Gå til innhold

Bli mer sexy/selvsikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg spør om snø i helvete her, men jeg trenger gjerne pep-talk og råd, for jeg vil gjerne bli mer sexy og selvsikker. I alle fall på overflaten, om jeg er det på innsiden er bare en bonus.

Dog har jeg aldri følt meg attraktiv, er litt chubby, overhodet ikke selvsikker, bare det å gå inn i en fremmed kafe/bar/e.l. er utfordrende for meg. Er jeg kjent er det mye bedre. Jeg har også blitt mye, mye flinkere med smalltalk, snakke med fremmede, vise interesse(ville ikke fremstå som at jeg stakk nesen min i ting jeg ikke hadde noe med å gjøre så spurte aldri om ting tilbake:P), gi komplimenter osv. Alt dette er er takket være jobben min.

Utseendemessig vet jeg at jeg er litt chubby, men jeg legger også mye tid i klær som ser bra ut på meg og jeg får komplimenter for det, samme med håret og naturlig sminke. Så er vel der jeg henter mesteparten av selvsikkerheten min men den er jo kun overfladisk, bokstavelig talt.

Jeg har prøvd meg på å bare bare late som, men det fungerer bare til et visst punkt; så lenge jeg ikke får noen oppmerksomhet:P Jeg liker ikke oppmerksomhet nettopp fordi jeg er så usikker. Får jeg genuin interesse fra noen så går jeg rett i min gamle roller hvor jeg enten A, setter opp et tjukt forsvar, eller B, later som om jeg ikke legger merke til det. Jeg sender sikkert masse miksede signaler 😅 Og så blir jeg så usikker på hva jeg skal foreta meg i situasjoner hvor jeg "åpenbart" blir gjort narr av. For eksempel klassikeren hvor noen snakker negativt om den mindre attraktive venninnen, altså meg, for å komme i buksa på den som er mer attraktiv.

Hjelp?:P

Anonymkode: cc07c...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mer gunstig om du føler deg bra/sexy/selvsikker fra innsiden?☺️ Det er jo først da det vil synes i overflaten, tenker jeg da. Du skriver at du er litt chubby..trives du med det? Er du komfortabel med kroppen?😊 Det vil hvertfall gjøre det litt bedre, å føle seg vel. Jo tryggere og komfortabel du er, jo mer selvsikker vil du utstråle 🤗 Og ikke minst, personlighet er jo også viktig såklart 🤗

Anonymkode: 4654d...4e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel mer gunstig om du føler deg bra/sexy/selvsikker fra innsiden?☺️ Det er jo først da det vil synes i overflaten, tenker jeg da. Du skriver at du er litt chubby..trives du med det? Er du komfortabel med kroppen?😊 Det vil hvertfall gjøre det litt bedre, å føle seg vel. Jo tryggere og komfortabel du er, jo mer selvsikker vil du utstråle 🤗 Og ikke minst, personlighet er jo også viktig såklart 🤗

Anonymkode: 4654d...4e2

Haha, jo absolutt! Men å føle meg selvsikker på innsiden blir som å lære å gå før jeg kan krabbe føler jeg:P Og nei, er ikke komfortabel med kroppen overhodet... 😅 Derfor jeg bruker så mye energi på klær som ser bra ut på meg så jeg fremhever gode ting eller gir illusjonen av andre ting jeg ønsker meg men ikke har. Går på noen medisiner som jeg ikke kan slutte med og som gjør det vanskelig å kvitte seg med overflødig vekt dessverre. Har klart å stabilisere vekta på et sted hvor det ikke krever ekstremt stor innsats for å holde den i det minste.

Er ikke så trygg på personligheten min heller, så det tar laaaang tid før jeg kommer ut av skallet til nye mennesker. Men det er blitt bedre pga. jobben og gode venner:)

Hva i all verden skal jeg gjøre for å bli mer selvsikker?:P Å kle meg fint, hår, sminke osv. er liksom så langt jeg har kommet, men straks oppmerksomheten faktisk melder seg så blir jeg "avkledd," for det er jo ikke ekte. Dog har akkurat dette med klær, hår og sminke gitt meg et par selvtillitsboost, for folk som åpenbart kjenner meg(kolleger, naboer, folk jeg har gått på skole med osv.), men likevel ikke er nære venner, kjenner meg ikke igjen lengre. Det har ført til noen morsomme fjes:)

Anonymkode: cc07c...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...