Gå til innhold

Hva skal til for å kaste ut en plagsom narkoman fra et borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i ett stille og rolig borettslag egentlig, bor mest eldre/par/barnefamilier her. Dessverre har jeg en nabo (ikke min inngang men lenger borti gata) som plutselig har begynt å ringe på hos meg midt på natta. Første gangen var det ikke så sent, da åpnet jeg og han spurte om jeg kunne selge han heroin. Jeg sa at det har jeg ikke og han klagde på at corona gjorde det vanskelig å få tak i. Etter det har han holdt på jevnt og trutt, midt på natta gjerne i 2-3 tiden.

Politiet har vært her flere ganger, siden han kom seg inn i min oppgang en gang (var ikke jeg som slapp han inn) og han dro i dørhåndtaket og sparket i døra mi. Jeg var livredd :( Men de gjør ingenting. Styret sier de ikke kan kaste han ut.

Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hvem jeg kan kontakte? Han bør jo bo på noe hospits og ikke i vårt nabolag. Jeg vet han plager flere også. Dørklokka har ingen av-knapp etter det jeg ser. 

Anonymkode: 1bce6...650

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bør han bo på hospits? Er du klar over hvor ødeleggende det er for mennesker å bo på hospits?

Har han ikke samme rettigheter som deg?

Anonymkode: 6e667...3e6

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor bør han bo på hospits? Er du klar over hvor ødeleggende det er for mennesker å bo på hospits?

Fyren plager jo folk! Da er det "ofrene" hans man skal ta hensyn til, og ikke gjerningsmannen. 

Anonymkode: 57344...766

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fyren plager jo folk! Da er det "ofrene" hans man skal ta hensyn til, og ikke gjerningsmannen. 

Det er ikke grunn nok til å "bare flytte ham til hospits".

Bolig først. Det gjelder alle mennesker.

• Liker 6
Skrevet

Du sender skriftlig klage til styret, gjentatte ganger. Be vaktmesteren om å hjelpe deg med å deaktivere dørklokka (er bare å koble fra en ledning).

Anonymkode: 34b64...0d2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke grunn nok til å "bare flytte ham til hospits".

Bolig først. Det gjelder alle mennesker.

Tull. Når han sparker i dørene til folk midt på natta så bør han flyttes. Fyren har en voldelig oppførsel og det er fullstendig uakseptabelt. 

• Liker 22
Skrevet

Klag til styret på brudd av husordensreglene

Skrevet

Dersom oppførselen vedvarer over lang tid, vil det være tilstrekkelige for å kunne kreve fravikelse. 

• Liker 1
Skrevet

Send klage til styret hver gang han bryter ordensregler og reglene om nattero. Noter samtidig ned dato, tidspunkt og hva som skjer hver gang slik at du har dokumentasjon.

Anonymkode: 96f44...cd5

• Liker 5
Skrevet

Lag en logg over alle gangene det har vært bråk med ham. Alt mulig, skriv ned om politiet ble tilkalt og alt han gjorde. Så sender du loggen til styret i borettslaget oh kopi til styret i boligbyggelaget som dere hører til.  
Jeg har opplevd noe lignende, de folkene det gjaldt ble kastet ut. De leide.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje slutte å tro at du er så mye bedre enn han og at du fortjener mer enn han og bo der. Kanskje han er dritt lei. Deitt lei av livet. Dritt lei av mennesker som deg. Kanskje han trenger et menneske med litt forståelse. Hadde dette skjedd hos meg hadde jeg plantet beina mine godt ned på jorda, funnet fram med menneske i meg og banken på hos han og tatt en prat. Spurt åssen han hadde det! Kanskje forklart åssen du opplever han og at du ikke har noen erfaring med ruskete mennesker. Jeg er rimelig sikker om du viser forståelse og velger og lytte, så vil du forstå og ting vil bli bedre. Kanskje ikke bare for deg, men for han å. 

Anonymkode: 19619...421

• Liker 6
Skrevet

(Skulle stå rusete mennesker)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du ikke ødelagt som narkoman?

Trådstarter her er det klar tale som virker. Da vil han sky området etterpå.

• Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kanskje slutte å tro at du er så mye bedre enn han og at du fortjener mer enn han og bo der. Kanskje han er dritt lei. Deitt lei av livet. Dritt lei av mennesker som deg. Kanskje han trenger et menneske med litt forståelse. Hadde dette skjedd hos meg hadde jeg plantet beina mine godt ned på jorda, funnet fram med menneske i meg og banken på hos han og tatt en prat. Spurt åssen han hadde det! Kanskje forklart åssen du opplever han og at du ikke har noen erfaring med ruskete mennesker. Jeg er rimelig sikker om du viser forståelse og velger og lytte, så vil du forstå og ting vil bli bedre. Kanskje ikke bare for deg, men for han å. 

Dette. Han merker sikkert at dere ser ned på han og han er menneske med lik mye rett på bolig som dere. Tenker dere noen gang over hvorfor de blir narkomane? De har ofte hatt så mye motgang og blitt misbrukt som barn at de aldri har kommet seg. Medmenneskelighet er en fin ting. Hospits, du som foreslo dette; vet du egentlig hva hospits er? Og skal landet her bare være for rike? Rike, som ser ned på alle andre enn de som er A4 som seg selv? 

Skrevet
MadameDeRosa skrev (7 minutter siden):

Dette. Han merker sikkert at dere ser ned på han og han er menneske med lik mye rett på bolig som dere. Tenker dere noen gang over hvorfor de blir narkomane? De har ofte hatt så mye motgang og blitt misbrukt som barn at de aldri har kommet seg. Medmenneskelighet er en fin ting. Hospits, du som foreslo dette; vet du egentlig hva hospits er? Og skal landet her bare være for rike? Rike, som ser ned på alle andre enn de som er A4 som seg selv? 

Har blitt sett ned på selv, men farer ikke å skremmer plager og sparker i dørene deres for det.

Anonymkode: a62b3...02f

• Liker 7
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har blitt sett ned på selv, men farer ikke å skremmer plager og sparker i dørene deres for det.

Anonymkode: a62b3...02f

Det er sant. Kanskje skulle personen hatt noe hjelp. Kanskje ikke vært alene. Hva med å ringe kommunen og høre om ikke personen kan få noe hjelp? Spørre personen direkte om det er noe dere kan gjøre for å hjelpe?

Skrevet
Loff77 skrev (21 timer siden):

Klag til styret på brudd av husordensreglene

Hvis man klager eller anmelder, blir ikke den du klager på ekstra sur på deg? Og da vet du jo ikke hva han kan finne på. 

Anonymkode: ea9ad...7ae

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har nok ikke med noe sånt å gjøre. Men om at folk trenger nattero for å gjøre det de skal på dagtid, om det er studier, jobb eller å ta en skogstur.

Om noen er utagerende en gang i kvartalet, er det noe de fleste kan tåle, om det ikke blir for voldelig eller farlig. Hvis du derimot må forvente å miste nattesøvnen en gang i uka, da er det i en annen klasse.

Anonymkode: 34b64...0d2

• Liker 7
Skrevet
MadameDeRosa skrev (1 time siden):

Dette har ingenting med at vedkommende ikke har rett på bolig, dette gjelder å overholde lover og regler og ikke plage/skremme og forstyrre natteroen for naboene. Altså normal folkeskikk når man bor tett på naboer.

Anonymkode: 96f44...cd5

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...