blå Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Leste et utdrag av venninnen i HENNE forrige mnd. Og syns den virka litt kul. Dro ned til byen i dag for å kjøpe boka, men den var utsolgt overalt. Den var ikke på forlaget heller sa ei av ekspeditrisene. JØSS, trodde ikke at den var så populær. Noen som har lest den? Hva syns du?
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Jeg kjøpte den på lørdag på en Ica Maxi butikk. (riktignok paperback til kr 79,-)
blå Skrevet 10. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2005 Jeg kjøpte den på lørdag på en Ica Maxi butikk. (riktignok paperback til kr 79,-) ← tror den bare finnes i paperback. Har fått tak i den nå, har lest et kapittel, virker litt underholdene som mabe sa
Gjest Lesegjest Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Jeg har lest den og likte den veldig godt. Lettlest og underholdende. Jeg kjøpte den etter å ha lest utdraget i "Henne". Måtte bare vite hva som skjedde videre. Etterpå kjøpte jeg neste bok som heter "Str. 37". Jeg likte den også. Nå venter jeg bare på "Prinsen" som visstnok kommer ut på norsk i oktober. Det er en triologi som man kan lese uavhengig av hverandre, selv om noen av personene blir nevnt i alle tre bøkene.
Cassiopeia Skrevet 10. august 2005 #7 Skrevet 10. august 2005 Jeg har lest den og likte den veldig godt. Lettlest og underholdende. Jeg kjøpte den etter å ha lest utdraget i "Henne". Måtte bare vite hva som skjedde videre. Etterpå kjøpte jeg neste bok som heter "Str. 37". Jeg likte den også. Nå venter jeg bare på "Prinsen" som visstnok kommer ut på norsk i oktober. Det er en triologi som man kan lese uavhengig av hverandre, selv om noen av personene blir nevnt i alle tre bøkene. ← Jeg rasket den med meg fra en butikk før jeg skulle dra på en lengre biltur, og ble heller sittende å se ut av vinduet..Kom meg ikke halvveis engang. Jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor den der boken har blitt gitt ut overhodet, selv for en "chick-flick" er språket hårreisende dårlig. Selv av "kiosklitteratur" venter jeg meg mer enn det der. Enten var oversettelsen helt grusom, eller så var dette den dårligste boka jeg har vært borti på veldig lenge..
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #8 Skrevet 10. august 2005 Selv av "kiosklitteratur" venter jeg meg mer enn det der. Enten var oversettelsen helt grusom, eller så var dette den dårligste boka jeg har vært borti på veldig lenge.. Hm...rart det der. Jeg la ikke merke til et ev. dårlig språk, jeg ble bare helt oppslukt av innholdet. Mulig jeg har en god fantasi og et utrolig dårlig språkøre. Men jeg må innrømme at da jeg leste litt på nettet om Denise Rudberg etter å ha lest boken, så fant jeg svenske kritikere som skrev omtrent det samme som deg. Uansett: jeg anbefaler "Venninnen". For min del ble ga den et puff til min manglende leselyst. Så forskjellige kan vi være.
hilli Skrevet 11. august 2005 #9 Skrevet 11. august 2005 Jeg må si at jeg også reagerte på hvor dårlig språket i boken var, mye dårligere enn andre forfattere i samme sjanger klarer å prestere. Selv har jeg bare lest utdraget i Henne, men til tross for "skrivestilen" fikk jeg faktisk lyst til å lese hele boken. Underholdningsromaner av denne typen trenger merkelig nok ikke å være godt skrevet, så lenge de handler om noe folk vil lese om.
Gjest lille lotte ii Skrevet 11. august 2005 #10 Skrevet 11. august 2005 Jeg har lest boken, i sommer, den var lettlest og fin underholdning. Jeg ønsket ikke en tung 'bok som krever tenking og filosofering, men Venninnen var akkurat det jeg trengte for å komme i feriemodus: lettlest, underholdende og litt morsom her og der. God sommerlektyre for meg med andre ord!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #11 Skrevet 12. august 2005 Jeg leste alle 3 på svensk i ferien etter å ha lest utdraget i Henne. Brukte ikke mange dagene på dem. De var utrolig lettleste og fengende uten at jeg kan si hvorfor. Bra sommerloitteratur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå