AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Dette sjokkerer meg, at et firma velger å beskrive seg på denne måten. "Hyggelige kollegaer" "Godt arbeidsmiljø" Så kan man jo spørre de, hvordan vet dere dette? "Jooda, vi har hatt mange undersøkelser som sier det." "Medarbeidersamtaler", det fleste tør jo ikke svare noe annet enn at de trives. Liveredde for å miste jobben, alt i dag er jo bare fake i arbeidslivet. På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 12
Gjest Kastanjefrø Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Anonymkode: 09287...7a7 Smart taktikk om du ønsker jobben. Om du opplever at de færreste arbeidsplasser har godt arbeidsmiljø, er det nok hos deg problemet ligger.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Personkjemi og stor takhøyde kan ikke alltid måles. Fikk du jobben? Har du fått tilbakemelding fra arbeidsgiver om at du virkelig er en miljøskaper og en bidragsyter på dette området selv? Du høres nemlig ikke slik ut. Anonymkode: d9297...940 17
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette sjokkerer meg, at et firma velger å beskrive seg på denne måten. "Hyggelige kollegaer" "Godt arbeidsmiljø" Så kan man jo spørre de, hvordan vet dere dette? "Jooda, vi har hatt mange undersøkelser som sier det." "Medarbeidersamtaler", det fleste tør jo ikke svare noe annet enn at de trives. Liveredde for å miste jobben, alt i dag er jo bare fake i arbeidslivet. På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 Det er veldig rart at du opplever arbeidsplassen din sånn. Jeg er 31 år, har jobbet i 16 år, på 7 ulike arbeidsplasser. Alle steder har det vært et utrolig godt arbeidsmiljø, og jeg har følt at kollegaene mine er som venner og at sjefen bryr seg om oss. Anonymkode: a08a4...8b2 7
utakulanini Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Jeg har aldri opplevd noe annet et godt arbeidsmiljø, og jeg har hatt en god del forskjellige jobber gjennom årene (på grunn av flytting til forskjellige byer) Som andre påpeker, kan det muligens hende at problemet ligger hos deg TS? Har du opplevd dårlig arbeidsmiljø på flere arbeidsplasser? Hva slags problemer var det du opplevde? 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 Kunne lett skrevet alt det der om min arbeidsplass. Det er en fantastisk plass å være, som har vært dypt savnet disse ukene med hjemmekontor. Mange av mine nærmeste venner er tidligere kollegaer, og alle sier det samme, at de savner miljøet. Slik husker jeg også sommerjobbene og forrige jobben min - det var veldig godt miljø og mange hyggelige og inkluderende mennesker, som jeg innimellom tenker tilbake på. Anonymkode: 40f92...197 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Anonymkode: 09287...7a7 Der har du nok kjernen i problemet. Arbeidsplassene du har vært på er nok gode, med hyggelige kollegaer. Men du synes som en person som til forsurer dette, når du til og med klarer å gjøre et enkelt jobbintervju såpass ubehagelig for alle i rommet... Anonymkode: 40f92...197 12
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Å skrive dum i overskriften sier vel mye om deg. Anonymkode: 6fdc8...bfe 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette sjokkerer meg, at et firma velger å beskrive seg på denne måten. "Hyggelige kollegaer" "Godt arbeidsmiljø" Så kan man jo spørre de, hvordan vet dere dette? "Jooda, vi har hatt mange undersøkelser som sier det." "Medarbeidersamtaler", det fleste tør jo ikke svare noe annet enn at de trives. Liveredde for å miste jobben, alt i dag er jo bare fake i arbeidslivet. På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 Dette er noe av det rareste jeg har lest. Fikk du jobben? Jeg hadde nok ikke ansatt noen som opponerte mot at arbeidsgiver hadde et godt arbeidsmiljø. Kanskje bedrifter skriver dette for å unngå slike som deg? Jeg har jobbet 25 år i små og store bedrifter, og helt klart sett både gode og dårlige arbeidsmiljøer. Og tro meg: Der hvor arbeidsmiljøet var dårlig så syntes dette på medarbeiderundersøkelser. Der var det laveste score over hele linja.. Hyggelige mennesker lager hyggelige arbeidsmiljøer Dersom du aldri har opplevd hyggelig arbeidsmiljø så..... ja, ikke sant.. Anonymkode: 5eb01...d05 7
Hengebuksvinet Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Fantastisk! Her fikk de jo luket ut en uaktuell arbeidstaker allerede før de begynte på det formelle intervjuet. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Dette sjokkerer meg, at et firma velger å beskrive seg på denne måten. "Hyggelige kollegaer" "Godt arbeidsmiljø" Så kan man jo spørre de, hvordan vet dere dette? "Jooda, vi har hatt mange undersøkelser som sier det." "Medarbeidersamtaler", det fleste tør jo ikke svare noe annet enn at de trives. Liveredde for å miste jobben, alt i dag er jo bare fake i arbeidslivet. På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 Kan vel bruke dine egne ord her - kjøre arbeidsgiver hardt på hvordan de vet at arbeidsmiljøet er godt i jobbintervju - hvor dum går det an å bli? Anonymkode: 74ca2...a0f 3
I Grosny Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette sjokkerer meg, at et firma velger å beskrive seg på denne måten. "Hyggelige kollegaer" "Godt arbeidsmiljø" Så kan man jo spørre de, hvordan vet dere dette? "Jooda, vi har hatt mange undersøkelser som sier det." "Medarbeidersamtaler", det fleste tør jo ikke svare noe annet enn at de trives. Liveredde for å miste jobben, alt i dag er jo bare fake i arbeidslivet. På mitt siste intervju kjørte jeg de skikkelig hardt på dette tullet, hvorfor de hadde valgt å skrive dette i annonsen. Til slutt hadde han ikke noe svar 😅 "Jeg erfarer..." Du skulle vært poilitiker du! Der snakker man på denne måten. Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 Fikk du jobben? Endret 21. desember 2020 av I Grosny 1
Gjest Hummel34 Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Vi har ett fantastisk arbeidsmiljø, hatt samme jobben i åtte år, nettopp pga arbeidsmiljøet 🥰
Gullik Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er svært få arbeidsplasser som har godt arbeidsmiljø, alle firmaer driter i sine ansatte som igjen forsurer miljøet. Anonymkode: 09287...7a7 Det var da veldig til generalisering. Alle firmer "driter" ikke i sine ansatte. Misfornøyde ansatte gir høy turnover og dårligere arbeidsinnsats. Mao. Det lønner seg ikke. 3
kvinneguide Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 (endret) Både stillingsutlysning og intervju kan fortelle deg mye om hvordan arbeidsmiljøet er på den aktuelle arbeidsplassen. Du må ikke spørre dem direkte og forvente ærlig svar men legg merke til signaler. Hvordan er utlysningen skrevet? Masse floskler og fine ord eller enkelt og greit og rimelig? Hvordan er stemningen på intervjuet, er folk hyggelige og imøtekommende eller virker de utrygge? Legg merke til samtalen sklir godt og hvordan det er mellom de ansatte hvis det er fler fra personalet med på intervjuet. Er de opptatt av en god samtale og stiller spørsmålene på en naturlig måte eller virker de kritiske og bombarderer deg med standardspørsmål som hvilke gode/dårlige sider har du. Er de bare opptatt av hva du skal bidra med, eller forteller de hva de tilbyr? Hvordan ser det ut på arbeidsplassen? Virker det rotete eller er det orden på ting? Det kan være en indikasjon på samarbeidet og organisering, men også trivsel og tilhørighet, folk som trives er opptatt av å bidra. Rot kan også være tegn på høyt arbeidspress og høyt fravær, det er ikke tid til rydding. F.eks. Endret 21. desember 2020 av kvinneguide tilføyelse 2
