Coffee1234 Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Dette er ingenting annet enn at jeg bare ville få ut at jeg gruer meg til å feire med svigerfamilien min.. vil ikke si det til kjæresten som tross alt gleder seg veldig til å se igjen familien sin.. De snakker annerledes til han enn de andre søsknene, han blir ofte kommandert til å gjøre ting.. Jeg føler på så mye urettferdighet med dem, sist kom jeg hjem ganske så nedbrutt.. Håper vare det kan bli annerledes i år. God jul alle sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Kan du ikke feire med din egen familie? Anonymkode: 3494b...e60 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 føler med deg.. julen hos oss har vert ett styr helt til samboer skjønt at det ikke var verdt det lenger... krangling, drittsur kjerring, og helt utslitt etter julekvelden... foreldrene han roper om fjernkontrollen til tvn før de har kommet over dørstokken, sitter bare i en stol og kommanderer hele kvelden... går ikke en gang å forsyner seg selv med småkaker når de er satt frem på bordet.. Skrur opp lyden på tvn fordi barnebarna bråker når de skal åpne gavene sine, hunden som de absolutt måtte ta med seg inn tisser over alt... og lista er lang... de er bare så forferdelig ufordragelige mennesker... Så vi har begynt å reise på hytta... uten å invitere en sjel så får de sitte hjemme med fjernkontrollen sin.... julen de siste tre årene har vert en drøm.. Anonymkode: 140a6...927 3
Brunhilde Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Jeg håper mitt svigerbarn ikke har slike tanker om julen, det ville vært fryktelig trist, syns jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Jeg håper mitt svigerbarn ikke har slike tanker om julen, det ville vært fryktelig trist, syns jeg. om du er normal og oppegående så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg Anonymkode: 140a6...927 3
Brunhilde Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): om du er normal og oppegående så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg Anonymkode: 140a6...927 Vi kommuniserer og er tydelige på forventningene, tror det er viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 Brunhilde skrev (10 minutter siden): Vi kommuniserer og er tydelige på forventningene, tror det er viktig. ja.. for de som det er mulig å kommunisere med så.. Anonymkode: 140a6...927 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: føler med deg.. julen hos oss har vert ett styr helt til samboer skjønt at det ikke var verdt det lenger... krangling, drittsur kjerring, og helt utslitt etter julekvelden... foreldrene han roper om fjernkontrollen til tvn før de har kommet over dørstokken, sitter bare i en stol og kommanderer hele kvelden... går ikke en gang å forsyner seg selv med småkaker når de er satt frem på bordet.. Skrur opp lyden på tvn fordi barnebarna bråker når de skal åpne gavene sine, hunden som de absolutt måtte ta med seg inn tisser over alt... og lista er lang... de er bare så forferdelig ufordragelige mennesker... Så vi har begynt å reise på hytta... uten å invitere en sjel så får de sitte hjemme med fjernkontrollen sin.... julen de siste tre årene har vert en drøm.. Anonymkode: 140a6...927 Å herregud... hvor mange juler gikk dere gjennom det der før dere tok til vettet? Jeg tror ikke jeg hadde orket å vente på at samboer skulle skjønne det, jeg hadde nektet ca halvveis i første julefeiring. Anonymkode: 1f1d6...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): føler med deg.. julen hos oss har vert ett styr helt til samboer skjønt at det ikke var verdt det lenger... krangling, drittsur kjerring, og helt utslitt etter julekvelden... foreldrene han roper om fjernkontrollen til tvn før de har kommet over dørstokken, sitter bare i en stol og kommanderer hele kvelden... går ikke en gang å forsyner seg selv med småkaker når de er satt frem på bordet.. Skrur opp lyden på tvn fordi barnebarna bråker når de skal åpne gavene sine, hunden som de absolutt måtte ta med seg inn tisser over alt... og lista er lang... de er bare så forferdelig ufordragelige mennesker... Så vi har begynt å reise på hytta... uten å invitere en sjel så får de sitte hjemme med fjernkontrollen sin.... julen de siste tre årene har vert en drøm.. Anonymkode: 140a6...927 Det går an å være herre i eget hus. Slå av tv idet dere setter dere til bords for middag, si fra at på julekvelden trenger vi ikke tv. Gjem bort tv-kontrollen om nødvendig. Send kakefat rundt, evt be de hente selv med et smil. Si at hunden må være ute i gangen når den ikke er hustrent. De bestemmer da ikke alt? Anonymkode: 26d78...e4b 6
Nymerïa Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 Hvis dere bare er kjærester så er det vel egentlig ikke noen grunn til å feire med hverandres familier. Spesielt ikke hvis du gruer deg. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trenger vi virkelig flere svigerfamilie og jul-tråder nå? Anonymkode: 79232...fe0 Noen ganger savner man tiden før internett. Da Måtte vi bare akseptere å bytte på - annenhvert år, og ingen så noe rart i det. Vi overlevde. Anonymkode: 943d1...532
Hippogriff Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 Skjønner deg godt. Jula har så mange minner og tradisjoner ved seg at det kan være tungt å feire uten egen familie selv om det er aldri så lite å sette fingeren på hos andre. Det er ikke DIN jul. Om dere har sterke følelser knyttet til jula så er det jo en løsning å feire hver for dere fram til dere evt får felles barn, og da begynne å feire hjemme og starte deres egne tradisjoner der dere tar vare på det som er viktigst for dere begge to?
Daria Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 Coffee1234 skrev (13 timer siden): De snakker annerledes til han enn de andre søsknene, han blir ofte kommandert til å gjøre ting.. Jeg føler på så mye urettferdighet med dem, sist kom jeg hjem ganske så nedbrutt.. Håper vare det kan bli annerledes i år. Er dette noe som plager ham, eller er det bare du som legger merke til og føler på dette? Det er ikke nødvendigvis så lett å lese og forstå seg på andres familiedynamikk, mye ser annerledes ut innenfra. 1
Coffee1234 Skrevet 22. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 22. desember 2020 Nei han plages ikke så mye av det, han er vant til det. Vært sånn helt fra han var liten. Jeg har dessverre ikke foreldre å feire med, men har tenkt å feire med min brors familie neste år. Samboeren min synes det er veldig koselig å feire med sin familie, da han ikke ser dem så ofte.. Mest jeg som legger merke til annerledes behandling av han, enn søsknene hans.. Har en søster som gjerne vil bestemme alt, kjefter, krever, og er veldig vanskelig å være sammen med. Jeg bare håper at det går bedre i år enn det gjorde sist gang.. god jul alle sammen.
Forever22 Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Ryddet for avsporing. Forever22, mod
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Du kan da feire med din egen familie. Julen er en tid for å være med de man elsker, ikke for å grue seg til å omgås folk med tvang Anonymkode: 74691...b81
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Jeg hater å ha svigers på besøk i jula. I år kommer de heldigvis ikke. De er av typen som sitter plantet i sofaen foran tv og gafler i seg mandariner og sjokolade. Bidrar ikke med en dritt, mens vi som bor her har rene arbeidsleiren. Bruker flere dager på å hente meg inn igjen etter at de endelig har reist. Anonymkode: 17d1f...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå