Gå til innhold

Hvor mange koronatester har du tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2, begge var negative.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En,  og den var negativ.

Skrevet

Ingen. Ikke vært syk siden høsten 2019. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen og håper det forblir sånn.

• Liker 1
Skrevet

Har tatt tre i løpet av høsten. To pga symptomer, en pga karantene i forbindelse med at jeg var nærkontakt med en bekreftet positiv på jobb. Alle negative.

Jobber i barnehage. 

Skrevet
ATLAS6 skrev (2 timer siden):

Tar du jobben og kostnadene?

Dette må helsevesenet klare. Folk må forlange såpass.

Skrevet (endret)
13579 skrev (33 minutter siden):

Dette må helsevesenet klare. Folk må forlange såpass.

Du forlanger at helsevesenet skal ha kapasitet og budsjett til å teste 5.4 millioner mennesker daglig? 

Vær så snill og kom med et forslag hvordan kommunene realistisk sett skal klare å teste alle norges innbyggere, inkludert koronateamene, hver dag. Hva tror du det hadde kostet i (og da tar vi ikke med alle indirekte kostnader testingen hadde fått for samfunnet):

* arbeidskostnader til testerne, administrasjonen og laboratoriene

* testutstyr og vedlikehold av laboratorieutstyr

* frakt til laboratorie med bil og fly transport 

* leiepris på lokaler, strøm og varme m.m 

* Smittevernutstyr

* Varmebekledning

5.4 millioner x 180 dager (hvis vi runder ned til 6 måneder aktiv testing) = 972 millioner tester. Det er 3 ganger den amerikanske befolkningen. 

Anbefaler deg å melde deg frivillig til å jobbe på teststasjon så skal du se at forventningene dine er urealistiske. 

Venter i spenning. 

__

Bare for å sette det i perspektiv. 

I min "lille" kommune må man teste 850 personer i timen hvis man skal teste alle hver dag. Det krever et team på minst 20 personer, som jobber 8 timer til dagen. Det er derfor nødvendig med minst 5-6 team, for i tillegg må man jobbe helg for å få unna kravene dine. 

Endret av ATLAS6
Skrevet

Tre ganger, alle negative. 

Skrevet

Ingen.  Mannen min og jeg er i risikogruppen pga. alder.  Våre barn og barnebarn har blitt testet et par ganger, og inntil resultat forelå holdt de avstand.  

• Liker 1
  • Opprett ny...