Gå til innhold

Hvor mange koronatester har du tatt?

Grønnfrakk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 stk på grunn av smitteutbrudd blant nærkontakter. Alle mine tester har vært negative så langt, og i morgen får jeg vite om jeg trenger å ta flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnfrakk skrev (8 timer siden):

Jeg bor på et lite sted og møter de samme folkene på legekontoret hver gang. Har tatt to tester til nå, begge negative, og nå har jeg sykdomsfølelse og hoste igjen og vurderer å ta en tredje. Hvor mange har dere andre tatt?

Null. Men ikke vært nær noen siden mars. Hatt ett tett nesebor en morgen, men det var ikke nok til test da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bib_84 skrev (6 timer siden):

Venter på nr.5 nå. Jobber som sykepleier, så har lav terskel for å teste.

Overasker meg litt at dere ikke tester oftere. Vet om filmsett som tester hver eneste dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thaila skrev (3 timer siden):

Overasker meg litt at dere ikke tester oftere. Vet om filmsett som tester hver eneste dag! 

Vi skal teste ved symptomer, og mange av oss har ikke hatt et eneste symptom i år. Selv er jeg overrasket over at enkelte har hatt typ 3 forkjølelser i år med så mye fokus på smittevern,

Så svaret for min del er altså - 0.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen for jeg har ikke hatt nok symptomer. EN gang hadde jeg feber i ett døgn, men ingen andre symptomer. Da den ga seg, tenkte jeg det ikke var noen vits å dra og teste seg.

En annen gang hadde jeg litt sår hals et par dager, men også det ga seg før jeg rakk å komme så langt som å teste meg.

Men får jeg symptomer som tyder på luftveisinfeksjon og feber, så vil jeg teste meg.

Bor i Oslo, øst, og her er det skikkelig smittegryte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt to. Første gang pga hoste, anden gang pga smittet nærkontakt. Nå venter jeg på svar på en test min sønn tok i går. Han har vært i SFO med noen smittede barn i forrige uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato

0. Vi er to voksne og to barn i husholdningen, og bor et sted med lite smitte, så ingen av oss har testet seg. Ser ingen grunn til å belaste helsevesenet mer enn nødvendig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen - har hatt noe allergi, men ikke vært syk utover det. Så da har det ikke vært behov for å teste. Mannen min har heller ikke testet seg og datteren har testet en gang med negativ test.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Hadde symptomer og fastlegen sa jeg burde testes, men grunnet dårlig kapasitet på teststasjonen fikk jeg bare beskjed om at de ikke hadde tid 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet 2 ganger pga småforkjølelser. Jobber som sykepleier. Sønnen min på 3 år har også tatt 1 test. Alt har vært negativt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 gang, mest for å være sikker. Har ikke hatt symptomer men treffer en del folk gjennom jobb. Uansett hvor gode sikkerhetstiltak man har er det en risiko. Tror alle på jobb har vært testet underveis, noen ganske mange ganger. Ingen positive prøver til nå heldigvis 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. 

Er frisk (har ikke engang vært forkjølet siden mars), er nesten ikke sammen men andre enn de nærmeste, har ikke reist og ikke vært i nætheten av noen som er smittet. Ingen grunn til å teste da. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, enda jeg jobber med mennesker. Har gode rutiner på jobb, ingen smittet, kun en i karantene siden mars. Har hatt allergisymptomer, men de kjenner jeg igjen, ellers frisk som en fisk. Men jeg er nok en av veldig få på jobb som ikke har testet en/flere ganger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en. Viste seg heldigvis å være bihulebetennelse. Samboer har testet seg 6 ganger pga jobben. Alle negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...