama
- Gutt - Måtte mase på om rydding, dusjing, mye festing, mye råning med eldre kompiser, null kontroll
- Jente - Mye kjæreste drama, smelling i dører, roping,  hun maste om penger til klær og sminke. osv

Tror ikke det er kjønnsbasert jeg heller. Mer personlighet.

Anonymkode: 93a9b...9d9

Skrevet

Definivt ikke. Har begge kjønn, MYE mer styr med gutt. 

• Liker 1
Skrevet
Bingo Bongo skrev (41 minutter siden):

Jeg vil tro det er mer personavhengig enn kjønnsavhengig

selvsagt er det det. Ingen av mine jenter har vært noe problem, fornuftige og oppegående, aldri noe drama. 

Anonymkode: 7199e...584

Skrevet

Dårlige foreldre vises nok mer på jentene enn guttene. Jentene krevert mer sosial kompetanse fra foreldre for å trives, og mange foreldre mangler det. Da utagerer de gjerne mer enn guttene. Gutter krever ikke så mye sosial kompetanse, da de modnes senere selv. Så man kan unnslippe mer med å være dårlig forelder der, ihvertfall til gutten blir eldre og ikke-fungerende grunnet manglende oppfølging gjennom barn- og tenår. 

Utagerende jenter er tegn nr 1 på udugelige foreldre. 

Anonymkode: 32557...862

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårlige foreldre vises nok mer på jentene enn guttene. Jentene krevert mer sosial kompetanse fra foreldre for å trives, og mange foreldre mangler det. Da utagerer de gjerne mer enn guttene. Gutter krever ikke så mye sosial kompetanse, da de modnes senere selv. Så man kan unnslippe mer med å være dårlig forelder der, ihvertfall til gutten blir eldre og ikke-fungerende grunnet manglende oppfølging gjennom barn- og tenår. 

Utagerende jenter er tegn nr 1 på udugelige foreldre. 

Anonymkode: 32557...862

Det er jo gutter som er utagerende, særlig UTE. Trygge, sosiale jenter tar det ut i hjemmet, mot foreldrene, det er jo gutter som statistisk sett er pøbler, fra barnehagen til graven. Det er jo ikke sånn at barn med sterk trassalder har dårlige foreldre enn andre, noe mer enn de med sterk tenåringstrass har. Det er hormonelt. Jenters pubertet er sterkere og kortere, og de er ferdige før, begynner som dramaqueens i 12-års alderen og er gjerne snusfornuftige flinke piker når de er 17, modne og fornuftige og hyggelige. Gutter i 18-års alderen derimot.....

Anonymkode: c6b44...2ee

Skrevet

Her så stemmer det. Men så har jenta ADHD, så det spiller vel inn. Så hun er jo den som har vært mest krevende i alle år. Mens mine søstre har fått gutter med ADHD, og jenter uten. Så de sitter med motsatt opplevelse av meg. 

Anonymkode: a5eef...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...