AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Jeg har en venninne som iblant spør om hun kan låne mine øredobber. Hun kan prøve dem på uten å spørre, akkurat som man prøver et halskjede. Jeg synes det er litt rart. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at det er urenslig å dele på øredobber? Føler nesten det er som å dele tannbørste eller låne maskara av noen (noe man ikke burde gjøre pga evnt smitte ved øyeinfeksjoner). Kanskje føles det rart å låne bort øredobber fordi de skal inn i et "åpent sår" i kroppen, selv om de har grodd for lenge siden. Føler i hvert fall at øredobbene burde renses med sprit etter at de er lånt. Armbånd og halskjeder føler jeg er en helt annen sak. Hva mener dere? Anonymkode: 47f17...c13 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Ja,jeg er enig 🙂 Samme med hårbørster,mascara, leppestift. Anonymkode: 5bcc2...af1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en venninne som iblant spør om hun kan låne mine øredobber. Hun kan prøve dem på uten å spørre, akkurat som man prøver et halskjede. Jeg synes det er litt rart. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at det er urenslig å dele på øredobber? Føler nesten det er som å dele tannbørste eller låne maskara av noen (noe man ikke burde gjøre pga evnt smitte ved øyeinfeksjoner). Kanskje føles det rart å låne bort øredobber fordi de skal inn i et "åpent sår" i kroppen, selv om de har grodd for lenge siden. Føler i hvert fall at øredobbene burde renses med sprit etter at de er lånt. Armbånd og halskjeder føler jeg er en helt annen sak. Hva mener dere? Anonymkode: 47f17...c13 Er igrunn enig med deg, bør rense både ørene og øredobber før og etter bruk.. Anonymkode: 82fec...36b
Kristin70 Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Jeg synes ikke det er ekkelt. Det er ikke snakk om å bruke dem i åpent sår. Så lenge venninnene og jeg selv er friske kan jeg låne bort både sminke og øredobber. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Det sidestiller seg ved å låne andres øreplugger. Det er småekkelt, men ser de rene ut og det er en nær venninne/nær familie, så er det sånn tålig ok. Det skal mye til før jeg låner andres/låner bort uten grundig vask/rens før og etter. Anonymkode: 1648d...23c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 Av hygieniske årsaker låner jeg ikke bort slikt.
Gjest Føsleguri Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 Jeg har ikke åpne sår i ørene, men hadde noen lånt øredobber av meg ville jeg nok renset dem før jeg brukte dem igjen.
Cottontail Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Jeg kan låne bort øredobber (skjer ikke ofte), men da er det avtalt, og de renses godt før og etter. Øyesminke låner jeg ikke (bort), og ting til leppene bare til søsteren min (og vi het vi er friske). Har vel ikke gjort det så mange ganger heller.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 Noen prøver øredobber i butikken uten at de blir renset etterpå Anonymkode: e963f...deb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Jeg vasker og renser mine øredobber etter bruk. Så jeg kan fint låne bort mine. Anonymkode: b475d...f73 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 Kristin70 skrev (9 timer siden): Jeg synes ikke det er ekkelt. Det er ikke snakk om å bruke dem i åpent sår. Så lenge venninnene og jeg selv er friske kan jeg låne bort både sminke og øredobber. Det vet man egentlig ikke. Selv om det ikke silblør, kan det faktisk være små rifter i hullet. Jeg silblør av og til når jeg tar på øredobber. Har prøvd å ta hull 3 ganger, men likevel gror hullet. Øredobber bør renses. Anonymkode: e1b34...056
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Ekkelt om de ikke blir vasket/renset mellom bruket. Mange som får infeksjoner i hull. Anonymkode: fae42...414
Eneri Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 Ekkelt, ja. Ville lånt bare til datter eller søster, og selv da med rens før og etter.
Rant Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Synes ikke det er ekkelt jeg. Det er snakk om en god venninne. Kjærester utveksler man da spytt med. Dere som har babyer stapper ofte en skitten smokk i kjeften før dere sender den videre til babyen (har observert dette ved flere tilfeller). Men låner ikke ut smykker av meget stor verdi. Man kan lett miste en øredobb om man er ute og svinger seg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå