Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg studerer for å bli lektor (8-13 trinn). En jobb jeg tror jeg kommer til å trives godt i.  Det har seg dog en gang slik at jeg også elsker tatoveringer. Jeg har foreløpig 2 men de er plassert slik at det kan gjemmes bort. Nå planlegger jeg min tredje, og jeg hadde ELSKET å ha den på hånden mot tommelen liksom. Jeg sliter med å finne andre plasser å ha den, og vet ikke om jeg kommer til å ta den i det hele tatt om jeg ikke kan ta den på hånda. Den er ikke noe offensivt; min favoritt formel fra Harry Potter, «Obliviate»  (JA, er HP-nerd delux😂). Dilemmaet mitt her er om det blir et problem? Vil den gjøre det vanskelig for meg å bli ansatt som lærer? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahah ja, har faktisk lyst til å bo i Sverige, så det er litt moro at dere sier det. Det er dessverre slik at samboeren absolutt ikke vil, haha. Så skulle gjerne kunne være tatovert på henda OG være lektor i Norge. 😂❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke uvanlig å ha synlige tatoveringer for tiden, verken blant lærere, helsepersonell eller andre som må framstå med autoritet, trygghet og troverdighet. Så lenge det ikke er noe som er krenkende burde det ikke være noe problem. Det er jo ikke akkurat et hakekors i panna du har tenkt på ;) 

Endret av Ullvott
  • Liker 10
Gjest DislayName
Skrevet

Ingen som bryr seg. Det er 2020, ikke 1980.

Skrevet

Nei, det er ingen som bryr seg. 🙂 Det er mange lærere som har tatoveringer i dag, også synlige. Det er 2020 i skolen også, så lenge det ikke er noe totalt upassende eller drøyt, så går det fint. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det er bra! Få bort fordommer om at de med tatoos er kjeltringer. 
Barn har også godt av å forholde seg til utseendemessige diversiteter 

Anonymkode: 4e4ff...214

• Liker 2
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Min mann er advokat og har langt hår og har mange tatoveringer. Det har aldri vært et problem. 

Skrevet
On 12/20/2020 at 10:47 PM, DislayName said:

Ingen som bryr seg. Det er 2020, ikke 1980.

Akkurat det stemmer ikke.

Anonymkode: 6c635...dfb

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan bli lærer med tattis, det går vel fint. 
Men det er fortsatt ikke sånn at man ikke legger merke til tatoveringer. Man gjør jo det. Oftest positivt! Men noen er litt forstyrrende, sånn som han i Ukjent arving som ser ut til å ha et kyssemerke (lebestiftmunn) bak øret! Ble sittende og stirre på det for jeg lurte på om jeg så riktig. Fortsatt ikke helt sikker faktisk! 

Anonymkode: 2c5f3...a0c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blå dreads, mange tatoveringer og ring i nesa :) ingen problemer med å få jobb, tvert imot! De ansetter etter kompetanse, ikke etter utseende. De fleste arbeidsgivere har sagt at det er "flott" fordi det viser elevene mangfold.

Anonymkode: a1286...0e1

• Liker 4
Skrevet

Denne problemstillingen er du minst 20 år for sen med å undre deg på. 

Ingen (i det minste ekstremt få) bryr seg om slikt nå. Rastafletter, tatoveringer, piggsveis, langt skjegg, piercinger, dreads, rosa hår, hijab, homofil, trans osv. Null stress, vi er i 2020, heldigvis😃

Til og med her på bygda er vi vant med alt, bare flott med mangfold!

Min favorittkollega (i barnehage) har langt skjegg, masse tatoveringer, hører på heavy metal og kjører motorsykkel. Han er også barnas kosebamse nr. 1🤩😃

Anonymkode: adf98...fa4

Skrevet

Tatoveringer er ikke noe problem i læreryrket, så lenge det ikke står eller er bilde av noe upassende. Masse tatoveringer i fjeset ville nok sannsynligvis gitt de som ansetter et dårlig inntrykk.

Hilsen lærer

Anonymkode: 854b4...d8a

Skrevet

Jeg er lærer med flere tatoveringer. De er synlige. Spørs hva jeg har på meg, da. Har kolleger med tatoveringer også. Ikke noe problem 

Anonymkode: e0be5...8db

Skrevet

Ser trashy ut og du kaster bort masse penger. Men ellers, du får sikkert jobb. Mange slutter som lærere.

Anonymkode: 1c19f...8bc

Skrevet

Jeg er selv lektor, og har kollegaer med synlige tatoveringer, dreadlocks og tunnel piercinger. Ingen bryr seg. 

Jeg har selv ti piercinger og to tatoveringer (ingen synlige), og vurderer flere tatoveringer og piercinger. 

Anonymkode: b6c54...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...