Gå til innhold

Hva elsker du med partneren din? Hva er ditt beste samlivsråd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så koselig å lese hva folk er takknemlige for med partneren sin og forholdet sitt. Et godt samliv er helsefremmende. Ta med alderen deres, hvor lenge dere har vært sammen/bodd sammen, hvordan deres situasjon er osv i svaret 😁

Vi er i slutten av 20-årene. Vi er begge i full jobb, og er forholdsvis travle utenfor jobb også. Ingen barn, en hund. Vi har bodd sammen i to år og vært sammen i tre år.  Jeg må ta en slags "reality check" ganske ofte, fordi jeg føler vi er så utrolig heldige som bare har det så godt og ukomplisert sammen. De fleste har det sikkert bra i parforholdet, men jeg føler jeg leser mye negativt i media, her på KG osv 😛 

• Han blir ikke sint, selv om jeg kan være grinete og tidvis urimelig når jeg er sliten. Generelt er han veldig tolerant.
  • Vi lytter til hverandre. Selv når han synes jeg tar opp det han synes er skikkelig kjedelige temaer, som hvor godt vi har det sammen 😂
  • Vi er fleksible. Jeg lager som oftest mat (jeg vil helst gjøre det selv, synes det er morsomt og har mange meninger om det), men når jeg er sliten eller travelt, tilbyr han seg alltid å gjøre det.
  • Vi har til dags dato ikke hatt en krangel der vi ikke har funnet en grei løsning. Ingen store uenigheter om viktige ting. 
  • Vi har et godt sexliv og snakker fint og åpent sammen om sex. Tror vi har sex ca. tre ganger i uka, sånn i gjennomsnitt. 
  • Vi strekker oss for hverandre. Han har sikkert ikke alltid så lyst til å dra på spinning på søndags formiddag når han er hangover, men han blir med, og sier ikke noe negativt, for han vet at jeg synes det er morsomt og setter pris på å ha den aktive stunden sammen. 
  • Vi er gode på å gjøre ting uten hverandre også. Det gjør oss godt å ha noen helger med venner eller familie, fra hverandre. Da savner vi hverandre litt, det tror jeg er sunt.

Mitt beste samlivsråd: Tål hverandre. Prøv å tell til ti i stedet for å bli sint.

Anonymkode: 6d662...b85

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 40, sammen i 18 år. Full jobb, normalt mange reisedøgn, og en hektisk hverdag. 

- At det er så trygt og stabilt, og at vi virkelig er hverandres nærmeste familie.

- At begge setter den andre foran seg selv, og at begge alltid er på tilbudssiden. Her diskuteres det hvem som skal få lov til å rydde av bordet etter middag, og som oftest ender vi med å gjøre det sammen.

- At han gjør hva som helst for at jeg skal ha det bra. Får jeg ikke sove holder han meg, er jeg syk kjører han gjerne byen rundt på jakt etter akkurat den maten jeg ønsker meg.

- Felles interesser og verdier. Vi kan diskutere, men aldri de store tingene i livet. 

- Latter, og gode samtaler. 

Mine beste råd

- Tålmodighet. At dorullen igjen er hengt opp feil vei, at han ikke klarer å vaske/rydde de siste 10%, at jeg stadig kjører bilen ned på reservetanken slik at han nesten alltid må fylle. Det er egentlig filleting i et forhold der man er fornøyd med 90% av innsatsen. 

- Dropp alt som heter sjalusi, regler og forbud. I et godt forhold klarer begge å ta riktige valg, og det har ingenting å si hvem du er venn med på instagram, eller at du kommer hjem fra julebordet kl 2. 

- Raushet. Han skjenker alltid litt mer til meg enn til seg selv når siste rest av vinflasken deles. Jeg tar aldri siste rest av middagsrester da jeg vet han koser seg maks med slikt. 

- Omsorg. Jeg rer alltid opp hans side av sengen, og bytter ut hans handkle. Jeg sender ofte med han god lunsj. Han vet jeg hater søppel og sluker, og annet som lukter, så han tar alltid unna slikt og lar meg slippe. 

Anonymkode: 09016...cd3

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært sammen i snart 9 år, gift i snart 5. 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir varm bare jeg ser på ham eller tenker på ham. Vi holder begge hverandre svært høyt. 

Personlighetene våre er som natt og dag, men jeg tror vi utfyller hverandre og vi koser oss veldig sammen, selv om vi har ulike interesser. Vi tenner på hverandre, vi kommuniserer og samarbeider godt i hverdagen. 

Mitt beste tips er å være raus og gi frihet, samt forsøke å se ting fra partnerens perspektiv.  Ofte må jeg kansellere mine egne irritasjoner, fordi jeg vet hvorfor han gjør som han gjør - eller hvor jeg selv har feilet som et ledd i situasjonen.  Sånne ting. 

• Liker 1
Skrevet

At han lytter når vi prater. At han viser at han bryr seg. At han hver morgen og kveld gir meg et kyss. At han er tålmodig. At han er reflektert og kan få meg til å tenke annerledes. At han har suksess med bandet sitt. At han har egne hobbyer, og at han syns det er supert at jeg har andre hobbyer. At han elsker hunder. At han ikke vil ha barn. At han overtalte meg til å fortsette studiene da jeg var dritt lei og bare ville slutte. At han fortsatt viser at han er glad i meg. At vi ler sammen. At han støtter meg når alle andre går i mot meg. At vi fortsatt har casual sex. At han fortsatt overrasker meg med ting, tar meg med på spontane turer og reiser. At han masserer føttene mine. Vi har vært sammen i 11 år. Jeg elsker samboeren min 

Anonymkode: b5292...b10

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...