AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Hvor vanlig er det å kjenne på sorg når barnefar skal ha barn med ny? Anonymkode: b551c...63c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Hvis du ikke er ferdig med han, er det ganske normalt ja. Anonymkode: eff88...180 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor vanlig er det å kjenne på sorg når barnefar skal ha barn med ny? Anonymkode: b551c...63c Det tror jeg er veldig vanlig. En påminnelse om alt som ikke ble slik man trodde. Anonymkode: 3238c...142 18
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Hvor gammelt er baret deres? Hvor lenge siden er det ble slutt? har du hatt et håp om at det skulle bli dere to igjen? Anonymkode: e2adc...717
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke er ferdig med han, er det ganske normalt ja. Anonymkode: eff88...180 Trenger jo ikke være derfor. Men man tenker kanskje at det felles barnet ikke lenger blir like viktig for pappaen sin når han får ny baby på heltid. Anonymkode: 0195e...51d 20
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Da får barnet/barna dine halvsøsken!!!! Anonymkode: 4aea6...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da får barnet/barna dine halvsøsken!!!! Anonymkode: 4aea6...6d4 Eh - ja. Jeg tror kanskje ts har skjønt det altså. Anonymkode: 0195e...51d 19
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da får barnet/barna dine halvsøsken!!!! Anonymkode: 4aea6...6d4 Ja, og det synes mange er veldig trist. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger jo ikke være derfor. Men man tenker kanskje at det felles barnet ikke lenger blir like viktig for pappaen sin når han får ny baby på heltid. Anonymkode: 0195e...51d Nettopp. Anonymkode: 36826...994 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger jo ikke være derfor. Men man tenker kanskje at det felles barnet ikke lenger blir like viktig for pappaen sin når han får ny baby på heltid. Anonymkode: 0195e...51d Dette! Alle vet at ny dame og nytt barn, betyr at bonusbarn "blir en belastning" for stemor som kun tror deres kjærlighetsbarn er det viktigste..... Har dessverre sett mange eksempler på det Anonymkode: f2e8d...797 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da får barnet/barna dine halvsøsken!!!! Anonymkode: 4aea6...6d4 Tror di det alltid er positivt? Ny kjernefamilie, hvor TS sitt barn er "til overs/bry"?? Jeg får vondt i hjertet av det mange skilsmissebarn skal måtte oppleve! Fremogtilbake annenhver uke, mor og far får nye familier, man får aldre være helt med osv. Det finnes en stor sorg blant enormt mange barn der ute! Anonymkode: f2e8d...797 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette! Alle vet at ny dame og nytt barn, betyr at bonusbarn "blir en belastning" for stemor som kun tror deres kjærlighetsbarn er det viktigste..... Har dessverre sett mange eksempler på det Anonymkode: f2e8d...797 Du siterte meg, men nå dro du deg ganske mye lenger enn jeg tenkte da. Ikke så sikker på at den nye samboeren til pappaen er så ikke alltid, men mange fedre er utrolig slappe og passive i relasjonen til sine barn... Anonymkode: 0195e...51d 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Det er veldig normalt. Anonymkode: 091f6...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Da får barnet/barna dine halvsøsken!!!! Anonymkode: 4aea6...6d4 Glup du👍 Anonymkode: f01a6...1ca 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Trenger jo ikke være derfor. Men man tenker kanskje at det felles barnet ikke lenger blir like viktig for pappaen sin når han får ny baby på heltid. Anonymkode: 0195e...51d Sånn tror jeg ikke det er så ofte. Min far har fått «ny baby på heltid» først tre ganger med ny kone, og så to ganger til med enda en ny kone. Jeg har aldri følt meg eller blitt behandlet som mindre viktig. Anonymkode: 18d6d...73a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glup du👍 Anonymkode: f01a6...1ca Kan ikke si at vi var så happy når barnet mitt fikk halvsøsken. Som forøvrig er et særdeles krevende barn. Og som har hatt en krevende barndom tror jeg. Bare dumt når voksne får barn her og der, med den ene og den andre, og ikke gir barna en stødig oppvekst. Det står det ikke mye respekt av nei. Anonymkode: f01a6...1ca 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tror di det alltid er positivt? Ny kjernefamilie, hvor TS sitt barn er "til overs/bry"?? Jeg får vondt i hjertet av det mange skilsmissebarn skal måtte oppleve! Fremogtilbake annenhver uke, mor og far får nye familier, man får aldre være helt med osv. Det finnes en stor sorg blant enormt mange barn der ute! Anonymkode: f2e8d...797 Enig. Ansvarsløst og smakløst å være så vinglete når man har satt barn til verden. Anonymkode: f01a6...1ca 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Jeg tror nok det er ganske vanlig. For meg var det en stor sorg, fordi far fikk ny familie og kunne gi barnet vårt en bror, og siden en søster til. De fikk oppleve å se sønnen min som storebror og hvor omsorgsfull og fin han er på den måten, men jeg satt liksom fast i en liten treroms alene. Heldigvis er det ikke snakk om noe stemonster, det er snakk om Ansvarlige voksne som gjør alt for at sønnen min skal ha det bra. Sorgen slapp etterhvert, men det er absolutt lov å kjenne på både positive og negative følelser i en sånn situasjon. Anonymkode: 89e49...99d 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Wow for et hatefullt kommentarfelt. Sitter på andre enden av bordet her, og venter barn med en som har barn fra før. Vi er begge veldig opptatt av at hans tidligere barn skal bli ivaretatt like mye og om ikke litt ekstra når baby kommer. Å få søsken kan være tøft om man er hel eller halv. Her er ikke «bonus» barnet en belastning, og vi gleder oss hver gang han kommer, tenker også flytte enda nærmere barnemor for å gjøre det enklere, noe som betyr både salg av bolig og ny jobb for oss begge. Trist at så mange er redde for at fellesbarn skal bli tilsidesatt for ny baby, man er voksene folk, må da være mulig å snakke sammen og gjøre samarbeidet bedre en som så. Anonymkode: c7092...444 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 Merkelig at dere tror at ALLE stemødre mener at bonusbarnet ikke er like viktig fordi her sitter jeg i et nykjøpt hus som er i samme nabolaget som den biologiske moren sånn barnet slipper å pendle så langt. Her sitter jeg å går gjennom hjemmeleksene, kjøper inn klær/utstyr, leker, deltar arrangementer/møter og kjører han til/fra vennene sine. Og her sitter jeg gravid og et (bonus)barn ved siden av som gleder seg til å bli storebror. Og far er selvfølgelig like involvert, om ikke mer (som foreldremøter, sykehusbesøk, etc). Den biologiske moren har vi et godt forhold til etter hun skjønte jeg vil bare det beste for barnet. Men jo, det eksisterer dårlige steforeldre på samme måte at det eksisterer dårlige bio foreldre. Anonymkode: c619f...5c1 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Skrevet 21. desember 2020 Ja det er klart det er normalt å føle på en sorg for alt som ikke ble. Det trenger ikke bety at man ikke er over ekspartneren, eller at ny partner er et vondt menneske. Sorgen over tapt familie bærer vi nok med oss for alltid i større eller mindre grad. , og enkelte situasjoner vil gjøre at sorgen kan kjennes tydeligere. Anonymkode: d8e05...e14 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå