Gå til innhold

Hva skal til for å kaste ut en plagsom narkoman fra et borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk hvor mye medfølelse folk skal ha for narkomane som stort sett har grusa livet sitt helt selv. Alt skal man finne seg i. At de ramponerer leiligheter, sloss, spyr i oppgangen, truer med våpen, legger igjen blodige sprøyter, banker dama si, terroriserer naboer og skremmer barna, går søvnløse ei uke rusa på speed og tripper opp i gangene hele natta, ringer på, stjeler pakker/post, velter søppeldunker så rottene får fiesta ++++ 

Ikke før "våre" narkomane hadde droppa å betale leien på nærmere ett år ble vi endelig kvitt de som var i leilighetene her. Den gangen de stod stein og veiva med hagle ble de bare satt på glattcelle i 24 timer før de var tilbake igjen.. For hagla var ikke ladd. (Hvordan i helvete kunne vi vite om den var ladd eller ikke? Politiet kom jo selv i full væpna aksjon)

Jeg har mistet all respekt og all medfølelse for akkurat den gruppen der. Jeg pleide tenke at stakkars dem de har det tøft, men ikke nå mer. De ødelegger for andre. 
Folk klager på ruspolitikken i Norge, men det er faen ikke ett land i verden som hjelper sine narkomane mer enn her. De får faen meg gratis psykologer, gratis tannleger (han ene her fikk ny tanngard TO ganger, lurer på hvor mange hundretusen det kostet) 10 000,- i året til klær, særbehandling på NAV, opphold på avrusning, ++++ og aldri kommer de tilbake i jobb. det har de for mye ptsd og adhd til. 

Har du vært narkoman i 20 år i Norge så kan du nesten ikke skylde på staten lenger. Da må du begynne å se litt på deg sjøl. 

til TS lykke til. Dere trenger det. 

Anonymkode: 25296...ddd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å gjøre noe med situasjonen uten å tråkke på en som allerede ligger nede. Synes TS har et veldig svart-hvitt syn på borettslaget sitt. Der er alle perfekte, bortsett fra én person som er helt forferdelig. Det menet jeg er et dårlig menneskesyn. Det blir veldig forenklet. 

Med det sagt er oppførselen til rusmisbrukeren HELT uakseptabel, og et reelt problem som må tas tak i. Jeg personlig hadde ringt politiet med én eneste gang om noen dro i dørhåndtaket, skrek og ringte på. Det er ikke en situasjon som skal ignoreres! Å dokumentere er såklart viktig også, men ikke nødvendigvis for å få fyren kasta ut. Kanskje ser kommunen andre løsninger, spesielt hvis de blir gjort oppmerksomme på hvor ille situasjonen faktisk er. 

Skrevet
52 minutter siden, Måneklokke said:

Det går an å gjøre noe med situasjonen uten å tråkke på en som allerede ligger nede. Synes TS har et veldig svart-hvitt syn på borettslaget sitt. Der er alle perfekte, bortsett fra én person som er helt forferdelig. Det menet jeg er et dårlig menneskesyn. Det blir veldig forenklet. 

Med det sagt er oppførselen til rusmisbrukeren HELT uakseptabel, og et reelt problem som må tas tak i. Jeg personlig hadde ringt politiet med én eneste gang om noen dro i dørhåndtaket, skrek og ringte på. Det er ikke en situasjon som skal ignoreres! Å dokumentere er såklart viktig også, men ikke nødvendigvis for å få fyren kasta ut. Kanskje ser kommunen andre løsninger, spesielt hvis de blir gjort oppmerksomme på hvor ille situasjonen faktisk er. 

Det er nok dessverre utopisk å tro at det er så mye annet å gjøre enn å sørge for at bråkmakeren flytter. Selvsagt blir det gitt mange advarsler før utkastelse blir en realitet, og er boligen eid av kommunen er det mange runder som må gås, ettersom det strengt tatt ikke er noen andre steder å gjøre av personen, sannsynligvis. Likevel er det ikke riktig at en enkelt person skal terrorisere et helt borettslag, om det er aldri så synd på ham. Å prøve å få gjort noe med situasjonen er en rettighet de andre beboerne har, og det er ikke snakk om å "tråkke på en som allerede ligger nede".

Rusmisbruk og manglende boevne er et problem det ikke finnes noen god løsning på, dessverre. Det er vanskelig.

Anonymkode: 34b64...0d2

• Liker 4
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (1 time siden):

Du kan koble fra dørklokka, det er null problem.

Dersom han er beboer og plager deg som en annen beboer så kan du sende klage til styret, da bygger du opp en sak.

Du kan også anmelde forholdet til politiet. Ring hver gang det skjer noe og anmeld vedkommende hver gang. Husk å skrive ned hver gang det skjer noe. 

Det viktigste er at du bygger sak og følger rådene ovenfor. Kontakt gjerne advokat for råd. 

Bygger oppen sak....og hva? Hvis styret velger å gjøre ingenting, er du stuck. 

Anonymkode: ea9ad...7ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hvis du er glad i leiligheten din, området ditt....Skal du flytte pga andres feil? Det er ditt valg, men det er ikke sånn det bør være. 

Nei, men som sagt ; man får velge sine kamper. 

Anonymkode: 61f01...70c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er nok dessverre utopisk å tro at det er så mye annet å gjøre enn å sørge for at bråkmakeren flytter. Selvsagt blir det gitt mange advarsler før utkastelse blir en realitet, og er boligen eid av kommunen er det mange runder som må gås, ettersom det strengt tatt ikke er noen andre steder å gjøre av personen, sannsynligvis. Likevel er det ikke riktig at en enkelt person skal terrorisere et helt borettslag, om det er aldri så synd på ham. Å prøve å få gjort noe med situasjonen er en rettighet de andre beboerne har, og det er ikke snakk om å "tråkke på en som allerede ligger nede".

Rusmisbruk og manglende boevne er et problem det ikke finnes noen god løsning på, dessverre. Det er vanskelig.

Anonymkode: 34b64...0d2

Selv om personen kastes ut, så er det en kommunal leilighet. Faren er at det kommer en lik leietaker, og en ny runde med bråk. 

Det er ikke riktig, men det enkleste er selv å flytte. 

Anonymkode: bcf1c...c5b

Skrevet

Dere som er så forståelsesfulle. Har dere hatt en sånn nabo?

Jeg har alltid vært en åpen og snill person, men brant meg litt på en sånn nabo. Jeg var alltid imøtekommende når vi møttes, og opplevde det som vi hadde en god tone. 

En kveld kom han helt krakilsk på døren. Hadde kniv og skulle ta oss for at vi hadde "fått noen andre til å ville ta han. Helt surrealistisk.

Så... Dette har mange sider. Når folk er såpass ustabile, kan man rett og slett ikke stole på dem. Og kanskje har de ikke noe i et borettslag med barn og familier å gjøre? De trekker også til seg en del folk, som også er ustabile. Vår narkoman ble oppsøkt av en med øks en gang.

Anonymkode: 4135e...e3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dere som er så forståelsesfulle. Har dere hatt en sånn nabo?

Jeg har alltid vært en åpen og snill person, men brant meg litt på en sånn nabo. Jeg var alltid imøtekommende når vi møttes, og opplevde det som vi hadde en god tone. 

En kveld kom han helt krakilsk på døren. Hadde kniv og skulle ta oss for at vi hadde "fått noen andre til å ville ta han. Helt surrealistisk.

Så... Dette har mange sider. Når folk er såpass ustabile, kan man rett og slett ikke stole på dem. Og kanskje har de ikke noe i et borettslag med barn og familier å gjøre? De trekker også til seg en del folk, som også er ustabile. Vår narkoman ble oppsøkt av en med øks en gang.

Anonymkode: 4135e...e3e

Så hva skjedde etterpå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, men som sagt ; man får velge sine kamper. 

Anonymkode: 61f01...70c

Ok, du foreslår å flytte. 

La oss si at du flytter og så kommer du til en blokk hvor det også er noen slike naboer. Hvor lenge skal du "løpe"? Flytte hver gang? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...