AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Hei! Jeg er gravid med nummer to, har tenkt til å amme og jeg ønsker å samsove. Men hva er deres erfaringer rundt hva som er best for samsoving? Bedsidecrib? Babynest i senga? Det føles ikke helt trygt å skulle ha baby løst i senga mellom meg og mannen😅 Anonymkode: 25edd...d14
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Baby skal ikke ligge mellom, der kan det bli for tett, trangt og varmt. Du bør ikke bruke babynest om natta. Vi satte dobbeltsenga inn til veggen og festet sprinkelsenga på min side. Baby lå mellom meg og sprinkelsenga den første tiden. Senere vekslet vi litt på hvor vi lå, slik at baby noen netter lå mellom meg og veggen. Baby hadde egen dyne, men stakk alltid føttene inn i min for å ha de på magen min. Babyer skal ligge på ryggen, men jeg gav opp å fortelle det til min sidesover. For noen fungerer bedside crib, for oss ville det ikke fungert. Tenk over hvor tunge babyer i din familie er, for de varer bare til 9 kg. Det ville holdt 3 mnd hos oss. Etterhvert som baby ble større flyttet mannen på gjesterommet, siden baby tok mye plass. Det er lurt å ha et gjesterom om man skal samsove. Hvis dere skal samsove må dere ha en ganske fast madrass, og ingen av dere må røyke, snuse, drikke eller bruke sløvende medisiner. Anonymkode: 2a86f...2b0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Bedside crib eller sprinkelseng med nedtrekkbar vegg er jo det mest ideelle. Hos oss nektet babyen å ligge i egen seng, selv om den var helt oppi min, så da ble det til at han sov i senga vår, men da måtte pappaen henvises til gjesterommet, for vi syns det ble for trangt om plassen. Anonymkode: 83c8e...080
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 For oss var det uaktuelt å ha baby løs i senga, vi hadde aldri sovet noe i frykt av å legge oss på ungen. Vi hadde baby i en vugge/bedside crib som sto helt inntil senga. Når hun vokste ut av den bruke vi sprinkelseng inntil vår seng. Anonymkode: c3f24...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå