Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke nettilgang - laptopen min er i stykker - osv.

Hva fanden bruker man tida til da... jeg mener, pausene og alt man skal finne ut osv...

Hvordan er det - er du nettavhengig - eller (dårlig tid på meg nå) er det likegyldig???

Og hvordan vet man at man er såkalt nettavhengig?

Jeg mener nettavhengig uten at det er s.k. sykelig...

(jeg leser i avisa at unge kan bli det, men jeg er ikke riktig så ung lenger... det kommer an på hvem man ... nå har jeg ett minutt igjen... rart jeg vil gå på nettcafe...???)

Olga

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 sek igjen..

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg skulle ønske vi ikke hadde internett, men samboeren mener vi ikke kan leve uten. :forvirret:

Jeg er nettavhengig, ja. Abstinenser lider jeg ikke av, om jeg ikke har tilgnag så har jeg ikke det, deilig! Men klarer ikke å la være når jeg vet den er der...

Skrevet

Ja enig, Sumobryter, har man ikke så har man ikke - men se for deg uker og måneder uten ???!! - der du fullt ut har ting du vil ha svar på, juridisk, på nett overfor kontakter osv - dvs på de fleste plan, foruten å skrible litt på kg - og der sitter man - uten mer enn en halv time på biblioteket...

(har stasjn. pc, men vet ikke hvor jeg skal bo enda så vet ikke hvor jeg skal dra den hen - og den er tung å dra med seg...)

Jeg har i alle fall internett-abstinenser - det er deilig å unngå internet, men så lenge da...? (dag nr 2 3 4 5 6 går bra med bibliotek - men så krasjer det, og man sitter - som meg nu, på en internettcafeteria...)

I valget mellom mobil og internet ville jeg valgt internet...

Skrevet

Jeg merker hvor avhengig jeg er av PC'en (generelt, ikke nødvendigvis nettet) de få gangene strømmen går. Det kribler i hendene mine etter å sjekke/skrive mail, spille spill, være på KG osv. For ikke å snakke om at jeg bruker den mye til studiene. Jeg hadde helt klart hatt problemer uten PC'en.

Skrevet

Arkana da.. du --- er jo gammel her... og du - har jo tatt noen dråper kgvin...

er du sikker på at --- vel, jeg er sykepleier, egentlig, selv om jeg ikke har jobbet med det på mange år. Er du sikker på --- at...

Glem det... jeg er på nettcafe, sånt prater man ikke om, men det er kö her, av svensker, jeg orker ikke la meg affisere, han som driver butik er ganske ok, så jeg får rabatt dvs han leker at han er blind (blir kvalm... han vil vel til norge..)

:ironi:

Skrevet (endret)

Det tror jeg definitivt man kan. Men 'avhengig' i denne sammenhengen er kansje litt tvetydig også. Om vi som verdensborgere ikke er, så vil vi i allefall raskt kunne bli avhengige av internet da alle tenkelige transaksjoner gjøres derifra. Være seg innen varehandel, finansielle formål eller annet.

Men du tenker nok mer på den psykiske avhengigheten :icon_smile: Det er interessant syns jeg, for selv om vi tøyser og tuller med det, så har jeg en følelse av at det kan ha en inflytelse på livene våre som overgår hva vi forstår i dag.

Men tenk på alle de posetive tingene w3 medfører. Informasjon er makt for alle og enhver, og da kan man bare forestille seg hva dette kan ha å si for mennesker som lever i en del av verden hvor informasjon tidligere har vært skjult for de. Selv om det skal sies at land som f.eks. Japan pr idag prøver å regulerer domener for sine bebore. Men over det store og hele er det heldigvis ikke slik. Og forhåpentligvis vil det ikke fortsette slik andre steder etterhvert heller.

Jeg kan ikke unngå å tenke på ting som hjelpen det innebærer for politi og familier i søken etter forsvunne barn f.eks.

Jeg har lest at undersøkelser har vist at det største problemet for hvermansen hva internet angår, ironisk nok ser ut til å være selve mengden av informasjon. At det rett og slett kan oppleves som for mye på en gang.

Med internetrevulusjonen kom nye begreper hyppig på banen. Multitasking (fleroppgavebehandling) ble super trendy og noe Alle måtte se å få på plass. Så viser det seg pluttselig at også her vil mengde informasjon skape problemer for mottakeren.

W3 er nok alikevel kun som nyfødt å regne. Vi startet med morse-koder i begynnelsen av 1800 tallet, så kom A.Bell med telefonen i 1876 - og i underkant av 100 år senere kommer militærstykene i USA med noe de kalte ARPAnet som skulle vise seg å bli til Internet i 1969. Alikevel var det ikke mer enn 300.000 hoster oppkoblet i 1990. Men siden eksploderte det gjennom hele 90 tallet og nå er vi oppe i underkant av 30.000 000 :overrasket:

Jeg tror med andre ord du ikke trenger å føle deg alene om å være litt 'avhengig' av denne kanalen ;)

Surfs UP! :danse:

Endret av Kafka
Skrevet

Kafda

he he...

Den förste internet var jo self vardene - de bålene man brente...etter det kjomet (eller för??) i signalhorn..

för telegrafens historie...

(menneskeheten har alltid sökt mot åpenhet?)

(og akkurat nu er det kjedelig å sitte på internet cafe i göta, i stellat for vära in norja, men men...)

Tyvärr, inte en endaste eklickt svenska som gillar meg engang...

(stackars lilla Olga, förstäs)

Men lilla olga har inte tenkt bli fortjus i enda svenska heller forstås,

hmmm

grrr...

Skrevet

:overrasket:

:grine2: :grine2: :grine2:

Nå skjønnte jeg nærmest INGENTING, Olga :grine2:

Hva i huleste er det du sier?? :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg må si at jeg er avhengig av internett. Kan si såpass at mine kosekvelder er å ha tven på i bakgrunnen og laptopen på fanget i godstolen. Da jeg var på fjellet for to uker siden, fikk jeg abstinenser. Jeg plugget i det trådløse nettverkskortet i laptopen min og søkte etter usikrede trådløse nett og gikk frem og tilbake foran hytten. Skal si at typen trodde det hadde klikket for meg. :sjenert:

Skrevet

Nå skal ikke jeg si at Olga var drita, men...

Er helt avhengig av nettet. Ikke bare nettet, men data. Bruker altfor mye tid fremfor pc'en, og på nettet. Skulle gjerne kuttet ned. :ler:

Men når jeg er utenlands, så savner jeg det ikke et sekund. Det hender av og til jeg dumper innom en nettcafe, men bare sitter der apatisk og knoter ned en mail eller to. Null abstinenser, bare deilig å være uten nett og data.

Skrevet (endret)

Jeg er avhengig av å ha internet-tilgang, ja.

Jeg skal være så knusende ærlig og si at hadde pc'en forsvunnet, hadde jeg fått et problem.

Det er ikke det at jeg for enhver pris er nødt til å være online 24/7, men jeg må ha muligheten til å surfe på nettet hvis jeg vil.

Og det vil jeg jo, ganske ofte.

I ferier, når jeg er bortreist, så går det helt fint uten PC og nett-tilgang, det er hjemme jeg syns jeg er avhengig av å ha det.

Hva med nettbanken for eksempel.

Jeg kunne ikke tenke meg å gå i banken, hvorfor skulle jeg bruke tid på å stå i kø der i evigheter, når det tar meg 1 minutt å betale en regning via nettet.

Hva med mailen. Eller MSN for den saks skyld.

Skulle jeg begynne å skrive gammeldagse brev med sneglemetoden når jeg bare kan klikke på send og så er mailen framme hos mottaker, som regel umiddelbart.

Eller MSN, hvor jeg kan sende enkle beskjeder, istedenfor å bruke penger for hver sms jeg sender.

Eller når kontantkortet mitt er tomt, skulle jeg da enten vente på en regning jeg aldri aner summen på og gå og grue meg til det eventuelt, eller løpe på Narvesen for å kjøpe nytt ladekort ?

Nei, det er så mye enklere med to tastetrykk og så har jeg fylt på kortet.

Eller, skulle jeg bruke penger på aviser, lokalaviser, VG, Dagbladet, osv, når jeg isteden kan lese dem på nettet...

Nei, jeg setter stor pris på internet-tilgangen min.

Endret av Darcy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...