Gå til innhold

Hormonell migrene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har slitt med migrene i flere år. Jeg begynte på cerazette og har gått på de frem til nå. Hadde svært sjelden migrene når jeg gikk på cerazette (det var kanskje 1 gang annenhver år). MEN jeg sluttet på cerazette i juni, da jeg og forloveden min prøver å bli gravide. 
Etter jeg sluttet på p-pillene har jeg EKSTREMT mye migrene rundt eggløsning. Det slår meg helt ut. Jeg kan ikke gå på jobb og må bare ligge strak ut hele dagen i et mørkt rom, de få gangene jeg er ute av sengen er når jeg må kaste opp pga all smerten... 

Har vært til legen flere ganger, har fått alle mulige medisiner som skal stoppe migreneanfallene (uten at det har hjulpet). Men så satt legen meg på betablokker for å forebygge migrene, har gått på det i 8 uker nå og det er fortsatt ikke noe forbedring. Har prøvd å fortelle legen min at jeg får migrene når jeg har eggløsning, men da får jeg bare beskjed om å begynne på p-pillene mine igjen... 

Noen som har erfaring med hormonell migrene og som eventuelt kan komme med noen tips til hva jeg bør gjøre ? Vil ikke begynne på p-piller igjen når jeg aktivt prøver å bli gravid. 

Anonymkode: 9aa22...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har vært til legen flere ganger, har fått alle mulige medisiner som skal stoppe migreneanfallene (uten at det har hjulpet).

Hvilke medisiner har du prøvd? 

Jeg kan anbefale chatten til pasientforbundet Hodepine Norge. Der kan du søke råd hos hodepinespesialist.  Det er gratis, men du må være medlem. 

Endret av Kalevala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...