Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal arrangere klasser reunion ,10 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen. Gleder meg veldig, men har noe tips om leker eller underholdning, ting som er gøy å gjøre på en sånn fest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm....gikk du på skolen min, eller? Jeg skal også snart på 10 års reunion...

Skrevet

Ikke lenge siden vi var på det og da skjedde det lite.

Så noe for å finne ut hva folk driver med, gjort, bor, unger osv kan være artig. Satt sammen klassevis og rakk jo ikke snakke med alle i løpet av kvelden. Vi var hele kullet.

Syns kanskje også at dersom det er noen som er gått bort på disse årene så bør de minnes. Ta det litt sånn seriøse helt ved starten av middagen feks. Det vil være en fin ting å gjøre.

Det er det jeg kunne tenkt meg ihvertfall. Heller finne ut hva andre gjør etter disse årene og hva som har skjedd enn vanlige selskapsleker.

Hvem vet? Kanskje kullets største nerd har blitt supersjef eller noe :ler: Sånn som er artig å finne ut av :)

Skrevet

Jeg har sansen for litt fellesprogam på slike arrangement. Mye har skjedd siden sist, og noen føler kanskje at de ikke kjenner så mange lengre. Da kan et program hjelpe på. Selvsagt må fellesprogrammet balanserest slik at kvelden ikke blir et organisert maratonløp, det er jo viktig å få tid til uformell prat også.

På et av jubliumene jeg har vært på hadde vi en artig og sosial quiz. Vi ble inndelt i lag (slik at vi ble nødt til å snakke med andre enn de vi selv hadde satt oss ned med under middagen), og så svarte vi på spørsmål om vår tid sammen på skolen.

- Hvilken dato hadde vi den store russefesten?

- Hvilken biltype hadde mattelæreren?

- Hvem vant klassemesterskapet i ping-pong?

- Hvilket lag var i cupfinalen i år xxx (et av årene vi gikk på skolen) ?

- Hvilen sang var øverst på hitlistene da vi begynte på skolen?

- Etc.

Quizen ble en stor suksess! Hos oss var det en i arrangementkomiteen som leste spørsmålene, og det syns jeg var bedre enn om vi hadde fått spørsmålene utdelt på ark. Det ble liksom litt mer stemning med høytlesingen.

Dessuten kan du sette sammen litt av den musikken som var populær de årene dere gikk på skolen, og spille denne i løpet av kvelden. Du kan f.eks. bruke vg-lista, http://lista.vg.no/ , for å lete fram hvilken sanger som var populære de årene dere gikk på skolen.

Lykke til, det blir nok en fin fest!

Gjest Revenka
Skrevet

For et par år siden var det reunion fra ungdomsskolen. Jeg kunne ikke komme, men hørte de hadde hatt en liten "lek" under middagen hvor alle som f.eks hadde fått barn skulle reise seg opp, alle som hadde giftet seg, osv. Bare å finne på mange spørsmål, en kjekk måte å oppdatere seg på hverandre.

Det ble også tatt et 9. klasse bilde slik det var den gangen.

dagen begynte med noen sportslige aktiviteter ala slik vi hadde det på skolen. De 4 klassene mot hverandre. Så var det vorspiel for hver enkelt klasse, så felles middag.

Skrevet

Vi driver å arrangerer reunion nå fra barneskolen, 10 år.

Vi var ikke så mange da, regner med at det kommer rundt 15 stk.

Har ikke bestemt oss for noen leker, men den med at man reiser seg for spm er jo genial egentlig da.

Har jo brukt den som drekkelek og vi. Men da drikker man istedefor å reise seg, og ofte litt mer intime spm.

Passer seg kanskje ikke med: Hadde du sex i går?

:roll:

Skrevet

Vi hadde en sang, og den gikk som følgende:

De med barn skal reise seg, de med barn skal reise seg - reise seg osv

Husker ikke helt melodien, men det er en kjent sang, kanskje noen andre kan hjelpe her?

Det ble tatt noen mer spøkefulle vers også som:

- De med elsker

- De med baksmell

- De som lyver

- De som bor hjemme

Ellers så var det innleid en trubadur, og karaoke :ler:

Skrevet

Vi hadde reunion med ungdomsskoleklassen for noen år siden. Tror ca 15 møtte opp. Vi møttes på skolen, der klasseforstanderen også var. Så gikk vi en runde på skolen, noe var jo forandret på 10 år. Så hadde vi en kort oppsummering der hver sa hva h*n gjorde, bodde, barn, gift etc. Ble også servert en drink. Så hadde vi middag hjeme hos en av de i klassen. Ikke noe opplegg ellers, men det trengtes egentlig ikke.

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Jeg skal også på reunion med ungdomsskolen nå i september :) Tenk om vi alle skal på samme reunion...? :ler:

Endret av Lilleulv
Skrevet

Men jeg gikk ikke i Akershus, Lilleulv...

Hadde vært koselig om de av dere som skal på 10-års reunion i Oslo i september kan send meg en PM om hvilken skole de gikk på... Kanskje vi kjenner hverandre? Nicket gir jo en pekepinn på hvem jeg er...

Skrevet

Jeg har ungdomsskole-jubileum neste år (Oslo skole)!

Jeg og ei venninne lurer på om vi skal arrangere noe.

Man tar vel alle klassene, både A, B og C?

Er det mye styr?

Jeg lurer fryktelig på hvordan man skal klare å lete frem alle sammen, siden mange av de vi gikk med har flyttet utenlands...

Skrevet (endret)

Det må være tiden for reunion tror jeg, for trondheim kaller meg tilbake! :)

Blir spennende å se folk jeg ikke har sett på 10 år altså, men da hadde det vært kjekt med litt organisering sånn at det ikke blir et vanlig kafeteria besøk likssom. :sjenert:

Har ikke noen forslag til dette, men en "lek" der man reiser seg ved uttalelser som passer hver og en høres artig og raskt informativ ut, sånn som "du er gift" reiser seg, eller "du bor her i byen" reiser seg o.s.v.

Gamle album og bilder må være en vinner på slike sammenkomster, moro å se seg selv og andre fra 10 år tilbake! :ler:

Når det gjelder å samle alle sammen så kan man jo undersøke gamle adresser, snakke med foreldre som som regel har ny adresse til sitt avkom. Man kan høre med andre inviterte som kanskje har kontakt med noen fra gamleklassen, søke på gule sider eller 1985 er også muligheter. En ordnet og morsom forseggjort invitasjon kan øke påmeldingen..

Virker som alle skal til oslo her, skrik ut om trondheim lokker deg også! ;)

Koz

Endret av Gulla
Skrevet

Vi hadde reunion for noen år siden. Og det var kjempekoselig :)

Vi brukte litt tid på å fortelle litt om hva vi hadde gjort de ti årene etter at vi gikk ut av ungdomsskolen. Det var veldig ok. På den måten ble alle sammen litt kjent på nytt, på en måte. I tillegg leste komiteen opp noen hilsener fra noen av de som ikke kunne komme.

Vi ble også delt inn i lag. Det var tid for spørrekonkurranse. Spørsmålene dreide seg om ting fra ungdomsskoledagene. Morsomt :)

I tillegg var det selvsagt god mat og drikke. Og så hadde vi innleid karaoke. Alt i alt, en flott reunion.

Skrevet

Sånne presentasjonsrunder på "reunion" kan lett bli kjedelige for alle som ikke har "oppnådd" noe. Hva om du er singel, uføretrygdet, nyskilt og ting ikke har gått så greit? Da er det ikke så hyggelig med runder hvor en etter en reiser seg og forteller om jobb, barn etc....

Bedre med annen form for underholdning så kan man selv velge hva man vil fortelle til hvem :)

Gjest Gjest_sprettball_*
Skrevet

Hadde reunion med ungdomsskolen for et par år siden, var moro det.

Har også tenkt å arrangere for klassen fra videregående.

Om alle hadde vært registrert her: www.gamlevenner.no så hadde de gjordt jobben for arrangører lettere.

Mange som har byttet navn, flyttet utenlands osv - vanskelig å få tak i alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...