Gjest snoppy Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Jeg har fått med meg at mange ikke anbefaler å prøve å bli gravid rett etter man har sluttet på p-piller. Hvorfor det? Er det pga større sjans for abort? Jeg har da tenkt å vente med å ta EL-tester etc til litt senere siden jeg ikke regner med å få EL den første tiden etter p-pille bruk. Men burde jeg da bruke annet prevensjon da?
smile Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 har hørt noe lignende jeg også. Lurer på om det var pga abort og avt hjerneskade??? Eller sette jeg ut litt for alvorlige rykter nå???Usikker men har hørt det samme selv. Men det er jo mange som blir gravid med en gang etter p-pille slutt også da....??
Gjest Gjest_superprøver_* Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Jeg har hørt det samme og også opplevd det. Ble gravid på første forsøk rundt juletider og hadde en MA i 9 uke. Man vet jo aldri grunnen til slikt, men det sies at når man har gått på p-piller i mange år så kan fortsatt kroppen støte bort forsteret i en periode etter fordi det er det som har skjedd på p-piller. Vet ikke om dette er grunnen til min spontanabort, men velger å tro det. Jeg er i gang med å prøve igjen nå et halvt år etter og håper det går bedre neste gang!!!
zmurfette Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Så vidt jeg vet er det ingen som har noen sikre svar på at det er lurt å vente, men man har sett indikasjoner på at det er en viss mulighet for økt sjanse for aborter, økt sjanse for bekkenløsning og økt sjanse for tvillinger (og derved et risikosvangerskap) om man blir gravid med en gang man slutter på pillen. Samtidig er det jo mange som blir gravide med en gang som det går veldig bra med og mange som aborterer selv om de har sluttet på pillen i god tid, så alle muligheter er vel til stede...
smile Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Glem alt jeg skrev først!!! I dag har jeg snakket med ei som har snakket med legen sin om dette. Det er ingen fare for å starte med en gang for som nevnt over er det mange som faktisk blir gravid med en gang. Legen sa at eneste grunn til at de advarte mot dette FØR var at det ble vanskeligere å bestemme termin fordi de ikke visste når EL var da man ikke har fått tilbake normal mens. Nå har de fått nye ultralydapparat som er så bra at det ikke er vanskelig å bestemme termin derfor var ikke dette så farlig lenger. Hun nevnte ingen ting om abort osv.... Uansett; Lykke til!
zmurfette Skrevet 11. august 2005 #6 Skrevet 11. august 2005 Leger nevner sjelden det med økt fare for abort osv fordi det er ikke gjort noen studier på det. Det er bare ting enkelte mener de har sett tendenser til, og ikke "harde fakta".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå