Gå til innhold

Spørsmål til kvinner. Gjør det vondt å bruke øredobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer .

Anonymkode: 28de5...92c

Skrevet

Jeg bruker dem ikke så ofte, så det har som regel grodd en liten tynn hinne i hullet som jeg må presse øredobben gjennom. Det gjør litt vondt, men særlig mye og går fort over.

Ellers kan øret bli varmt og ubehagelig om man er allergisk. Utover det er ikke det vondt å bruke øredobber.

Anonymkode: 5b44f...885

• Liker 1
Skrevet

Syns det kan være litt ubehagelig dersom jeg bruker lange, tunge øredobber, men vanlige, små dobber er ikke vondt. 

Anonymkode: 66a4c...607

• Liker 6
Skrevet

Det skal ikke være vondt, nei. Om de er vonde er det noe feil 

Anonymkode: 18c82...43d

• Liker 6
Skrevet

Nei. Kjenner det ikke. 

• Liker 1
Gjest Løpegærn
Skrevet

Kan være vondt når jeg sovner med dem på :P Trykker skikkelig inn mot hodet når man ligger på siden, det er plagsomt 

Skrevet
Just now, Løpegærn said:

Kan være vondt når jeg sovner med dem på :P Trykker skikkelig inn mot hodet når man ligger på siden, det er plagsomt 

Jeg tar dem alltid av før jeg sover. Alt for vondt å ha dem på når jeg legger meg i sengen. 

Anonymkode: 5b44f...885

Skrevet

Jeg har arvet et par som er klips. De er så fine, men så vonde at jeg orker bare kort tid. Det som går i hull i ørene merkes ikke. Ringene som sitter i nå har ikke vært fjernet siden mai. :korona og hjemmekontor:

Anonymkode: 016f9...7a9

Skrevet

Jeg har fem hull i det ene øret og fire i det andre. Disse har jeg hatt siden vgs, og tar sjelden ut andre enn de to "nederste", der jeg har andre typer øredobber. Resten har jeg små "sølvknapper" i. Sover med dem uten problem. Eneste var at jeg fikk en ball i øret på fotballkamp en gang, da hang alle bakstykkene fast i hodet mitt😣

Anonymkode: 26e0f...b70

Skrevet

Ja, det er vondt som bare det. 

Nå er det åpenbart noe galt med hullene mine da, men uavhengig av om det er ekte sølv eller juggel, store og tunge eller små og lette begynner det å klø i og rundt hullene kort tid etter at de er satt inn. Noen timer senere klør og svir det så mye at jeg helst bare vil fjerne de, men holder som regel ut hele kvelden. 

Dagene etter er det sårt og jævlig, noen ganger væsker det litt også. Er flink å rense både hull og øredobber før jeg setter i med rene hender, men ingenting hjelper. 

Anonymkode: 0b4a0...849

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner ingenting, glemmer at jeg dem på meg.

Anonymkode: f590a...14d

• Liker 2
Skrevet

Jeg får migrene av det. Synes at selv de minste og letteste øredobbene tynger øret, og får som nevnt migrene. Da jeg var ung var det ikke slik og jeg brukte store og tunge øredobber og kunne til og med sove med øredobber. Veldig irriterende at jeg ikke lenger tåler å bruke øredobber. 

Anonymkode: 8f92a...633

• Liker 1
Skrevet

Nei, men de kan komme i konflikt med hodetelefoner, for eksempel.

Anonymkode: d6a07...6df

Skrevet

Merker de ikke. Sover med dem også uten problem. 

Har seks hull i flippene og 2 i brusken. 

Anonymkode: f77ea...2d6

Annonse
Skrevet

Ja, jeg reagerer på absolutt alt av alt. Er nok mer irritasjon enn allergi da til og med plast ikke fungerer. Men det begynner å irritere allerede etter få minutter og hele ørefliken blir rød og varm.

Bruker aldri noen øredobber, men fikk hullene som 5 åring, og de er der enda 24 år senere :) greit å ha hullene om jeg skulle trenge dem 😄

Anonymkode: d7f36...dee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Syns det kan være litt ubehagelig dersom jeg bruker lange, tunge øredobber, men vanlige, små dobber er ikke vondt. 

Anonymkode: 66a4c...607

samme

Anonymkode: b0f69...e78

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 10.59):

Ja, det er vondt som bare det. 

Nå er det åpenbart noe galt med hullene mine da, men uavhengig av om det er ekte sølv eller juggel, store og tunge eller små og lette begynner det å klø i og rundt hullene kort tid etter at de er satt inn. Noen timer senere klør og svir det så mye at jeg helst bare vil fjerne de, men holder som regel ut hele kvelden. 

Dagene etter er det sårt og jævlig, noen ganger væsker det litt også. Er flink å rense både hull og øredobber før jeg setter i med rene hender, men ingenting hjelper. 

Anonymkode: 0b4a0...849

Har du forsøkt øredobber i gull eller kirurgisk stål? Du har sannsynligvis nikkelallergi, og da kan du også reagere på sølv og i noen tilfeller gull.

https://www.gullfunn.no/produkt/blomdahl-oredobber-i-medisinsk-forgylt-titan/

https://www.zendesign.no/products/sma-oredobber-i-kirurgisk-stal-rosegullbelagt

https://www.jewelbox.no/butikk/merker/edblad/oredobber

https://www.gullfunn.no/produkter/merker/blomdahl/

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (7 minutter siden):

Dette. Jeg også klør som bare det, om jeg bruker feil type smykke. Jeg har løst det med å legge et tynt lag med klær neglakk på stanga som skal inn i øret, og på baksiden av øredobben. :)

Anonymkode: 661f4...e68

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. Jeg også klør som bare det, om jeg bruker feil type smykke. Jeg har løst det med å legge et tynt lag med klar neglakk på stanga som skal inn i øret, og på baksiden av øredobben. :)

Klar neglakk, ikke klær :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...