AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Fikk flere meldinger i går kveld som var til en annen. Det er en annen person i Norge som heter nøyaktig det samme som meg. Bor i nærheten av samme by, omtrent like gamle, men kjenner ikke og er ikke i slekt. Har hendt flere ganger jeg har fått meldinger som da var til feil person. En gang var det noen som skulle beordre meg på jobb, for eksempel. Men jeg mener at dette vedkommer ikke meg, så jeg svarer aldri, skriver aldri noe. Så lenge det ikke står om liv og død. I går fikk jeg flere meldinger, av personlig art. Det var tydelegvis viktig for en person å få tak i «meg». På ingen måte slik at det var fare for noens liv, men svært viktig. Jeg responderte ikke, og det kom flere og flere meldinger, og oppringinger, jeg tok ikke telefonen. Det var helt vanvittig. Ble nesten redd for å plutselig svare siden man da ville skjønne at jeg sikkert hadde fått med meg alt, bare ikke giddet å si fra. Så i dag fant de vel omsider ut at det var feil person som hadde blitt kontaktet, og nå har jeg fått flere sinte meldinger både fra den som prøvde å få tak i meg og den som heter det samme som meg. De har fått tak i e-post min også, og fått tilsvarende det, er nesten redd. Har ikke svart. Jeg skjønner at de sikkert gjerne skulle hatt rett nummer med en gang men det er da ikke min feil eller mitt problem? Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: a1305...bea 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk flere meldinger i går kveld som var til en annen. Det er en annen person i Norge som heter nøyaktig det samme som meg. Bor i nærheten av samme by, omtrent like gamle, men kjenner ikke og er ikke i slekt. Har hendt flere ganger jeg har fått meldinger som da var til feil person. En gang var det noen som skulle beordre meg på jobb, for eksempel. Men jeg mener at dette vedkommer ikke meg, så jeg svarer aldri, skriver aldri noe. Så lenge det ikke står om liv og død. I går fikk jeg flere meldinger, av personlig art. Det var tydelegvis viktig for en person å få tak i «meg». På ingen måte slik at det var fare for noens liv, men svært viktig. Jeg responderte ikke, og det kom flere og flere meldinger, og oppringinger, jeg tok ikke telefonen. Det var helt vanvittig. Ble nesten redd for å plutselig svare siden man da ville skjønne at jeg sikkert hadde fått med meg alt, bare ikke giddet å si fra. Så i dag fant de vel omsider ut at det var feil person som hadde blitt kontaktet, og nå har jeg fått flere sinte meldinger både fra den som prøvde å få tak i meg og den som heter det samme som meg. De har fått tak i e-post min også, og fått tilsvarende det, er nesten redd. Har ikke svart. Jeg skjønner at de sikkert gjerne skulle hatt rett nummer med en gang men det er da ikke min feil eller mitt problem? Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: a1305...bea Hvorfor ikke bare sende en F*** OFF emoji? Det ville jeg gjort Anonymkode: c07a0...4c4 35
Gjest Lasox Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke bare sende en F*** OFF emoji? Det ville jeg gjort Anonymkode: c07a0...4c4 Skal være forsiktig med å sende det til fremmede folk... man aner ikke hvordan de vil reagere på det.
Populært innlegg F0RUM Skrevet 20. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 20. desember 2020 Hvorfor ikke bare skrive en melding og si "Beklager, dette er feil person"? Hadde gjort det mye lettere for deg selv. 159
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Lasox skrev (1 minutt siden): Skal være forsiktig med å sende det til fremmede folk... man aner ikke hvordan de vil reagere på det. Når noen random folk skjeller deg ut for ingenting, fortjener de det Anonymkode: c07a0...4c4 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 F0RUM skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bare skrive en melding og si "Beklager, dette er feil person"? Hadde gjort det mye lettere for deg selv. Ikke bare lettere for seg selv, men kanskje for flere.
