AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Jeg er 24 år og tar opp fag gjennom voksenopplæring nå, og gruer meg til å starte med matematikk fordi jeg henger etter flere år grunnet at foreldrene mine ga faen i meg som barn og ikke sørget for at jeg fikk tilpasset undervisning. Nå som jeg er voksen ser det ikke ut som at jeg har rett på noe ekstra hjelp. Har prøvd å søkt rundt på nett, finner ingen svar. Masse hjelp til de på grunnskolen, men det står ingenting om tilpasset undervisning for voksne. Det er utrolig viktig for meg å få en karakter i matte slik at jeg får fullført vitnemål og kan studere videre. Aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Fastlege? PPT (eller er det kun for barn?) ? Kommunen? Trenger sårt råd! 😔 Anonymkode: 5d206...465
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Vil legge til at jeg har snakket med både lærere og rådgiver på skolen og ingen av de hadde noen forslag heller enn å "øve hjemme". Det er jo umulig uten noen form for hjelp! Har ikke råd til å betale for privatlærer heller. Er det ingen som har noen forslag? - ts Anonymkode: 5d206...465
Leo Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Legg ut en forespørsel på f.eks. en lokal FB-gruppe med spørsmål om noen har tid og lyst til å bruke noen timer på å hjelpe deg gratis. Jeg vet om både uføre og pensjonerte lærere og andre som helt sikkert hadde synes at det bare var hyggelig å kunne hjelpe og føle det som en meningsfull oppgave. (Og kanskje du kunne tilby deg å hjelpe med noe annet til gjengjeld. F.eks. handle eller måke snø/klippe gress). Endret 20. desember 2020 av Leo
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Leo skrev (2 minutter siden): Legg ut en forespørsel på f.eks. en lokal FB-gruppe med spørsmål om noen har tid og lyst til å bruke noen timer på å hjelpe deg gratis. Jeg vet om både uføre og pensjonerte lærere og andre som helt sikkert hadde synes at det bare var hyggelig å kunne hjelpe og føle det som en meningsfull oppgave. (Og kanskje du kunne tilby deg å hjelpe med noe annet til gjengjeld. F.eks. handle eller måke snø/klippe gress). Det var et fint forslag, men det er jo rart - og føles utrolig urettferdig at det ikke skal finnes NOEN type offentlig hjelp i Norge for en ung voksen som henger etter i matte? Anonymkode: 5d206...465
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Sjekk boka "Hvordan fatte matte". Du finner den på biblioteket. Den hjelper med å få det helt grunnleggende på plass. Anonymkode: 1e5aa...45a
Leo Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var et fint forslag, men det er jo rart - og føles utrolig urettferdig at det ikke skal finnes NOEN type offentlig hjelp i Norge for en ung voksen som henger etter i matte? Anonymkode: 5d206...465 Det bør jo gå inn under voksenopplæringen, men det gjør jo da åpenbart ikke det der hvor du hører til. Slik jeg har oppfattet det varierer tilbudet noe fra kommune til kommune.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjekk boka "Hvordan fatte matte". Du finner den på biblioteket. Den hjelper med å få det helt grunnleggende på plass. Anonymkode: 1e5aa...45a Jeg har den boken faktisk, men det er tydelig at den er rettet mot foreldre som skal lære barna sine matte og ikke seg selv. Synes den er innviklet å forstå på egenhånd. Trenger en person til å forklare meg ting, face to face. Anonymkode: 5d206...465
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Har du en høyskole/universitet i nærheten? Sett opp en lapp på tavla der hvor du søker etter noen som kan hjelpe. Du må betale dem da... Anonymkode: 3ae3f...3f5
Gjest Kastanjefrø Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har den boken faktisk, men det er tydelig at den er rettet mot foreldre som skal lære barna sine matte og ikke seg selv. Synes den er innviklet å forstå på egenhånd. Trenger en person til å forklare meg ting, face to face. Anonymkode: 5d206...465 Virker som du er ute etter noen som skal sitte en til en og lære deg matte. Dette får ikke engang de elevene med de største lærevanskene, du blir nok som alle andre nødt til å brette opp ermene og ta ansvar for egen læring. Du kan begynne med eks. Kikora eller campus inkrement og jobbe deg oppover i alderstrinnene fra barneskolen til vgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå