Gå til innhold

Hvor mange koronatester har du tatt?

Grønnfrakk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har tatt tre i løpet av høsten. To pga symptomer, en pga karantene i forbindelse med at jeg var nærkontakt med en bekreftet positiv på jobb. Alle negative.

Jobber i barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (2 timer siden):

Tar du jobben og kostnadene?

Dette må helsevesenet klare. Folk må forlange såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (33 minutter siden):

Dette må helsevesenet klare. Folk må forlange såpass.

Du forlanger at helsevesenet skal ha kapasitet og budsjett til å teste 5.4 millioner mennesker daglig? 

Vær så snill og kom med et forslag hvordan kommunene realistisk sett skal klare å teste alle norges innbyggere, inkludert koronateamene, hver dag. Hva tror du det hadde kostet i (og da tar vi ikke med alle indirekte kostnader testingen hadde fått for samfunnet):

* arbeidskostnader til testerne, administrasjonen og laboratoriene

* testutstyr og vedlikehold av laboratorieutstyr

* frakt til laboratorie med bil og fly transport 

* leiepris på lokaler, strøm og varme m.m 

* Smittevernutstyr

* Varmebekledning

5.4 millioner x 180 dager (hvis vi runder ned til 6 måneder aktiv testing) = 972 millioner tester. Det er 3 ganger den amerikanske befolkningen. 

Anbefaler deg å melde deg frivillig til å jobbe på teststasjon så skal du se at forventningene dine er urealistiske. 

Venter i spenning. 

__

Bare for å sette det i perspektiv. 

I min "lille" kommune må man teste 850 personer i timen hvis man skal teste alle hver dag. Det krever et team på minst 20 personer, som jobber 8 timer til dagen. Det er derfor nødvendig med minst 5-6 team, for i tillegg må man jobbe helg for å få unna kravene dine. 

Endret av ATLAS6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen.  Mannen min og jeg er i risikogruppen pga. alder.  Våre barn og barnebarn har blitt testet et par ganger, og inntil resultat forelå holdt de avstand.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...