Gå til innhold

Nattens hendelse. Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påtok meg flere kjipe vakter før jul og har steppet inn mye i det siste grunnet sykefravær. Jeg har strukket meg langt og levert hele veien. I natt fikk jeg kjeft av min overordnede som om jeg var et barn som hadde gjort noe alvorlig galt på en vakt jeg hadde påtatt meg for å være ålreit. Jeg har vært der i flere år enn overordnet, som virkelig har meldt seg ut, og som åpenbart ikke har kontroll. Hun har vært mye permittert og gir aldri gode tilbakemeldinger. Hun lener seg på at ting går av seg selv, pga. slike som meg. Jeg ga beskjed om at vi hadde for få ressurser for flere måneder siden med konkrete eksempler, og gjentok dette. I natt, rakk vi ikke alt vi skulle, og dette fikk hun beskjed om. En viktig årsak var også at han som har vakten og som også opptrer som leder i hennes fravær, hadde " låst inn" nødvendig utstyr, noe vi løste og gav beskjed om uten å få noe svar. Det var ingen krise, men en konsekvens av situasjonen, vi er for få på skiftet.  Jeg fikk deretter kjeft i 10 minutter om hvor dårlig dette var og at hun forventer at ting ikke går til helvete om hun snur seg i fem minutter. Hun høvlet løs og sa at vi fikk unnlate å fortelle om nattens hendelser, slik at dette ikke ble snakkis og at vi nærmest gjorde feil i å følge rutiner fordi det var viktigere å rekke alt. Dette ba jeg om å få gjentatt på e-post, men den kom aldri. Vi var 5 på skiftet, og ingen andre fikk kjeft.

Jeg har mistet respekten for henne. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 6ed90...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg noen timers søvn nå i alle fall..

Anonymkode: 18e13...0fb

• Liker 1
Skrevet

Tar det med hennes overordnede.

Anonymkode: 77798...c45

• Liker 1
Skrevet

Ja, dessverre. Kjenner til det. De som står på og som eksponerer seg mest er gjerne de som får kjeft. Jeg ville bare fulgt opp med å være mindre villig til å strekke seg fremover. 

Anonymkode: 14829...da8

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, dessverre. Kjenner til det. De som står på og som eksponerer seg mest er gjerne de som får kjeft. Jeg ville bare fulgt opp med å være mindre villig til å strekke seg fremover. 

Akkurat....Jo mer du gir, jo mer kjeft får du. 

Hva gjør man da? Skal man slutte å bry seg og begynne å jobbe smådårlig? 

Anonymkode: 4f846...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat....Jo mer du gir, jo mer kjeft får du. 

Hva gjør man da? Skal man slutte å bry seg og begynne å jobbe smådårlig? 

Anonymkode: 4f846...64a

Nei, det bør man ikke. Gjør jobben din skikkelig som vanlig når du først er på jobb, men man kan strekke seg litt kortere når det gjelder å steppe inn på ekstravakter ved sykdom og lignende. Hvis man bare får kjeft så gidder man ikke det i like stor grad. 

• Liker 1
Skrevet

Siden lederen din ikke evner å være leder, ville jeg sterkt vurdert om dette var et sted jeg ville fortsette å jobbe. Høres ut som du jobber innen pleie, da skal det være greit å få ny jobb i disse tider. 

Og, ikke strekk deg en cm lenger fra nå av. La sjefen seile sin egen sjø.

Anonymkode: fdb1b...d7f

Skrevet

Skriv avviksmelding, uønsket hendelse eller hva det kalles på arbeidsplassen din. Finnes ikke dette, går du til neste sjef.

Anonymkode: 7b400...176

• Liker 2
Skrevet

Ta det med sjefen. Du har jo advart, og hun vil skjule det som skjedde? Det er jo ikke greit. Man finner ikke løsninger ved å skjule ting, og hvert fall ikke ved å kjefte på folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...