AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Min svigerbror, gir ikke julegaver i år. Det i seg selv er jo helt ok hvis man ikke har mulighet. Problemet er at han ga alle i familien en lang liste over relativt dyre ting han ønsket seg, og ga ikke beskjed at han «ikke hadde råd» å gi noe til noen før ETTER alle hadde kjøpt til han. Jeg og samboer fikk høre det fra svigers ved en tilfeldighet i dag, så han hadde ikke tenkt å si det til oss i det hele tatt.. Vi er også en veldig liten familie totalt, så han kunne lett å ha kjøpt 4 sjokoladeplater på coop for en hundrings og gitt en til hver husstand. Er det innafor å si fra til han at jeg ikke syns dette er greit? Vi skal feire jul sammen hele gjengen. (Corona-politiet trenger ikke svare) Anonymkode: 53e0e...49b 14
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Lever tilbake det dere har kjøpt han. Anonymkode: 53e0e...49b 42
Kenelz Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Hadde returnert eller holdt tilbake julegaven hans. Spør han etter julegaven sin så gjør dere det samme! ❤️ God jul! 40
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Hvor gammel er svigerbror? Han høres ut som han er 17 på oppførselen, men man vet jo aldri. Anonymkode: c983e...92a 18
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er svigerbror? Han høres ut som han er 17 på oppførselen, men man vet jo aldri. Anonymkode: c983e...92a Enig i den, men han er nærmere 50... Anonymkode: 53e0e...49b 15
Gjest loveli Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min svigerbror, gir ikke julegaver i år. Det i seg selv er jo helt ok hvis man ikke har mulighet. Problemet er at han ga alle i familien en lang liste over relativt dyre ting han ønsket seg, og ga ikke beskjed at han «ikke hadde råd» å gi noe til noen før ETTER alle hadde kjøpt til han. Jeg og samboer fikk høre det fra svigers ved en tilfeldighet i dag, så han hadde ikke tenkt å si det til oss i det hele tatt.. Vi er også en veldig liten familie totalt, så han kunne lett å ha kjøpt 4 sjokoladeplater på coop for en hundrings og gitt en til hver husstand. Er det innafor å si fra til han at jeg ikke syns dette er greit? Vi skal feire jul sammen hele gjengen. (Corona-politiet trenger ikke svare) Anonymkode: 53e0e...49b Gjerrige folk as, hva er det mer'em?
Frøyamor Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 Ja, det er helt innafor å si du ikke synes dette er greit samtidig som du informerer at dere leverte tilbake gaven dere hadde kjøpt. 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig i den, men han er nærmere 50... Anonymkode: 53e0e...49b 50 år?! H.E.R.R.E.G.U.D så pinlig. Anonymkode: 43c7d...f32 31
Frøyamor Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 Hvis dere ikke sier i fra vil han muligens prøve å dra den neste år også.. 9
Populært innlegg little fairy Skrevet 21. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 21. desember 2020 Lever gaven tilbake. Gi han en veldedig gave i stedet. Feks 200kr til redd barna eller noe slikt. Da gir dere gaven til noen som trenger den mer, men likevel er dere "uvitende" om hans plan. 67
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 little fairy skrev (3 timer siden): Lever gaven tilbake. Gi han en veldedig gave i stedet. Feks 200kr til redd barna eller noe slikt. Da gir dere gaven til noen som trenger den mer, men likevel er dere "uvitende" om hans plan. Takk for tips. Det tror jeg vi skal gjøre. Anonymkode: 53e0e...49b 34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 Det er vel bare å ikke gi ham noe, og hvis han skulle være så frekk at han kommenterer det, så svarer dere at dere forsto det sånn at dere ikke skulle utveksle gaver i år. Anonymkode: f3c94...450 21
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 Har han dårlig råd? Er det noe han trenger? Sliter psykisk? Jeg tenker motsatt som de over. Stakkars mann, gi han gaven og ha god samvittighet. Og ikke vær så opptatt av gave til deg selv. Jul handler om å gi og ikke bare å få. Anonymkode: 0a7f2...b3f 17
Lou Salome Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Det er veldig innafor at mannen din snakker med broren sin om hvor gjerrig dette virker og hvor feil det ble. Han bør opplyse om at å ikke utveksle gaver er greit, men da blir det selvfølgelig noe helt symbolsk fra dere, at dette ikke var ok. I en humoristisk tone hvis de har det: «jasså bruttern, du prøvde deg!» eller alvorlig «kjære Jon, har du problemer for tiden? Dette ble da veldig rart». 10
Gjest Chroma Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 Kan man ikke gi gaver uten å få noe tilbake selv? Til omtrent nøyaktig samme sum, ellers blir det feil?
Hippogriff Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Hvis fyren virkelig har gått på en smell så gjør det jo vondt verre å gjøre mye utav dette. Er han ellers en ålreit fyr, ville jeg latt dette passere. Er det en mer vanlig greie fra hans side, ville jeg antakelig gitt gaver til mindre summer framover. Men å gjøre en sak utav det, hadde jeg aldri giddet. Risikere drama i familien over julegaver, SÅ viktig er det ikke syns jeg. 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 Hvordan har dette vært ved tidligere julaftener og anledninger, som bryllup, dåp, og så videre? Jeg reager også på at dere lar en ønskeliste diktere prisen. I min familie vurderer vi hva vi ønsker å gi ut i fra egen økonomi, og hva mottaker betyr for oss. Kommer det hinsides ønskelister blir de oversett. Og en siste ting - jeg tenker dette er en sak mellom din mann og hans bror (om jeg forstår familierelasjonen korrekt her) og ikke noe du som svigerinne skal legge deg opp i. Anonymkode: 811c7...53e 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #18 Skrevet 21. desember 2020 14 minutter siden, Chroma said: Kan man ikke gi gaver uten å få noe tilbake selv? Til omtrent nøyaktig samme sum, ellers blir det feil? Tenker det kommer an på prisklassen. Små gaver er noe jeg gir og forventer ingenting tilbake, det er typisk gaver for et par hundrelapper. Hadde noen derimot sendt meg ønskeliste med dyre ting og jeg hadde kjøpt noe til 5-600+++ så hadde jeg syntes det var litt kjipt ja. Anonymkode: 69e85...466 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #19 Skrevet 21. desember 2020 Jeg synes i utgangspunktet det er MEGET spesielt at en mann i 50-årene leverer ønskeliste. I vår familie er det forbeholdt barna. Når det er sagt, så har vi en "onkel Skrue" hos oss også. Han begynte som svigerbroren du nevner her. Fikk gaver noen år, uten å gi noe tilbake. Etterhvert sluttet folk å kjøpe gaver til han. Nå får/gir vi ikke gaver, men han kommer ALLTID innom i jula og romjula og forsyner seg grådig av alt tilgjengelig. Det hører med til historien at mannen er styrtrik, bor alene og er villig til å gå over lik for en hundrings. Jeg ville gjort som noen foreslår over her. Kjøpt en gave til redd barna/røde kors, og levert tilbake/tatt gaven selv/gitt gaven videre til noen som virkelig trenger det. Med mindre mannen faktisk er syk/har problemer. Anonymkode: 2b4a1...ee5 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Skrevet 21. desember 2020 Ville kjøpt en flaske vin i gave til ham, ev. en sjokoladeplate i tillegg, ferdig med det. Levert tilbake/byttet det dere kjøpte fra ønskelista. Vel å merke hvis dere er HELT sikre på at det ikke kommer gaver fra ham. Anonymkode: 56e1b...7d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå