Gå til innhold

Er foreldre til barnehagebarn virkelig så surrete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt startet i barnehage i august. Lurer veldig på om de ansatte har et eget behov for å mase, eller om foreldre er så surrete/ glemske? Beskjedene blir sent til alle i avdelingen og det har vært gjentatte meldinger om at skiftetøy må oppdateres, om at barna nå trenger høstsko/ vintersko, påminnelse om å ta med bleier, påminnelse om å ta med luer. Ved planleggingsdag fikk vi 5 ulike meldinger om at vi måtte huske at det var stengt den aktuelle dagen.

Kan jeg si ifra at det er mer enn nok med en beskjed? Dette er jo ikke ting som er vanskelige å huske.

Anonymkode: 026ec...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå under Korona får vi ikke gå inn i barnehagen, så jeg aner ikke hvor mye skift, bleier etc. som er der. Når vi slipper inn i barnehagen er det lett å holde oversikt😊

Anonymkode: 45553...bbc

• Liker 25
Skrevet

Det finnes mange late foreldre. Jeg jobbet i en bhg i en rik bydel der majoriteten av foreldre omtrent aldri fylte på med skift og heller sendte ungen med jeans midt på vinteren.

Anonymkode: 4cd31...c55

• Liker 8
Skrevet

Samme opplever jeg også. Den samme beskjeden må gjentas mange ganger fordi foreldre aldri ordner opp i eller gir beskjed om ting barnehagen ber om. Jeg tok dette opp på foreldremøtet at jeg synes det burde være unødvendig at barnehagen må sende ut samme beskjed mange ganger. Da trakk jeg frem ett eksempel hvor barnehagen ba foreldre sette opp når barnet skulle ha fri, fordi de trengte å vite det ifm vaktlistene, evt om de trengte vikarer. Dette beskjeden ble sendt ut 7 (!) ganger. Siden har mange foreldre vært furt på meg og overser meg i gangen.

Anonymkode: c2217...60f

• Liker 6
Skrevet

En del folk er utrolig surrete ja.. ikke bare de med bhg-barn.

Anonymkode: 2c987...9c6

• Liker 8
Skrevet

Mulig jeg er surrete og glemsk, men jeg er veldig takknemlig for alle påminnelser. Det gjelder både fra barnehagen, frisøren, tannlegen, sykehuset, osv. 

• Liker 29
Skrevet

Vår barnehage sender også ut MANGE e-poster. Jeg mistenker det er fordi de vil ha god score på barnehageundersøkelsen som blir sendt til alle foreldre, om vi får nok informasjon. 

Anonymkode: 8d7c2...20f

Skrevet

Noe så enkelt som å ha nok skiftetøy,  huske nissedag, ha-med-dag, planleggingsdag osv må minnes på UENDELIG mange ganger, og like søren er det folk som glemmer hver bidige gang. Det står tydelig på månedsplanen, og beskjeder blir gitt ut, men neida. Skjønner ikke at det går an. Så ja, dessverre må det sendes ut altfor mange meldinger! 

Anonymkode: 2ce7c...6d1

• Liker 6
Skrevet

Jobber i barnehage og kan si at "Ja en del er så surrete" at selv med de 5 påminnelsen så husker de det likevel ikke. Ofte handler det om at de slett ikke leser mailen en gang. Vi sender ut  generelle påminnelser, men tar deretter som oftest direkte med dem vi ser/vet ikke følger opp. Hvis de ikke har lest den første beskjeden er sjansen stor for at de heller ikke leser påminnelsen, derfor muntlig påminnelse. 

Anonymkode: e516e...f64

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe så enkelt som å ha nok skiftetøy,  huske nissedag, ha-med-dag, planleggingsdag osv må minnes på UENDELIG mange ganger, og like søren er det folk som glemmer hver bidige gang. Det står tydelig på månedsplanen, og beskjeder blir gitt ut, men neida. Skjønner ikke at det går an. Så ja, dessverre må det sendes ut altfor mange meldinger! 

Anonymkode: 2ce7c...6d1

Da jeg hadde ett barn synes jeg det var veldig enkelt å følge med på alt som skulle være med i barnehagen til enhver tid. Da jeg hadde to barn gikk det i grunnen også veldig greit, kan ikke huske at jeg glemte noe da heller, selv med bare én beskjed fra barnehagen. Etter hvert som man fikk flere barn ble det imidlertid stadig mer krevende å huske på alt som skulle med på barnehage og på skole (og på fritidsaktiviteter, aktivitetsskolen og jeg vet ikke hva). Nå som vi har seks barn, fra 2 til 16 år, og begge vi foreldrene er i full jobb, er jeg enormt takknemlig for alle beskjeder og gjentakelser jeg får om alt vi må huske på- det er komplett umulig for meg å greie å huske på alt sammen alene hvis jeg kun får beskjedene én gang!

Anonymkode: 07ae6...f94

• Liker 14
Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at barnehagen vår maser. Hvis ikke hadde jeg glemt både nissefest og ha-med-dag. Jeg har tre barn på tre forskjellige institusjoner (hver sin avdeling i barnehagen pluss skole). Jeg jobber som lærer og har en ganske hektisk hverdag og en hel del ting jeg skal huske på der også. Jeg husker turdag/kakao og sånne faste greier, men fester og ting som skjer èn gang må jeg ofte ha påminnelser på. Det handler ikke om latskap men kapasitet. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7000a...e4f

• Liker 19
Skrevet

Ja det er mange surrete foreldre i barnehagen! Hvis de ikke får mange beskjeder så husker de ingenting. Tar ikke med klesskift, vasker ikke regntøy, glemmer turdag, glemmer nissefest, glemmer å svare på om barnet skal ha fri i jula osv osv. 

Og så blir de sure når de glemmer ting og mener det er personalet sin skyld fordi de ikke fikk nok beskjeder (etter ørten påminninger🙄🙄🙄). 

Heldigvis er det mange som husker ting og tar ansvar også! 

Anonymkode: b406a...96b

• Liker 3
Skrevet

Japp, jeg er en veldig surrete forelder. Jeg prøver å bedre meg, dette er det første halvåret jeg har husket det meste flest ganger. Hjelper at den eldste husker ting selv heldigvis. 

Anonymkode: 36b3b...9bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg hadde ett barn synes jeg det var veldig enkelt å følge med på alt som skulle være med i barnehagen til enhver tid. Da jeg hadde to barn gikk det i grunnen også veldig greit, kan ikke huske at jeg glemte noe da heller, selv med bare én beskjed fra barnehagen. Etter hvert som man fikk flere barn ble det imidlertid stadig mer krevende å huske på alt som skulle med på barnehage og på skole (og på fritidsaktiviteter, aktivitetsskolen og jeg vet ikke hva). Nå som vi har seks barn, fra 2 til 16 år, og begge vi foreldrene er i full jobb, er jeg enormt takknemlig for alle beskjeder og gjentakelser jeg får om alt vi må huske på- det er komplett umulig for meg å greie å huske på alt sammen alene hvis jeg kun får beskjedene én gang!

Anonymkode: 07ae6...f94

Jeg er så utrolig glad for at barnehagen vår maser. Hvis ikke hadde jeg glemt både nissefest og ha-med-dag. Jeg har tre barn på tre forskjellige institusjoner (hver sin avdeling i barnehagen pluss skole). Jeg jobber som lærer og har en ganske hektisk hverdag og en hel del ting jeg skal huske på der også. Jeg husker turdag/kakao og sånne faste greier, men fester og ting som skjer èn gang må jeg ofte ha påminnelser på. Det handler ikke om latskap men kapasitet. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7000a...e4f

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Japp, jeg er en veldig surrete forelder. Jeg prøver å bedre meg, dette er det første halvåret jeg har husket det meste flest ganger. Hjelper at den eldste husker ting selv heldigvis. 

Anonymkode: 36b3b...9bb

Herregud da, skjerp dere. 

Skriv inn ALT på kalender på tlf, hvor dere får påminnelser om spesielle ting dagen før. 

Det handler ikke om kapasitet, men latskap/dårlige organiseringsevner

Anonymkode: bf216...724

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriv inn ALT på kalender på tlf, hvor dere får påminnelser om spesielle ting dagen før. 

Enig i denne. Såklart husker man ikke sin egen + 3 barn sin kalender i hodet, men man skriver det jo ned! Når man får beskjed (den ene som burde holde) så skriver man det ned om det er i kalender på mobilen, i en almanakk eller på vegg-kalender. Så sjekker man den hver dag, hva som skjer neste dag. Eller en gang i uken hva som skal skje den uken. Finnes masse forskjellige kalendere og verktøy for slikt (på papir eller på mobilen)

Anonymkode: 2c987...9c6

• Liker 13
Skrevet

Ja det er mange surrete foreldre i barnehagen! Hvis de ikke får mange beskjeder så husker de ingenting. Tar ikke med klesskift, vasker ikke regntøy, glemmer turdag, glemmer nissefest, glemmer å svare på om barnet skal ha fri i jula osv osv. 

Og så blir de sure når de glemmer ting og mener det er personalet sin skyld fordi de ikke fikk nok beskjeder (etter ørten påminninger🙄🙄🙄). 

Heldigvis er det mange som husker ting og tar ansvar også! 

Anonymkode: b406a...96b

I barnehagen til mitt barn er det bare så vidt de greier å gi beskjed om noe som helst. Påminnelser om nissefest el.l kan man bare glemme. Så du ikke den e-posten som kom for tre uker siden, er det din egen feil om du ikke husker hvilken dag det er nissefest, liksom. For de greier ikke sende ut påminnelse på sms eller henge opp en lapp. Derimot greier de å sende ut intetsigende e-poster hver eneste dag om hvor mange gresstuster barna har studert på «tur» og om de har klippet og limt ditt og datt.

Anonymkode: 16037...42b

• Liker 8
Skrevet

Jepp. 3 av 11 barn var fyktlig lei seg på fredag da det var nissefest i barnehagen. Ingen røde klær eller nisseluer. For en 4 åring betyr det mye. Stod på månedsplanen og kom purring i appen. 

JA! Foreldre er såå surrete 🙈

Anonymkode: 9326e...622

• Liker 8
Skrevet

Dere som er så surrete, hvorfor klarer dere ikke å glemme matpakken og bleiepakker? Når alt annet blir «glemt»?

Anonymkode: b0493...d85

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller så er man syk, slik som jeg. Rart at folk her tror at alle andre foreldre har helt like forutsetninger for å huske ting slik dem selv gjør. 

Anonymkode: 3e394...397

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jepp. 3 av 11 barn var fyktlig lei seg på fredag da det var nissefest i barnehagen. Ingen røde klær eller nisseluer. For en 4 åring betyr det mye. Stod på månedsplanen og kom purring i appen. 

JA! Foreldre er såå surrete 🙈

Anonymkode: 9326e...622

Men hvorfor legges det opp til så mange aktiviteter som betinger foreldreinnsats, når man vet at mange ikke foreldre ikke følger opp (av forskjellige grunner)?  Enda dere vet at barna blir lei seg??...  

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...