F0RUM Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Ikke bare lettere for seg selv, men kanskje for flere. Helt sant! 18
Populært innlegg Nocturne Skrevet 20. desember 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 20. desember 2020 Du kunne jo gitt beskjed der og da, så slapp de å sende personlig informasjon til en vilt fremmed. 55
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 20. desember 2020 Du skulle bare svart med en gang at dette er feil person. Hvorfor lar du de sende haugevis med meldinger samt ringe? Anonymkode: 222a2...a20 85
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 Har hendt jeg har fått meldinger fra folk som har sendt feil. Jeg svarer bare tilbake at meldingen nok har gått til feil person, er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 73cfe...4a8 48
Perleugla Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Hvorfor ikke sende melding med beskjed om feil person? Koster deg 30 sekunder. 47
Populært innlegg SoWhat? Skrevet 20. desember 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 20. desember 2020 Hva feiler deg? Du skulle jo gitt beskjed. Er det mulig?? Gir opp menneskeheten iblant 66
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Herregud så vanskelig det skulle være å bare sende tilbake en melding om «hei, du har nok feil nr». Når det tydeligvis var viktig å få tak i denne personen så kunne du vært LITT hjelpsom syns du ikke? Ærlig talt Anonymkode: 224ae...a12 46
Ullvott Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Hvordan ville du selv likt det hvis du var i avsenders situasjon? 20
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når noen random folk skjeller deg ut for ingenting, fortjener de det Anonymkode: c07a0...4c4 «Ingenting»? Det var tydeligvis utrolig viktig å få tak i denne personen, hva om dette handlet om noe veldig alvorlig og ts bare ga fullstendig faen. Ja jøss. Egoismen lenge leve Anonymkode: 224ae...a12 16
Diamondlady Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk flere meldinger i går kveld som var til en annen. Det er en annen person i Norge som heter nøyaktig det samme som meg. Bor i nærheten av samme by, omtrent like gamle, men kjenner ikke og er ikke i slekt. Har hendt flere ganger jeg har fått meldinger som da var til feil person. En gang var det noen som skulle beordre meg på jobb, for eksempel. Men jeg mener at dette vedkommer ikke meg, så jeg svarer aldri, skriver aldri noe. Så lenge det ikke står om liv og død. I går fikk jeg flere meldinger, av personlig art. Det var tydelegvis viktig for en person å få tak i «meg». På ingen måte slik at det var fare for noens liv, men svært viktig. Jeg responderte ikke, og det kom flere og flere meldinger, og oppringinger, jeg tok ikke telefonen. Det var helt vanvittig. Ble nesten redd for å plutselig svare siden man da ville skjønne at jeg sikkert hadde fått med meg alt, bare ikke giddet å si fra. Så i dag fant de vel omsider ut at det var feil person som hadde blitt kontaktet, og nå har jeg fått flere sinte meldinger både fra den som prøvde å få tak i meg og den som heter det samme som meg. De har fått tak i e-post min også, og fått tilsvarende det, er nesten redd. Har ikke svart. Jeg skjønner at de sikkert gjerne skulle hatt rett nummer med en gang men det er da ikke min feil eller mitt problem? Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: a1305...bea Huff det hørtes ukomfortabelt ut. Jeg hadde nok sendt meld eller svart når vedkommende ringte og sagt "beklager nå har du sendt meld/ringt til feil person". om vedkommende ikke hadde sluttet så hadde jeg annmeldt vedkommende for tlfterror. 2
Mezzosoprena Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Hvor jævla vanskelig hadde det vært for deg å sende på en melding med beskjed om du var feil person da? Kjærevene, så navlebeskuende noen folk er altså! 42
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Smårare folk. Jeg ville bare ha ignorert de hadde jeg vært deg. For alt de vet kan de ha sendt meldinger til noen som ikke har mobilen på 24/7 og leser meldinger på sekundet (ja, de finnes!) Dersom jeg hadde vært deg hadde jeg enten ignorert de, eller ventet ca. en uke og svart: «Jøss! Nå sjekket jeg mobilen og har en drøss med sjikanerende meldinger fra deg. Har også mottatt e-post. Til info vil jeg anmelde deg for trakassering med mindre henvendelsene tar slutt sporentreks! Jeg leser ikke SMS eller e-post hver dag, og vil ha meg frabedt denne typen feilsendte henvendelser.» Anonymkode: beeef...b1b 32
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Ingenting»? Det var tydeligvis utrolig viktig å få tak i denne personen, hva om dette handlet om noe veldig alvorlig og ts bare ga fullstendig faen. Ja jøss. Egoismen lenge leve Anonymkode: 224ae...a12 Enig i at TS burde sagt fra, men hvorfor skjelle ut TS når de folka fant ut at det var feil person? Anonymkode: c07a0...4c4 16
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smårare folk. Jeg ville bare ha ignorert de hadde jeg vært deg. For alt de vet kan de ha sendt meldinger til noen som ikke har mobilen på 24/7 og leser meldinger på sekundet (ja, de finnes!) Dersom jeg hadde vært deg hadde jeg enten ignorert de, eller ventet ca. en uke og svart: «Jøss! Nå sjekket jeg mobilen og har en drøss med sjikanerende meldinger fra deg. Har også mottatt e-post. Til info vil jeg anmelde deg for trakassering med mindre henvendelsene tar slutt sporentreks! Jeg leser ikke SMS eller e-post hver dag, og vil ha meg frabedt denne typen feilsendte henvendelser.» Anonymkode: beeef...b1b Istedet for å bare sende tilbake en fuckings melding med en gang om at personen har feil nummer. Hvorfor skal folk gjøre seg så fryktelig vanskelige? Anonymkode: 224ae...a12 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå