AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #21 Skrevet 21. desember 2020 A-Derma Exomega Control Balm steril er uten konservering! Anbefaler denne Anonymkode: fd44e...c6d 2
atropos Skrevet 21. desember 2020 Forfatter #22 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har atopisk eksem på hendene selv, og det beste jeg har funnet til nå er faktisk Hemp-kremen fra The Body Shop. Denne bruker jeg også på resten av kroppen dersom jeg er veldig tørr. Vet ikke om det vil fungere for dere, men jeg har i alle fall hatt veldig gode erfaringer med denne. Anonymkode: 62709...e9c Ja, jeg har god erfaring med hempkremen på mine egne hender, men enda bedre etter jeg fant weleda sin skinfood. Den er veldig god, og jeg har smurt litt på de store flekkene med eksem han har på hendene, men ikke hele kroppen...
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #23 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er en voksen med atopisk eksem. Synes det svir betydelig mindre om jeg har tatt oljebad først. Vet jo at det ikke er bra for huden med overdreven bading, (og man kan jo heller ikke bade 2-3 ganger om dagen). Synes også det hjelper litt å først smøre på Miniderm, og vente litt før jeg smører meg inn med Canoderm. Anonymkode: 5914b...450
Forundret.. Skrevet 21. desember 2020 #24 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Canoderm ødelegger da ikke klær? Anonymkode: b91e3...7d8 Jo, den setter en lukt som minner om spy. Har spesielt lagt merke til det på natttøyet. Har vasket det på 90 grader uten at det forsvinner helt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #26 Skrevet 21. desember 2020 Vi bruker canoderm ved daglig smøring - da karbamiden funker knallbra til å holde såra borte. Men der han har sår kan vi ikke bruke canoderm. Der bruker vi først kortisonsalve (locoid) og så apobase. Den er skikkelig feit, men den som funker best for vårt barn. Er det ille, og vi ser at vi må bruke canoderm, så smører vi hverandre. Han smører mine sår og jeg smører hans. Det pleier å funke. Men da han var 2 var han så full av blødende sår at vi stadig måtte ha antibiotika mot brennkopper som infiserte såra hans. Og enkelte av utsletta var kortisonresistente, så vi måtte over på andre midler (via allergologisk og hudlege). Anonymkode: c790e...603
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #27 Skrevet 21. desember 2020 Sugerøret skrev (3 minutter siden): Bland canoderm og ceridal fettkrem Voksen med atopisk eksem her. Jeg pleide å kombinere de to kremene du nevner, men ceridal fettkrem gikk vel ut av produksjon i fjor fordi den inneholdt en miljøgift? Jeg brukte den over 15 år, og er helt fortvilet nå.😢 Canoderm kan svi litt blandt annet pga Urea. Det er det virkestoffet man finner i HTH original. Det gjør vondt selv på meg som er voksen. Mitt eneste tips til TS ift å prøve "naturlige kremer", er test på så små områder som mulig. Min hud slår seg helt vrang av sheasmør, bivoks og f.eks kokosolje; naturlige ingredienser mange sverger til, men som gir meg allergiske reaksjoner. Anonymkode: 13c95...19b 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #28 Skrevet 21. desember 2020 På apoteket sa de at canoderm svir hvis huden er sår, så da anbefalte de heller miniderm til såre partier. Anonymkode: c936e...ac1
Sugerøret Skrevet 21. desember 2020 #29 Skrevet 21. desember 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Voksen med atopisk eksem her. Jeg pleide å kombinere de to kremene du nevner, men ceridal fettkrem gikk vel ut av produksjon i fjor fordi den inneholdt en miljøgift? Jeg brukte den over 15 år, og er helt fortvilet nå.😢 Canoderm kan svi litt blandt annet pga Urea. Det er det virkestoffet man finner i HTH original. Det gjør vondt selv på meg som er voksen. Mitt eneste tips til TS ift å prøve "naturlige kremer", er test på så små områder som mulig. Min hud slår seg helt vrang av sheasmør, bivoks og f.eks kokosolje; naturlige ingredienser mange sverger til, men som gir meg allergiske reaksjoner. Anonymkode: 13c95...19b Stemmer. Har en kuldekrem/fettrem fra Avene 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #30 Skrevet 21. desember 2020 Husk å ikke kle barnet med for mye klær. Barnet mitt fikk alltid utbrudd pga barnehagen kledde for mye på, slik at den var altfor varm. De er ofte 1 grad varmere. Må gjøre slike ting for huden for å unngå utbrudd. Ikke for mye klær, ikke ull på huden, ikke parfyme ol. Anonymkode: b3165...4a8 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #31 Skrevet 21. desember 2020 Her fikk vi beskjed om mildison og locobase repair ved utslett. Smører først med mildison, venter ti minutter og smører med locobase. Fungerer utrolig godt, og vi har ikke hørt noe om at det svir. Anonymkode: ca35b...f21 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #32 Skrevet 22. desember 2020 Vi liker Apobase 30% godt. Canoderm sluttet jeg med etter å ha smurt beina til da 1-åringen og han hylte som om jeg hadde smurt han med syre.. Jeg bruker den selv på henda nå, og den svir hvis huden er veldig tørr/sår Anonymkode: 80c34...946
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #33 Skrevet 22. desember 2020 atropos skrev (På 21.12.2020 den 7.34): Hei! jeg har en toåring som sliter med atopisk eksem. Han har canoderm salve som vi smøret med, men jeg mistenker at den svir på huden hans. Det er iallefall det han sier, og jeg har forsøkt å smøre den på tørre partier på min egen hud og da kan den prikke/svi litt en liten stund. Vi må smøre hele kroppen hans to ganger om dagen, og det er nok ubehagelig for han og hele seansen har blitt en kamp med gråt og tenners gnissel. Er det noen av dere her ute som har erfaring med andre kremer til atopisk eksem? Gjerne en man kan få på resept. Canoderm Anonymkode: 4c197...a94
atropos Skrevet 22. desember 2020 Forfatter #34 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Canoderm Anonymkode: 4c197...a94 Alternativ salve til canoderm er canoderm? Det synes jeg var litt rart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå