Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake fikk jeg og min kollega veldig god kontakt, dvs vi var på en jobbreise og vi snakket ganske så fortrolig med hverandre. Det ble litt flørting- men overhode ikke noe mer enn det... Denne kollegaen har nå blitt såpass innpåsliten at jeg får fnatt! Uansett hva han skal gjøre- så vil han at jeg skal være med. Det kan være prosjekt på jobben, trening i arbeidstiden, ut for å hente utstyr osv. i starten syntes jeg det var hyggelig- og vi snakket også om hvor hyggelig det var blitt at vi kunne snakke om alt og være såpas tette. Men- jeg føler dette har tatt helt overhånd.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner at jeg må bryte mønsteret, men samtidig er det litt vanskelig. For- det har blitt sånn at uansett hva jeg skal så forventer han at jeg spør han 🙈 Om jeg ikke gjør det- får jeg dårlig samvittighet og han blir i dårlig humør. Ikke bare mot meg - men mot flere også... Jeg tror nok han liker meg litt mer enn gjennomsnittet, men det er ikke gjensidig andre vei!! Dessuten er han gift og jeg har samboer..... jeg kjenner nå at han tar så mye energi i fra meg. Jeg tenker hver dag på hvordan jeg kan unngå å hele tiden samarbeide/ være sammen med han på jobbtid🙈

Anonymkode: 7ed06...1f7

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Be ham på kaffe og snakk ut om det. Si at du likte å snakke med ham, men at du nå synes det er blitt litt for tett.

Skrevet

Lurer litt på hva slags jobb dere har... bli med ut og hente utstyr? Og kan du ikke bare si at du har mye å gjøre?

Anonymkode: fb266...388

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (39 minutter siden):

Be ham på kaffe og snakk ut om det. Si at du likte å snakke med ham, men at du nå synes det er blitt litt for tett.

Ja, det høres lett og bra ut og gjøre det sånn, men sannheten er at jeg føler det er vanskelig. Jeg tror at han prøver å flørte i hverdagen -og jeg svarer tilbake i en hyggelig tone. Men kanskje han tenker det er flørt?😳 Kjenner jeg er lei av han-og jeg angrer på at vi har vært så åpne mot hverandre... Tror ikke han vil forstå at jeg nå plutselig synes det har blitt for tett... 🙈Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Lurer litt på hva slags jobb dere har... bli med ut og hente utstyr? Og kan du ikke bare si at du har mye å gjøre?

Er det relevant? 
ts

Skrevet

Ta litt fysisk avstand. Gjør deg for opptatt til å hente utstyr. 

Anonymkode: 57919...60c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det relevant? 
ts

Ja, jeg synes det er rart at du/dere har så god tid at det er "naturlig" å si ja til å være med en annen person for å gjøre ting i ett sett. Aldri hørt om noen som spør andre om noe sånt. Eller om noen som har tid til å bli med andre rundt. 

Skrevet

Det må da være het naturlig så svare at nei, det har jeg ikke tid til?

• Liker 1
Skrevet

Ja, herregud. Du er på jobb. Si at du sitter midt oppi noe og ikke har tid. Og neste gang dere MÅ henge sammen spør og snakk masse om konen hans eller fortell om din siste date. Så skjønner han kanskje at du ikke er interessert i å være jobbkjæresten hans

Anonymkode: 89942...dbd

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, herregud. Du er på jobb. Si at du sitter midt oppi noe og ikke har tid. Og neste gang dere MÅ henge sammen spør og snakk masse om konen hans eller fortell om din siste date. Så skjønner han kanskje at du ikke er interessert i å være jobbkjæresten hans

Anonymkode: 89942...dbd

Godt råd!

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det høres lett og bra ut og gjøre det sånn, men sannheten er at jeg føler det er vanskelig. Jeg tror at han prøver å flørte i hverdagen -og jeg svarer tilbake i en hyggelig tone. Men kanskje han tenker det er flørt?😳 Kjenner jeg er lei av han-og jeg angrer på at vi har vært så åpne mot hverandre... Tror ikke han vil forstå at jeg nå plutselig synes det har blitt for tett... 🙈Ts

Av og til må man skille mellom hva man ønsker og hva man må. Dersom han ikke tar et klart avslag, kan det være på tide å ta kontakt med HR. Det krever at du på forhånd har tegnet opp en klar grense.

