AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Av ren nysgjerrighet.. om en kvinne som er gravid ikke møter opp på igangsettelse hva skjer da? Den dagen hun skal settes igang om hun heller ønsker å føde naturlig? Anonymkode: 5610a...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Hvis du er en fare for barnet så kan de sende bekymringsmelding til bv, de vil ta en vurdering på om du er skikket når du bevisst utsetter den ufødte babyen for fare. Anonymkode: 0619b...6b4 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Det siste han sa før han var på jobb var hvorfor jeg var så rar og om jeg er dårlig. Og når jeg skulle på kontroll på sykehuset. Jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst å snakke med han og jeg ordner alt selv. Han spurte om jeg ikke ville han skulle vite når jeg skal på kontroll. Og jeg spurte om han hadde fått Facebook igjen - ja han husket passordet.. og om jeg ikke ville han skulle ha Facebook? ... Jeg sa han kunne gjøre akkurat det han ville. Og hadet .. Anonymkode: 5610a...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det siste han sa før han var på jobb var hvorfor jeg var så rar og om jeg er dårlig. Og når jeg skulle på kontroll på sykehuset. Jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst å snakke med han og jeg ordner alt selv. Han spurte om jeg ikke ville han skulle vite når jeg skal på kontroll. Og jeg spurte om han hadde fått Facebook igjen - ja han husket passordet.. og om jeg ikke ville han skulle ha Facebook? ... Jeg sa han kunne gjøre akkurat det han ville. Og hadet .. Anonymkode: 5610a...2c6 Hæh?? Anonymkode: 2d604...eff 16
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Det siste han sa før han var på jobb var hvorfor jeg var så rar og om jeg er dårlig. Og når jeg skulle på kontroll på sykehuset. Jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst å snakke med han og jeg ordner alt selv. Han spurte om jeg ikke ville han skulle vite når jeg skal på kontroll. Og jeg spurte om han hadde fått Facebook igjen - ja han husket passordet.. og om jeg ikke ville han skulle ha Facebook? ... Jeg sa han kunne gjøre akkurat det han ville. Og hadet .. Anonymkode: 5610a...2c6 Skulle svare på mitt andre tråd her inne 😹 jeg er en hormonell bombe nå og er så sint pga situasjonen med barnefaren .. og jeg vil ikke bli satt igang i morgen..jeg er ikke klar... 😭 Anonymkode: 5610a...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du er en fare for barnet så kan de sende bekymringsmelding til bv, de vil ta en vurdering på om du er skikket når du bevisst utsetter den ufødte babyen for fare. Anonymkode: 0619b...6b4 Tenkte mer på om det er frivillig å bli satt igang eller ikke Anonymkode: 5610a...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenkte mer på om det er frivillig å bli satt igang eller ikke Anonymkode: 5610a...2c6 Det er det nok. Men vil du utsette babyen din for fare? Virkelig? Du bør snakke med jordmor, du trenger åpenbart noen å snakke skikkelig med om dette, for det å nekte å bli igangsatt vil ikke fjerne det faktum at du ER gravid og den babyen MÅ ut. Anonymkode: 0619b...6b4 8
Gjest Lama_Drama Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Faren blir ikke bedre av at du nekter å få ut ungen. Slutt å tenk på dere selv og begynn å tenke på ungen.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det nok. Men vil du utsette babyen din for fare? Virkelig? Du bør snakke med jordmor, du trenger åpenbart noen å snakke skikkelig med om dette, for det å nekte å bli igangsatt vil ikke fjerne det faktum at du ER gravid og den babyen MÅ ut. Anonymkode: 0619b...6b4 Jeg skal snakke med jordmor idag. Jeg har panikk.. er noen uker til termin så jeg føler meg virkelig ikke klar for all smerten. Anonymkode: 5610a...2c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal snakke med jordmor idag. Jeg har panikk.. er noen uker til termin så jeg føler meg virkelig ikke klar for all smerten. Anonymkode: 5610a...2c6 Du blir ikke nødvendigvis noe mer klar for smerten om noen uker... Anonymkode: 9d508...f6f 2
Gjest Middelmådig Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Hør, dette er viktig: Ta kontakt med den jordmoren som har fulgt deg i svangerskapet og forklar henne litt av situasjonen din. Si at du opplever en krise i forholdet ditt og at du trenger hjelp til å takle det og fødsel samtidig. Pust med magen, prøv å ikke gi «bensin» til tankekjøret. Om du har noen strategier for å få bort tankekjør, forsøk det nå. For eks høre på musikk, ringe mamma, en venn, skrive ned tankene eller lignende. Alt dette med samboeren din kan vente til senere. Det viktige nå er at du skal ta i mot barnet ditt. Dette klarer du.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 Det er jo en grunn til at du skal settes i gang, og da er det fare for barnet å ikke møte til igangsettelse og håpe på at fødselen skal starte naturlig. Det viser jo at du tenker mer på deg selv enn barnet? Da jeg skulle settes igang ble jeg veldig nervøs og følte meg ikke helt klar da jeg møtte opp. Det er helt vanlig å være nervøs for det, men helt sykt at du går så langt at du ikke vil møte til igangsettelse Anonymkode: 0cbdf...b3c 1
Olaug Olsen Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 Hvorfor skal du settes i gang, selv om det er noen uker igjen til termin? 2
tussi84 Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Jeg ville heller ikke bli satt i gang, og gruet meg veldig. Følte meg heller ikke klar for fødsel, og jeg ble satt i gang i begynnelsen av uke 38. Jeg visste derimot at det var grunner til at jeg skulle bli satt i gang, og at uansett hvor mye jeg grudde meg så hadde jeg ikke noe valg. Det gikk faktisk bra.. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 Jeg ble satt i gang litt før termin i mitt første svangerskap, og fikk litt panikk da jeg ikke var mentalt klar for fødsel. Legen sa da med et smil at "vi kan ta keisersnitt eller vi kan indusere, men du får ikke dra fra dette sykehuset før babyen er ute". Det gikk heldigvis kjempefint. Å utsette fødselen når legene mener at det er gode grunner for igangsettelse har ingenting for seg. Anonymkode: 88e94...61e 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Jeg gikk 2 uker over tiden og følte meg panisk uklar De har gjort klart et helt team til deg. Du kan ikke la være å møte opp, sånn er det bare. Du setter barnets liv i fare, og kaster bort mange superdyre ressurser. Anonymkode: 1b47e...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 Jeg ble ikke satt i gang, men hadde nok en mye vondere fødsel en del fleste som blir igangsatt allikevel. Jeg hadde kjempevonde stormrier fra fødselen starter og åpningsfase på et halvt døgn. Det vil si at det tok et halvt døgn før jeg kunne få epidural. Poenget mitt er: En igangsatt fødsel trenger ikke å være verre enn en fødsel som starter av seg selv. Anonymkode: e57a2...11c 1
IkkeStudentLenger Skrevet 21. desember 2020 #18 Skrevet 21. desember 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble ikke satt i gang, men hadde nok en mye vondere fødsel en del fleste som blir igangsatt allikevel. Jeg hadde kjempevonde stormrier fra fødselen starter og åpningsfase på et halvt døgn. Det vil si at det tok et halvt døgn før jeg kunne få epidural. Poenget mitt er: En igangsatt fødsel trenger ikke å være verre enn en fødsel som starter av seg selv. Anonymkode: e57a2...11c Enig. Jeg hadde kjempevonde rier i 30 timer før jeg fikk bli lagt inn på sykehuset ( 5-6 min mellomrom fra start av), 4 timer til før jeg fikk epidural, og det endte med keisersnitt etter totalt 38 timer. Man vet aldri hvordan en fødsel vil gå.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg ble satt i gang litt før termin i mitt første svangerskap, og fikk litt panikk da jeg ikke var mentalt klar for fødsel. Legen sa da med et smil at "vi kan ta keisersnitt eller vi kan indusere, men du får ikke dra fra dette sykehuset før babyen er ute". Det gikk heldigvis kjempefint. Å utsette fødselen når legene mener at det er gode grunner for igangsettelse har ingenting for seg. Anonymkode: 88e94...61e Det er bare tull så lenge du ikke er innlagt på tvang. Anonymkode: 8e86e...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå