AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Hvor mange barn har dere? Og ble fødslene enklere for hver gang? Anonymkode: 3a5da...9fe
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Har 2 barn. Tøff førstefødsel, men andre fødsel skulle bli 10 ganger verre (smertemessig). Ingen komplikasjoner andre fødsel, første fødsel revnet jeg en grad 2b. Andre fødsel var også lenger enn første fødsel. Skal ikke ha fler 😅 Anonymkode: dd0e0...3b7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Har også 2. Første var jævlig, og måtte bli klippet. Andre var en drøm! Anonymkode: 8b44f...1d4
Gjest Chroma Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Ja, de ble enklere for hver gang.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Fødte nr 2 for 5 dager siden! Jeg skjønner ikke hvordan en fødsel kan beskrives som fin, men andre var en drøm sammenlignet med første. Mye enklere, tok MYE kortere tid. Mer smerter under pressing var eneste som var verre, siden de gav meg mindre epidural enn med første. Anbefaler forøvrig podcasten Foreldrerådet om andregangsfødsler. Anonymkode: 0a542...c28
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 De artet seg egentlig ganske ulikt. Tredje var veldig intens og vond, men det var nok fordi den var relativt kjapp. Anonymkode: 65381...ec7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 3 barn 1 fødsel som endte i katastrofesnitt. 2 planlagt KS men måtte i narkose for de fikk ikke til å spinalbedøve meg. 3 planlagt drømmeks. Helt fantastisk. Fikk endelig oppleve å være våken under forløsning. Anonymkode: cadc0...259 1
Jolanda Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Har to barn. Fødslene var ganske like. Startet på samme måte og forløp på samme måte, men den andre var raskere og trykketiden mye kortere. De første var ekstremt vond og den andre var veldig overkommelig og fin.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 For meg var første fødsel den beste. Nr. 2 gikk så raskt at det ble for heftig. Nr. 3 kom med akutt keisersnitt på grunn av veldig sykt barn. Keisersnitt er det verste jeg har vært med på. Samtidig veldig takknemlig for uten det hadde ikke minstemor overlevd. Anonymkode: cc488...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Mine har vært veldig intense og smertefull, men det har vært korte fødsler. 2 timer, 3 timer og 4,5. Men ganske like egentlig Anonymkode: 162d8...d8f
Djækklåsst Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor mange barn har dere? Og ble fødslene enklere for hver gang? Anonymkode: 3a5da...9fe 3 barn, siste tvillinger. Var fullt i rommet begge gangene, da første var setefødsel. Ikke spesielt enkelt noen av gangene, men det gikk jo bra.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 To styrtfødsler, men opplevde første som mye verre. Anonymkode: 05186...4e2
Arkana Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Tre barn og fødslene ble helt klart enklere for hver gang. Nr 1 var lang og tøff, mens både nr 2 og 3 var styrtfødsler som gikk veldig greit selv om de var intense.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 To barn. Første fødsel var relativt grei, men overveldende fordi det var styrtfødsel og skremmende pga. noen komplikasjoner for babyen. Andre fødsel var en god opplevelse, rask, ikke like intenst vond og ingen komplikasjoner utenom en rift. Anonymkode: 52ebb...473
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Nr 1: helvette på jord (tok meg 8 år før jeg ble uplanlagt gravid, grudde meg halvt i hel.... Nr 2: drømmefødsel, kunne gjort den igjen imorgen Anonymkode: 74976...c1a
snurk Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 To barn. Første fødsel hadde jeg en langdryg og smertefull latensfase som nesten ikke var til å holde ut. Når jeg endelig kom i aktiv fødsel gikk alt etter boken dog med lang pressfase (to timer 😬). Andre fødsel startet på en god måte med fin fremgang, men baby ble sittende fast i bekkenet og av den grunn endte det med akutt keisersnitt.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 1. Lang, med aktiv fødsel i 12t og 1,5 t med pressing. 2. Planlagt ks. 3. Enda lengre enn første med 16t aktiv fødsel, og mer intens. 4. 4t aktiv fødsel og en drøm sammenlignet med de andre vaginale. Anonymkode: b97ee...7ab
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 Nr 1: rier i 16 timer, brukte 45 min med aktiv pressrier for å få barnet ut. Hadde ikke smertelindring. Nr 2 (tre år senere): rier i 6 timer, brukte 10 min med aktiv pressrier for å få barnet ut. Hadde epidural i ca en times tid, og det var en mer «sviende» følelse når barnet kom ut. Tror det var pga epiduralen. Ellers var det jo en bedre fødsel fordi den var kortere! Nr 3 (fem år etter fødsel nr to): ble satt i gang ved termin fordi det var mistanke om at barnet ikke hadde vokst de siste ukene (men barnet kom ut tyngre og friskere enn fryktet). Tok et døgn før riene kom, men når de kom så gikk det kanskje 1,5 timer med konstante stormrier, og barnet var ute på to pressrier. Den fødselen var sånn sett mindre utmattende, men den var veldig smertefull mens det pågikk. Jeg fikk ingen pause fra riene, og jeg mener også at riene var mer smertefulle intense. Fikk også bl.a brist i halebeinet idet babyen kom ut. Men likevel en grei opplevelse- og det at den varte så kort trumfer smertene. Jeg skjønte også at fødselen ikke ville ta lang tid. Den ble jo igangsatt og jeg antar den ikke hadde blitt sånn om fødselen hadde startet på naturlig måte. Jeg vil si at fødsel nr to var vesentlig lettere enn nr en. Nr tre var annerledes, men det er nok den fødselen jeg ville valgt igjen (om jeg kunne sluppet smertene i etterkant av fødselen- de var verst med nr tre fordi han kom så fort). Anonymkode: dfa70...e35
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #20 Skrevet 21. desember 2020 Fødsel 1: 15 timer med rier, grei fødsel som bygget seg gradvis opp. Fødsel 2: Styrtfødsel på 1,5 time. Intenst vondt, men gikk så raskt at det var verdt smertene Fødsel 3: Vond fødsel på 5 timer, som føltes verre enn andre fødsel fordi den trakk mer ut i tid. Fødsel 4: Den verste fødselen pga stress med babys puls, det hastet veldig med å få henne ut pga navlesnor i klem. Tok ca 5 timer den også, og var smertemessig lik nummer 3. Anonymkode: 81806...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå