Gå til innhold

Er det normalt å oppbevare alkohol på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Farmor til barna mine har en del alkohol oppbevart på soverommet, det luktet og en del alkohol der en gang jeg var der. Er det normalt å oppbevare alkohol på soverommet? Jeg mistenker litt at hun drikker i skjul, men vet ikke. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo ann på mye. Feks hvor mye oppbevaringsplass man har ellers. 
Noen oppbevarer også drikke der fordi det ofte er ett kjølig rom. 

Anonymkode: a4e4a...2dd

• Liker 11
Skrevet

Til pynt, hvorfor ikke? 

Anonymkode: bff35...ede

Skrevet

Stort hus med mye oppbevaring og boplass. 

Skrevet

Farmor er nok en real dranker, ja! 😅

• Liker 1
Skrevet

Mine foreldre oppbevarer en del alkohol i soveromsskapet, i alle fall brennevin og noe vin. Aner ikke hvorfor, men antakelig fordi det er kjølig der? De kunne ha satt det i boden, men de gjør det nok av gammel vane, selv om jeg synes det er rart. De er meget måteholdne, så det handler i alle fall ikke om smugdrikking. 

Anonymkode: 66adf...fd0

• Liker 1
Skrevet

Min far har alltid hatt drikkevarene sine i soveromsskapet. Tipper det egentlig var fordi vi barna ikke skulle stikke av med det. 😅

Anonymkode: 9f5eb...86f

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene mine har «alltid» hatt det. De sa det var fordi vi ungene ikke skulle ta, men nå er vi for lengst både gamle nok til å få, og ha vett til å spørre først 😅 Så nå tror jeg bare det står der på gammel vane. Det er liksom blitt «barskapet».

• Liker 3
Skrevet

Min mor og far hadde barskapet nederst i garderobeskapet på deres soverom . Vi hadde ikke noen andre vanlige plasser i huset. Men det ble glemt og da vi ryddet ut av huset måtte flere flasker med div kastes pga gammelt innhold 😜

Anonymkode: db922...6b9

Skrevet

MIne foreldre har også bestandig hatt alkohol i skapet på soverommet. Litt kjøligere der, samt at det var litt "ute av veien", ikke allverdens bodplass eller skap i stua. Har aldri tenkt over det, egentlig ;)

På hytta er "barskapet" i garderobeskapet i gangen. Man tar det man har ;) 

Skrevet

Jeg har en boks under senga med drikkevarer. Både brus og øl. Lite plass, og har det alltid veldig kaldt på soverommet. Jeg drikker lite og sjelden, men liker å ha et lite lager.

Anonymkode: 537ca...97f

Skrevet

Er det magefølelsen din som gjør at du tenker litt ekstra over dette? 

Skrevet

Jeg har det under sengen min.

Anonymkode: 133dc...c02

Skrevet

Ja, pga kjølig temp, også ofte mer jevn temp fordi man ikke varmer opp så mye. Kjøkken er et dårlig oppbevaringssted 

Anonymkode: e83a2...20e

Skrevet

Jeg er mest nysgjerrig på hvorfor du snoker på hennes soverom

Anonymkode: a0070...c9f

Skrevet

Ikke den dumste plassen egentlig, er det tenkelig at de kanskje ikke vil ha det synelig for gjester? Om de tilhører en eldre generasjon med anstrengt syn på alkohol. 

Anonymkode: e50e8...9da

Skrevet

Ja, har man ikke vinskap eller type kjeller med jevn og lav temperatur er soverommet den beste plassen å oppbevare alkohol. Helt normalt og veldig fornuftig, feks i stedet for å lagre vin på kjøkkenet (da vinen blir dårlig over tid pga for høy lagringstemperatur på et kjøkken) 

Anonymkode: 0ef9c...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...