Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enorm kjærlighetssorg. Er på gråten hele tida og føler hjerter mitt er rivd ut av kroppen. Blir sliten av å være rundt familien fordi de vil bare det beste og jeg er ikke påkoblet samme planet. Er redd eksen min har det lett uten meg i jula mens jeg sitter sånn her :( Gruer meg til jul, nyttår og bursdagen min (som også er i jula). 

Noen andre som har erfaringer og som har komt seg gjennom det? Føler høytiden blir et «forstørrelsesglass» på det som er vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noenlunde skrev (7 minutter siden):

Jeg har enorm kjærlighetssorg. Er på gråten hele tida og føler hjerter mitt er rivd ut av kroppen. Blir sliten av å være rundt familien fordi de vil bare det beste og jeg er ikke påkoblet samme planet. Er redd eksen min har det lett uten meg i jula mens jeg sitter sånn her :( Gruer meg til jul, nyttår og bursdagen min (som også er i jula). 

Noen andre som har erfaringer og som har komt seg gjennom det? Føler høytiden blir et «forstørrelsesglass» på det som er vondt.

Du, det går bra💙 Ja, jeg har opplevd det. Nå er det 4 år siden. Ble dumpet med barn involvert, rett før advent og jul. Rett før planlagt eksamen. Rett før jeg skulle ha praksis og ulønnet fri fra jobben. Smerten og fortvilelsen ble altoppslukende, og jeg hadde ingen som støttet meg! Men nå idag går ting meget fint. Livet mitt er totalt snudd opp ned. Hadde ikke sett meg selv her, bare for 1 år siden😄

Anonymkode: 9a00c...3ef

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg hadde en slik jul for mange år siden.

Det verste var at jeg hørte på stemmen hennes at hun elsket meg, selv når hun fortalte at jeg ikke var en mann for henne.

For første gang lukket hun seg inne, og jeg klarte ikke å nå inn til henne.

Skrevet

Jeg ble dumpet tidlig i desember i fjor. Noe av det jævligste var å gå i butikker og høre «all i want for christmas is you» og «last christmas» liksom på repeat. Nyttårsaften var også vond. Hadde et vondt trykk i brystet hele kvelden. 

Anonymkode: 1193b...a56

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen. Lite ante jeg at kjærlighetssorg kunne være så smertefullt. Jeg kjenner fortsatt på en slik smerte, men med tiden så blir det mer pauser fra det, men den er fortsatt tilstede, og blusser opp spesielt i slike tider som jul. Håper det blir litt og litt bedre for oss❤️ Sender deg en varm tanke og klem 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ble det slutt og hva skjedde? 

Anonymkode: c157b...e59

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor ble det slutt og hva skjedde? 

Anonymkode: c157b...e59

Godt spørsmål. Det er vel kanskje det at jeg ikke skjønner det som gjør det verst? Vi skulle flytte fra leilighet til hus og så ble han plutselig helt rar og gråt og gråt og sa han følte seg utbrent. Så støttet jeg han og lyttet og tok vare på han oppi dette. Så ballet det på seg der han gråt videre og sa han kanskje var usikker på om han hadde nok følelser for å satse for et helt liv (?) selv om han hadde det bra med meg. Så da ble det brått slik og jeg sitter igjen alene. 

• Liker 1
Skrevet
Caramelita skrev (15 timer siden):

Jeg kjenner meg så igjen. Lite ante jeg at kjærlighetssorg kunne være så smertefullt. Jeg kjenner fortsatt på en slik smerte, men med tiden så blir det mer pauser fra det, men den er fortsatt tilstede, og blusser opp spesielt i slike tider som jul. Håper det blir litt og litt bedre for oss❤️ Sender deg en varm tanke og klem 

Uff! Forstår at vi er flere :( ❤️Helt enig!! Ante ikke at det kunne føles så jævlig. Litt godt at andre kan forstå smerten. Føler meg sykt alene siden «alle andre» (i min nære krets) er veldig godt etablert og lykkelige. Føler meg utenfor og trist :(  Sender deg en god klem i retur❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ble dumpet tidlig i desember i fjor. Noe av det jævligste var å gå i butikker og høre «all i want for christmas is you» og «last christmas» liksom på repeat. Nyttårsaften var også vond. Hadde et vondt trykk i brystet hele kvelden. 