Skrevet (endret)

Det hjelper hvis man er tydelig. Skjønner ikke problemet her egentlig? Hvis en kollega av meg (som har kone og barn) flørter med meg og er innpåsliten så vil han høre det fra meg. Jeg syns ikke det er flaut eller ubehagelig. Dessuten så har du samboer selv. Og det er helt klart at han er innpåsliten når du selv har flørtet tilbake og er høflig med han. Slutt å være «høflig», ikke smil og fnise. Hold deg kun til samtaler som er jobbrelatert. Hvis han bytter tema så kan du si det rett ut, ikke vær redd for det. Hvorfor tar du hensyn til hans humør? Virker som du liker at han liker deg. Drit i hans forventninger til deg, han eier ikke deg. 

Endret av shash90
Skrevet

Du har fått gode råd her! 

Men om du skal gjøre det på en enda «snillere» måte om du synes det er vanskelig å være konkret, så ta en hyggelig prat med han og fortell at du setter pris på vennskapet, men at du må bremse ned litt her og nevn gjerne samboeren din. Si at du synes det føles feil ovenfor han at du tilbringer og deler såpass mye privat som i det siste osv. 

uten å være spåmann her, så virker det litt som om han er ute etter å ligge med deg. Pass på at du ikke drar det for langt med å være snill at dere plutselig havner i en enda mer ubehagelig situasjon. 

Han kan også fort tro at du er interessert med tanke på flørting og deling av alt det private osv. 
viktig å sette en stopper for det altså 😊

Anonymkode: 73c58...09b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For en stund tilbake fikk jeg og min kollega veldig god kontakt, dvs vi var på en jobbreise og vi snakket ganske så fortrolig med hverandre. Det ble litt flørting- men overhode ikke noe mer enn det... Denne kollegaen har nå blitt såpass innpåsliten at jeg får fnatt! Uansett hva han skal gjøre- så vil han at jeg skal være med. Det kan være prosjekt på jobben, trening i arbeidstiden, ut for å hente utstyr osv. i starten syntes jeg det var hyggelig- og vi snakket også om hvor hyggelig det var blitt at vi kunne snakke om alt og være såpas tette. Men- jeg føler dette har tatt helt overhånd.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner at jeg må bryte mønsteret, men samtidig er det litt vanskelig. For- det har blitt sånn at uansett hva jeg skal så forventer han at jeg spør han 🙈 Om jeg ikke gjør det- får jeg dårlig samvittighet og han blir i dårlig humør. Ikke bare mot meg - men mot flere også... Jeg tror nok han liker meg litt mer enn gjennomsnittet, men det er ikke gjensidig andre vei!! Dessuten er han gift og jeg har samboer..... jeg kjenner nå at han tar så mye energi i fra meg. Jeg tenker hver dag på hvordan jeg kan unngå å hele tiden samarbeide/ være sammen med han på jobbtid🙈

Altså, han blir SUR om du ikke spør han når du skal noe? på jobben eller i fritiden? Viss på fritiden så får han bruke tid med kona, og du får si du skal noe med samboer. 
Om det er på jobb så får du bare si du har det litt vanskelig og trenger bare litt mer tid for deg selv. Spør han hva skjer så sier du bare at det har hendt et par ting i det siste og du bare føler for å få litt tenketid og det er ting du helst ikke vil prate med noen om. 

Anonymkode: a4448...fa7

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke tatt det opp med ham. Han kan snu det rundt mot deg, til sjef og kollegaer.  Særlig fordi han viser deg at han blir sur om han ikke får oppmerksomhet fra deg. Behandle ham som om den litt for gode tonen ikke oppstod i hele tatt. Behandle ham som en kollega,bare med litt mindre smil og personlig kontakt. Gjør deg opptatt med annet og andre sosialt.  Dersom du er korrekt ,så bør han ta hintet.  Går ting helt over styr,og han går over streken,så må han selvsagt settes på plass. Go grey rock on him. Da mister han interessen. 

Anonymkode: 4f9b3...a10

• Liker 2
Skrevet

Snakk om deg selv og samboeren, hva dere skal, gjør og har gjort, det bruker å være en grei måte å kommunisere at du kun er ute etter vennskap 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg synes det er rart at du/dere har så god tid at det er "naturlig" å si ja til å være med en annen person for å gjøre ting i ett sett. Aldri hørt om noen som spør andre om noe sånt. Eller om noen som har tid til å bli med andre rundt. 

Trene i arbeidstiden, hente utstyr, da tenker jeg, type, brann, politi, militær, idrett eller lignende. De har også gjerne en type turnus der en blir tett, men dette er bare spekulasjoner fra min side. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...