Gå til innhold

Vil ikke bli satt igang!! Hvordan framskynde fødsel selv???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bli satt igang på helsemessige årsaker og risiko svangerskap innen neste uke. Jeg er da maks 39 uker og jeg vil IKKE bli satt igang .jeg er så sint på alt og alle rundt meg fordi jeg må gjennom dette. Jeg får god hjelp av jordmor men det er ikke nok. 

Tidligere alltid gått over tiden. Legen sier veldig liten sjanse fødselen starter av seg selv. Jeg vil føde naturlig uten å bli satt igang. Hva kan jeg gjøre? Løfter mye rundt og går som gal og sliter meg ut i håp om det setter igang noe

Anonymkode: 9ba68...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling på brostein.

Anonymkode: 30ac2...c96

Skrevet

Hvorfor vil du ikke settes i gang? Har hatt en spontan fødsel og en induksjon og de var like fine begge to 

Skrevet

Jeg må begynne med at jeg ikke har noen personlig erfaring rundt dette som fødende, men mamma drakk ricinolje og gikk en fjelltur for å sette i gang meg. I motsatt rekkefølge.  

Anonymkode: 8f8fa...2f4

Skrevet
1 minutt siden, Cer3s said:

Hvorfor vil du ikke settes i gang? Har hatt en spontan fødsel og en induksjon og de var like fine begge to 

Hatt traumatisk fødsel med grusom igangsettelse med første. Keisersnitt sist pga angst. Nå igjen bli satt igang... 

Skrevet

Fysisk aktivitet og sex. 

Anonymkode: afad5...ba9

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Cer3s said:

Da var du heldig 

• Liker 1
Skrevet

Dra i brystvortene.

Anonymkode: 01a45...acf

Skrevet

Sperm og gå i trapper er visst det mest effektive 😅 Jeg har blitt satt i gang og jeg hadde en veldig fin fødsel altså. Tror tidligere traume spiller inn her for deg. Du får ikke gjort noe til eller fra. Håper uansett hva som skjer at du får en fin fødsel ❤️

Anonymkode: 811c1...6ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hatt traumatisk fødsel med grusom igangsettelse med første. Keisersnitt sist pga angst. Nå igjen bli satt igang... 

Det er leit å høre. Det er muligens en mager trøst, men det er jo ikke sikkert denne blir like traumatisk hvis du må settes i gang. Men de beste råda jeg har er ihvertfall å ha masse sex, slapp mest mulig av og hvil deg. De fleste fødsler settes i gang når man er mest avslappet og uthvilt (så uthvilt man klarer å være høygravid). Spis godt og prøv å sove så mye du klarer 😊

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe du kan gjøre selv og å slite seg ut er ihvertfall ingen god løsning. Du trenger kreftene dine. Hvis du er moden, kan sex hjelpe, men det er heller ingen garanti. Nest best er faktisk å prøve å slappe helt av. Fødsel starter ofte om kvelden/natten hvor kroppen hviler. Må du settes i gang så kan du få en god plan rundt det, med feks tidlig smertelindring. Lykke til! 

Anonymkode: 8722d...1c7

• Liker 2
Skrevet

Bringebærblader i kapselform. Fås på helsekost.

• Liker 1
Skrevet

Å ha sex funket for meg. 

Anonymkode: e5133...309

• Liker 2
Skrevet

Diaré? 

Anonymkode: 7e535...b93

Skrevet

Klyster?

Føler for øvrig med deg. Hadde spontan vannavgang med nr 1 noen dager på overtid, nr 2 ville ikke ut og ble igangsatt en uke på overtid, selv om jeg gjerne ville vente noen dager til. Dette var en opplevelse jeg gjerne skulle vært foruten. 

Anonymkode: d5011...a67

Skrevet

Sex og stimulering av brystvortene. 

Skrevet

Du må ikke slite deg fullstendig ut fordi du er så aktiv. Om du da skulle føde vil du ikke ha noen energi igjen! Prøv å ro litt ned.

Anonymkode: 59fcf...ca8

Skrevet

Stimulering av brystvortene skal visst være riefremkallende. Samleie. Ellers bør du slappe mest mulig av og samle krefter. Fødselen starter lettere når kroppen er avslappet. Trappegåing osv er en myte...

Skrevet

Rent anekdotisk, men min startet etter onanering/orgasme... (ble 1,5 døgn med maserier...)

Anonymkode: 2325f...cc7

Skrevet

Avslapping, orgasme, sperm, brystvorteberøring... men det hjelper kun om du er moden for fødsel...

Sterk mat, trapper, svisker, humper etc virker ikke! Igangsetting er jævlig, skjønner deg godt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...