Anonymkode: 1193b...a56

Fy fader - det forstår jeg. De sangene er helt whatver når de går på radioen til vanlig MEN når man har kjærlighetssorg blir det så sykt «gni det inn» og hjertet bare blør :( Gruer meg til nyttår. Forventer både trykk i bryst og tårer hele kvelden. Håper du har det bedre nå? ❤️

Skrevet
Alterego666 skrev (15 timer siden):

Jeg hadde en slik jul for mange år siden.

Det verste var at jeg hørte på stemmen hennes at hun elsket meg, selv når hun fortalte at jeg ikke var en mann for henne.

For første gang lukket hun seg inne, og jeg klarte ikke å nå inn til henne.

Uff! Så vondt :( I alle fall når du følte det hun sa ikke var riktig for henne heller. Du følte deg sikkert maktesløs i situasjonen. Går det bedre nå? Ønsker deg god jul dette året i alle fall. ❤️

Skrevet

Jeg føler med deg! Jeg har tidenes verste kjærlighetssorg. Det blei slutt i begynnelsen av desember hjertet mitt er sønder knust 💔 

Anonymkode: e39e7...322

Gjest Alterego666
Skrevet
Noenlunde skrev (2 minutter siden):

Uff! Så vondt :( I alle fall når du følte det hun sa ikke var riktig for henne heller. Du følte deg sikkert maktesløs i situasjonen. Går det bedre nå? Ønsker deg god jul dette året i alle fall. ❤️

Takk og likeså. 
(Det gikk bra med oss til slutt. Ikke gi opp håpet).

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 0.02):

Du, det går bra💙 Ja, jeg har opplevd det. Nå er det 4 år siden. Ble dumpet med barn involvert, rett før advent og jul. Rett før planlagt eksamen. Rett før jeg skulle ha praksis og ulønnet fri fra jobben. Smerten og fortvilelsen ble altoppslukende, og jeg hadde ingen som støttet meg! Men nå idag går ting meget fint. Livet mitt er totalt snudd opp ned. Hadde ikke sett meg selv her, bare for 1 år siden😄

AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 0.02):

Takk for svar! ❤️ Kan ikke forestille meg hvor tungt det er å komme seg gjennom både eksamen og å holde hodet over vannet for barna (eller kanskje det hjelper?) samtidig som man er knust. Er såvidt jeg kom meg gjennom jobben fram til ferie. Men nå lengter jeg til jobben bare for å ha noe å gjøre for tankene ødelegger meg :( Så godt at du har det bedre nå - det gir håp❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg føler med deg! Jeg har tidenes verste kjærlighetssorg. Det blei slutt i begynnelsen av desember hjertet mitt er sønder knust 💔 

Anonymkode: e39e7...322

Uff så vondt 💔 Jeg har aldri hatt det sånn her før. Ikke du heller? Klarer ikke forstå det skal gå over men det gjør jo det (sier alle). Hva har skjedd? Dersom du vil si det? Håper du får det bedre ❤️ 

Skrevet
Alterego666 skrev (9 minutter siden):

Takk og likeså. 
(Det gikk bra med oss til slutt. Ikke gi opp håpet).

Takk for det. Håper jo innerst inne at han kommer tilbake men det er det så tabu å si høyt siden «alle» forventer at man bare må se framover, komme seg videre osv. Føles bare helt feil. 

• Liker 1
Skrevet

Stakkar deg. Kjærlighetssorg er helt grusomt. Jeg ble selv dumpet i begynnelsen av desember for noen år siden, og julehøytiden med familiesammenkomster og det som hører med gjorde det hvertfall ikke enklere. 

Men jeg klarte å se fremover, og fylte romjulen med fest sammen med gode venner. Det hjalp veldig. Så også på mange videoer på YouTube om kjærlighetssorg og fikk gode tips som hjalp overraskende godt. Søk det opp!

Når nyåret kom føltes det allerede bedre. Sorgen var der, men ikke like altoppslukende, og jeg så fremover med positivt sinn. 
God klem til deg!

Anonymkode: e968d...27e

Skrevet

Jula 2017 er bare et tåkete kapittel i minnet. Dumpa i midten av desember av mannen jeg hadde levd sammen med i 5 år. 32 år gammel, trodde vi skulle få unger og familie. 2. juledag så jeg bilde av ham på fest sammen med ei dame. I januar var de blitt et slags uoffisielt par i omgangskretsen. 

Det gikk nå bra det også. Fikk en fantastisk ny kjæreste for 1,5 år siden. I høst flyttet vi sammen, jula feirer vi sammen, og fra nyttår blir det prøving på baby. Har lagt bak meg eksen og tenker ikke på ham lenger. 

Det blir bedre!! Man må bare holde ut smerten, stå i jævelskapen. Intenst som juling, men den slipper taket til slutt. Klem til deg ❤️ 

Anonymkode: b44f3...1d3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkar deg. Kjærlighetssorg er helt grusomt. Jeg ble selv dumpet i begynnelsen av desember for noen år siden, og julehøytiden med familiesammenkomster og det som hører med gjorde det hvertfall ikke enklere. 

Men jeg klarte å se fremover, og fylte romjulen med fest sammen med gode venner. Det hjalp veldig. Så også på mange videoer på YouTube om kjærlighetssorg og fikk gode tips som hjalp overraskende godt. Søk det opp!

Når nyåret kom føltes det allerede bedre. Sorgen var der, men ikke like altoppslukende, og jeg så fremover med positivt sinn. 
God klem til deg!

Anonymkode: e968d...27e

Takk for melding❤️ Det er virkelig heeelt grusomt og det visste jeg faktisk ikke. Kan bare sammenlignes med følelsen jeg har hatt i kroppen når noen nære har dødd :( Sykt, men sant. Heldigvis har jeg gode venner så skulle gjerne festet/hengt med dem dersom korona var vekk. Men blir nok en liten vinkveld (welcome, tears!) ellernoe. Tusen takk for tips om youtube-film❤️ Skal prøve å se mer fremover etter nyttår. Da skal jeg slette han på SoMe og forsøke det jeg kan for å redde «mitt nye liv». God jul til deg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jula 2017 er bare et tåkete kapittel i minnet. Dumpa i midten av desember av mannen jeg hadde levd sammen med i 5 år. 32 år gammel, trodde vi skulle få unger og familie. 2. juledag så jeg bilde av ham på fest sammen med ei dame. I januar var de blitt et slags uoffisielt par i omgangskretsen. 

Det gikk nå bra det også. Fikk en fantastisk ny kjæreste for 1,5 år siden. I høst flyttet vi sammen, jula feirer vi sammen, og fra nyttår blir det prøving på baby. Har lagt bak meg eksen og tenker ikke på ham lenger. 

Det blir bedre!! Man må bare holde ut smerten, stå i jævelskapen. Intenst som juling, men den slipper taket til slutt. Klem til deg ❤️ 

Anonymkode: b44f3...1d3

Fy fader! Du er meg :( Samme alder også. Vi skulle få baby og alt var planlagt. Han fikk panikk sikkert 💔💔 Dersom han har ny kjæreste DØR jeg. Hater at jeg må finne en ny men ditt svar gir meg håp! Så tusen takk for det ❤️❤️ Ønsker deg alt godt i ditt «nye liv» og håper det blir akkurat som du ønsker denne gangen. 

• Liker 1
Skrevet

Det er så vondt, som om noen har tatt en stor bit av deg, og som du er en larve i en smertefull forandring. og føler med deg hvor vondt det er å henge med kjærestepar, være med familie.. Masse klemmer til deg. 

Jeg ble dumpa for 2mnd siden og har vært mer ødelagt enn jeg trodde det var mulig, har mistet to mensen, vært ute av jobb lity og fått konstatert psoriasis ut av de blå som et rsultat av en stress reaksjon. Det er hardt! Men denne uken lettet sløret og bestemte meg for å ta jul. Jeg føler tyngden din, men ta vare på deg selv mer enn jeg har, jobb med at hodet ditt spiller deg et puss og alt blir forvrengt...

Se kjærlighets filmer, gråt det ut. Det er nå du finner den beste egenskapen i deg selv ved å gå gjennom kriser.

En ting som hjalp meg:

Hva er sommerfugel versjonen av deg selv? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...