Gå til innhold

Energidrikke til 2 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en i familien til barnet vårt som gir alt mulig av søtsaker og drikke. Jeg har prøvd å si ifra før at jeg ikke vil han skal ha mye av dette og det samme har samboeren min sagt. Denne personen har gitt sukkerfri brus (noe de ikke skal ha før 3 år) og for noen dager siden ga hun energidrikke til barnet mitt på 2 år 😞 Jeg satt noen meter ifra så jeg så ikke at hun ga det før hun satt fra seg boksen og sa noe som at mamma vil ikke at du skal ha dette. Eller noe i den duren.. så hun er jo så klar over det og allikevel gjør hun det. 

Jeg sa ikke noe der og da men har irritert meg grenseløst over det i ettertid og får helt vondt i magen av tanken på at han fikk i seg det. Føler jeg har null kontroll og blir sint på meg selv for at jeg ikke sier bedre i fra. Hva ville dere gjort? Burde jeg si at barnet vårt kun skal ha maten og drikken jeg tar med når vi er på besøk der? Burde jeg la vær å dra dit? Eller bare si ordentlig i fra (om det i det hele tatt hjelper..)

Anonymkode: 36a5a...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig uakseptabelt, og skadelig med så høyt koffeininnhold. Hva Om barnet  har en uoppdaget hjertefeil? 

Anonymkode: cfdb2...4d6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fullstendig uakseptabelt, og skadelig med så høyt koffeininnhold. Hva Om barnet  har en uoppdaget hjertefeil? 

Anonymkode: cfdb2...4d6

Huff ja ikke sant. Kjempe skummelt! 😢

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Energidrikk til en 2 åring? 

Jeg hadde klikket vinkel. 

Og hadde sagt om vedkommende ikke klarer å ta til seg beskjeder så får de ikke treffe barnet mer. Konsekvens av uakseptabel atferd. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Du må si fra!!!

Anonymkode: ca2d5...813

• Liker 1
Skrevet

Du må da si tydelig i fra. 

Jeg hadde aldri latt personen være alene med barnet. Om de fortsatte å gi hadde jeg rolig sagt, "da tror jeg vi drar hjem", kledd på barnet og dratt. 

Anonymkode: a9fef...6e2

• Liker 4
Skrevet

Tipper dette er enten moren din eller moren til barnefar? Du må sette grenser og være tydelig på at det er dere foreldre som bestemmer! Det er ikke så ofte jeg blir sint, men hvis noen hadde gitt min 2-åring energidrikk så hadde jeg eksplodert! 

• Liker 3
Skrevet
PM75 skrev (20 minutter siden):

Tipper dette er enten moren din eller moren til barnefar? Du må sette grenser og være tydelig på at det er dere foreldre som bestemmer! Det er ikke så ofte jeg blir sint, men hvis noen hadde gitt min 2-åring energidrikk så hadde jeg eksplodert! 

Nei nei. Ingen av foreldrene våre.. det er noen i samboeren min sin familie. Derfor jeg synes det har vært vanskelig å si noe.. blir ganske sint ja

Skrevet
WhisperingWind skrev (49 minutter siden):

Energidrikk til en 2 åring? 

Jeg hadde klikket vinkel. 

Og hadde sagt om vedkommende ikke klarer å ta til seg beskjeder så får de ikke treffe barnet mer. Konsekvens av uakseptabel atferd. 

Enig. Hadde sagt til vedkommende at det ikke blir besøk før hun respekterer deres valg for barnet.

Anonymkode: df0d0...cc6

Skrevet

Klar tale! «nå slutter du å gi barnet mitt alt mulig! Du får ikke være med barnet alene mer om du ikke kan bruke ørene dine å høre på hva jeg som mor/far bestemmer!» 

Anonymkode: 47152...b4d

Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon selv. Her var det godteri før middag som gjorde at hun ikke orket middag, sjokolade og cola i tide og utide, og røyking "oppi ansiktet" til barnet. 

Det er uakseptabelt, og jeg er ganske konfliktsky av meg. "får hun sukker før middag, spiser hun ikke middag, slutt å gi det", "det er helseskadelig å røyke foran barn, ikke gjør det. Si ifra så vi kan gå", "barnet mitt får ikke se voldelige filmer hvor de dreper hverandre, slutt, hun får mareritt" (har ikke sett at hun har hatt mareritt, men det kan plutselig skje". 

De synes jeg er streng, men jeg er egentlig ikke det. 

Anonymkode: f00d3...ade

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i lignende situasjon selv. Her var det godteri før middag som gjorde at hun ikke orket middag, sjokolade og cola i tide og utide, og røyking "oppi ansiktet" til barnet. 

Det er uakseptabelt, og jeg er ganske konfliktsky av meg. "får hun sukker før middag, spiser hun ikke middag, slutt å gi det", "det er helseskadelig å røyke foran barn, ikke gjør det. Si ifra så vi kan gå", "barnet mitt får ikke se voldelige filmer hvor de dreper hverandre, slutt, hun får mareritt" (har ikke sett at hun har hatt mareritt, men det kan plutselig skje". 

De synes jeg er streng, men jeg er egentlig ikke det. 

Ergo, du må bare si ifra. 

"barn skal ikke ha energidrikker, fordi det er så høyt koffeininnhold. Det står advarsel på boksen". 

Skrevet

Hadde sagt i fra. Fortell denne slektningen at det tross alt er en grunn til at det er 16(?) års aldersgrense for å kjøpe energidrikke i butikk. En 2-åring skal ikke ha det, det burde faktisk være helt opplagt for et voksent menneske å skjønne... 

Anonymkode: 9775a...0c1

• Liker 1
Skrevet

Kan du velge, så dropp å ta med barnet til denne personen. Bare ring og si, at etter denne episoden, så er det slutt. Personen kan komme til dere, mot at vesker, poser ol står igjen i gangen. Slik at vedkommende ikke kan snike med seg slikt inn. 

Dette er kun for å provosere dere foreldre! Beskytt barnet mot slike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...