Knirke Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 Mye rare kommentarer her, men jeg holder med TS... Hvis en arbeidsplass ikke har noe bedre å skilte med enn "godt arbeidsmiljø" og "hyggelige kollegaer", som er særdeles subjektive og lite målbar størrelser, så høres det ut som en kjip plass å jobbe. Jeg svarte på en anonym ansatt-undersøkelse på et sted jeg jobbet for mange år siden. Anonym. Jeg skrev i en fotnote at lederne burde gå et kurs i lederskap (bla fordi de var fullstendig allergiske mot tilbakemeldinger). Sjefen gjenkjente håndskriften min og skjelte meg loddrett ut. På papiret har de sikkert helt SUPERT arbeidsmiljø, fordi ingen tør å si noe annet. Takk og pris for at jeg ikke jobber der mer😂. Til dere som mener det ikke finnes dårlig arbeidsmiljø: Jo, det gjør det. Det er ledelsens ansvar å legge til rette for et godt arbeidsmiljø, men noen ganger feiler de totalt. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #18 Skrevet 21. desember 2020 Dette er da virkelig ikke rocket science. Hyggelige kolleger: dette ser du på at de er hyggelige. Høflige, inkluderende, omtenksomme. Godt arbeidsmiljø: På min arbeidsplass ser du dette lett på at de fleste velger å komme inn på kontoret innimellom selv om vi som hovedregel har hjemmekontor. De ansatte tar initiativ til sosiale sammenkomster på fritiden (ikke så mye nå med korona), folk avtaler kaffepauser sammen i stedet for å drikke kaffe ved pulten mens de jobber, samtalene er preget av god stemning og en del latter osv. Mange konkrete eksempler på at de ønsker å tilbringe tid sammen. Anonymkode: e93ff...da7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #19 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er veldig rart at du opplever arbeidsplassen din sånn. Jeg er 31 år, har jobbet i 16 år, på 7 ulike arbeidsplasser. Alle steder har det vært et utrolig godt arbeidsmiljø, og jeg har følt at kollegaene mine er som venner og at sjefen bryr seg om oss. Anonymkode: a08a4...8b2 Snakk om å være naiv og hjernevasket. Knirke skrev (23 minutter siden): Mye rare kommentarer her, men jeg holder med TS... Hvis en arbeidsplass ikke har noe bedre å skilte med enn "godt arbeidsmiljø" og "hyggelige kollegaer", som er særdeles subjektive og lite målbar størrelser, så høres det ut som en kjip plass å jobbe. Jeg svarte på en anonym ansatt-undersøkelse på et sted jeg jobbet for mange år siden. Anonym. Jeg skrev i en fotnote at lederne burde gå et kurs i lederskap (bla fordi de var fullstendig allergiske mot tilbakemeldinger). Sjefen gjenkjente håndskriften min og skjelte meg loddrett ut. På papiret har de sikkert helt SUPERT arbeidsmiljø, fordi ingen tør å si noe annet. Takk og pris for at jeg ikke jobber der mer😂. Til dere som mener det ikke finnes dårlig arbeidsmiljø: Jo, det gjør det. Det er ledelsens ansvar å legge til rette for et godt arbeidsmiljø, men noen ganger feiler de totalt. Ikke sant, de fleste tørr ikke svare noe annet. Livredde sjefen. Det fleste steder har dårlig miljø, så derfor kan man ikke fokusere på miljøet i et firma. Anonymkode: 09287...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Skrevet 21. desember 2020 Knirke skrev (26 minutter siden): Mye rare kommentarer her, men jeg holder med TS... Hvis en arbeidsplass ikke har noe bedre å skilte med enn "godt arbeidsmiljø" og "hyggelige kollegaer", som er særdeles subjektive og lite målbar størrelser, så høres det ut som en kjip plass å jobbe. Jeg svarte på en anonym ansatt-undersøkelse på et sted jeg jobbet for mange år siden. Anonym. Jeg skrev i en fotnote at lederne burde gå et kurs i lederskap (bla fordi de var fullstendig allergiske mot tilbakemeldinger). Sjefen gjenkjente håndskriften min og skjelte meg loddrett ut. På papiret har de sikkert helt SUPERT arbeidsmiljø, fordi ingen tør å si noe annet. Takk og pris for at jeg ikke jobber der mer😂. Til dere som mener det ikke finnes dårlig arbeidsmiljø: Jo, det gjør det. Det er ledelsens ansvar å legge til rette for et godt arbeidsmiljø, men noen ganger feiler de totalt. Er det noen som har sagt at det ikke finnes dårlig arbeidsmiljø? Anonymkode: 74ca2...a0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå