AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Jeg i tidlig tredve årene. Jeg er singel, og kommer til å forbli singel. Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal og ikke vil ha barn. Men nå er jeg usikker. Av og til ønsker jeg meg en egen familie. At noen skal være glad i meg også. Hvis jeg skulle bestemme meg for å få barn, hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 68b4f...9e9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 At barnet har store fysiske/psykiske problemer Anonymkode: 8eed8...159 20
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg i tidlig tredve årene. Jeg er singel, og kommer til å forbli singel. Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal og ikke vil ha barn. Men nå er jeg usikker. Av og til ønsker jeg meg en egen familie. At noen skal være glad i meg også. Hvis jeg skulle bestemme meg for å få barn, hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 68b4f...9e9 At du dør fra det. At du får et barn som feiler noe og som du ikke klarer å ta deg av alene. At du suger som mor og skaper et monster ala Breivik. Bundy,Trump O.l. At du ikke klarer å være glad i det. Anonymkode: 07c6f...269 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 At barnet får spesielle behov du ikke kan se på UL. Anonymkode: b9fe0...67a 6
Silva Pluvialis Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 At barnet blir voldtatt, mishandlet eller drept. 20
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 Det verste som kan skje, er at det viser seg at mannen du trodde at var fantastisk og valgte å få barn med, viser seg å være en psykopat. At han forandrer personlighet straks du blir gravid, og blir til en monster som kontrollerer deg, osyker deg ned, stenger deg inne - og lanserer en voldsom svertekampanjer mot deg. Videre er det verste som kan skje, at moren din også viser seg å være et monster, og kaster seg på svertekampanjen bak ryggen din. Og mens du intetanende går igjennom graviditeten, fødselen, småbarnstiden mens du hele tiden prøver å "redde" forholdet, så river de deg sakte men sikkert ned bak ryggen din. Og plutselig en dag står barnevernet på døra. Den nå voldelige mannen din gråter og forteller barnevernet at du er helt gal, og i sjokket og surrealismen forsøker du alt du makter å forklare deg. Men du blir ikke trodd. For moren din har vært i kontakt med dem lenge, og hun støtter såvisst opp om alt mannen din forteller. Du blir stempel som gal, psykotisk, paranoid. Barnevernet plasserer barnet hos den sinnsyke mannen din og du blir bedt om å holde deg unna. Du har mistet all troverdighet, for du har blitt svertet i mange år allerede uten at du visste det, og ikke bare av en, men av to som stod deg nær. Det er det verste som kan skje. De to du trodde var dine nærmeste viser seg å være monstre, og du blir fratatt det kjæreste du har. Og du sitter igjen med et ødelagt liv, og et ødelagt rykte, og må velge hver eneste dag å leve dette livet videre av en eller annen grunn som ikke virker riktig åpenbar. Det er det verste som kan skje. Det skjedde meg. Anonymkode: 93b82...6a9 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det verste som kan skje, er at det viser seg at mannen du trodde at var fantastisk og valgte å få barn med, viser seg å være en psykopat. At han forandrer personlighet straks du blir gravid, og blir til en monster som kontrollerer deg, osyker deg ned, stenger deg inne - og lanserer en voldsom svertekampanjer mot deg. Videre er det verste som kan skje, at moren din også viser seg å være et monster, og kaster seg på svertekampanjen bak ryggen din. Og mens du intetanende går igjennom graviditeten, fødselen, småbarnstiden mens du hele tiden prøver å "redde" forholdet, så river de deg sakte men sikkert ned bak ryggen din. Og plutselig en dag står barnevernet på døra. Den nå voldelige mannen din gråter og forteller barnevernet at du er helt gal, og i sjokket og surrealismen forsøker du alt du makter å forklare deg. Men du blir ikke trodd. For moren din har vært i kontakt med dem lenge, og hun støtter såvisst opp om alt mannen din forteller. Du blir stempel som gal, psykotisk, paranoid. Barnevernet plasserer barnet hos den sinnsyke mannen din og du blir bedt om å holde deg unna. Du har mistet all troverdighet, for du har blitt svertet i mange år allerede uten at du visste det, og ikke bare av en, men av to som stod deg nær. Det er det verste som kan skje. De to du trodde var dine nærmeste viser seg å være monstre, og du blir fratatt det kjæreste du har. Og du sitter igjen med et ødelagt liv, og et ødelagt rykte, og må velge hver eneste dag å leve dette livet videre av en eller annen grunn som ikke virker riktig åpenbar. Det er det verste som kan skje. Det skjedde meg. Anonymkode: 93b82...6a9 Hmm. Jeg skal ikke ha mann, jeg skal være alenemor, jeg har ikke mor. Og barnet.. jeg vokste opp under barnevernet. Barnevernet reddet meg, jeg savner å være barnevernsbarn. Jeg kan som single bli befruktet i Norge nå. Dette du skrev.. håper ikke det er din egen selvopplevde situasjon. 🤍 Anonymkode: 68b4f...9e9 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Uatskillelig skrev (50 minutter siden): At barnet blir voldtatt, mishandlet eller drept. Huff ja. Det håper jeg ikke. Anonymkode: 68b4f...9e9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): At barnet får spesielle behov du ikke kan se på UL. Anonymkode: b9fe0...67a Ja. Det er håper jeg ikke. Anonymkode: 68b4f...9e9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): At barnet har store fysiske/psykiske problemer Anonymkode: 8eed8...159 Det håper ikke jeg heller. Anonymkode: 68b4f...9e9
Sunnys Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Det verste som kan skje? Alt kan jo skje, en har jo ingen kontroll på framtiden, men det blir feil å tenke på hva er det verste som kan skje når en blir foreldre. Det viktigste du må tenke på er om du ønsker å bli mor, og om du er frisk og istand til å ta vare på et barn. Et barn krever deg 100% og du må belage deg på mange år der dine behov ikke står i første rekke. som mor er det stadig bekymringer i alle aldre, men all gleden og kjærligheten veier opp for det. 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. desember 2020 #12 Skrevet 21. desember 2020 (endret) Innstillingen om å få barn fordi du vil ha noen som er glad i deg er helt feil. Babyer viser ikke kjærlighet. De er et eneste stort behov. De trenger konstant kos og nærhet. Første tiden er som en stor blodsugende igle som suger ut all livskraften din. Så kommer sleep regression der du har dager du nesten er i ferd med å få deg selv til å bli påkjørt av en semitrailer bare for å få et øyeblikks ro og søvn. Og den fine trasstiden der den søte, uskyldige ungen plutselig endrer seg til en fucking Omen på sekunder og hyler, kaster seg og skriker som om fanden selv er etter dem. FOR UNGEN SKAL FOR FAEN TA OPP DEN JÆVLA GLIDELÅSEN ALENE UTEN HJELP OM DET SÅ TAR HELE JÆVLA DAGEN... 🤪🤪🤪 Og sånn går årene. Barn krever og krever. Du får dem ikke for å motta kjærlighet. Du får barn for å GI kjærlighet. Du gir dem hjertet og sjelen din. Gjør du en god jobb vil barna dine elske deg og de vil ønske å ha deg i livene deres når de blir voksne. Når det er sagt så har jeg aldri elsket NOEN høyere enn ungen min. Og selv om det er krevende så er det også utrolig givende og jeg har vokst mye som menneske. Tross alle gledene, latteren, kjærligheten og mer gode enn tøffe erfaringer så er ikke barn for alle. Så spørsmålet er egentlig: Vil du leve et liv der du er nedprioritert? Der du setter en liten, krevende skapning foran deg selv og som du må ta vare på og ofre mye av eget liv og interesser for de neste 18 årene pluss bekymringene det å ha et barn medfører frem til den dagen du dør? Endret 22. desember 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #13 Skrevet 21. desember 2020 Etter å ha fått barn, er det verste som kan skje at jeg mister ham. Hvis han skulle dø fra meg så hadde jeg ikke greid å leve videre. Anonymkode: e9e5f...c99 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det verste som kan skje, er at det viser seg at mannen du trodde at var fantastisk og valgte å få barn med, viser seg å være en psykopat. At han forandrer personlighet straks du blir gravid, og blir til en monster som kontrollerer deg, osyker deg ned, stenger deg inne - og lanserer en voldsom svertekampanjer mot deg. Videre er det verste som kan skje, at moren din også viser seg å være et monster, og kaster seg på svertekampanjen bak ryggen din. Og mens du intetanende går igjennom graviditeten, fødselen, småbarnstiden mens du hele tiden prøver å "redde" forholdet, så river de deg sakte men sikkert ned bak ryggen din. Og plutselig en dag står barnevernet på døra. Den nå voldelige mannen din gråter og forteller barnevernet at du er helt gal, og i sjokket og surrealismen forsøker du alt du makter å forklare deg. Men du blir ikke trodd. For moren din har vært i kontakt med dem lenge, og hun støtter såvisst opp om alt mannen din forteller. Du blir stempel som gal, psykotisk, paranoid. Barnevernet plasserer barnet hos den sinnsyke mannen din og du blir bedt om å holde deg unna. Du har mistet all troverdighet, for du har blitt svertet i mange år allerede uten at du visste det, og ikke bare av en, men av to som stod deg nær. Det er det verste som kan skje. De to du trodde var dine nærmeste viser seg å være monstre, og du blir fratatt det kjæreste du har. Og du sitter igjen med et ødelagt liv, og et ødelagt rykte, og må velge hver eneste dag å leve dette livet videre av en eller annen grunn som ikke virker riktig åpenbar. Det er det verste som kan skje. Det skjedde meg. Anonymkode: 93b82...6a9 Hei, har du noen gang fått hjelp? Det finnes tusenvis av psykopatofre, mange som ikke får hjelp eller blir trodd. Myndigheter vet om dette, men det er lite saklig informasjon og det blir på en måte hysjet ned. Jeg håper du støttende, forståelsesfulle og ekte mennesker rundt deg. Anonymkode: 53631...097 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Etter å ha fått barn, er det verste som kan skje at jeg mister ham. Hvis han skulle dø fra meg så hadde jeg ikke greid å leve videre. Anonymkode: e9e5f...c99 Signerer. Morskjærlighet overgår alt annet for min del, min sønn er høyt elsket. Anonymkode: 53631...097 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Å få et barn er å leve resten av livet med hjertet vandrende utenfor kroppen. Anonymkode: b8afc...e84 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #17 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): At barnet har store fysiske/psykiske problemer Anonymkode: 8eed8...159 For eks. Men mye mer, det koster mange millioner. Samt all tiden din. Det finnes ingen fordeler ved å få barn. Anonymkode: 60bbb...178 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #19 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): For eks. Men mye mer, det koster mange millioner. Samt all tiden din. Det finnes ingen fordeler ved å få barn. Anonymkode: 60bbb...178 Det finnes bare fordeler ved det å få barn. Anonymkode: 53631...097 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): At barnet har store fysiske/psykiske problemer Anonymkode: 8eed8...159 Enig, ens barns smerte er nesten vanskeligere å takle enn egen smerte. Mobbing og utestengelse, og om barnet mislykkes i skolesystemet og livet generelt er nok vondt for en forelder å oppleve. Anonymkode: 962ff...d52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå