Gå til innhold

Far nekter meg å levere julegaver til sønnen vår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har dere hver sin julaften. Faren har sine ønsker. Og uansett hvor urimelig du synes de er, så er det hans jul, og han som bestemmer. Barnet får pakker av far og hans familie på julaften. Han får gaver fra deg og dine den dagen du skal ha gaveoppakking med han. Da er det du som bestemmer.

Det blir ikke dumt for barnet, og noe fælt som blir vanskelig å forklare. Det er helt vanlig å ha pakkene adskilt, og ingenting rart med det i dette århundret. Han kan fint kose seg i romjulen uten pakkene du skal gi han. Det er ikke bare hos deg han har det fint. Han koser seg hos far også, selv om han har andre tradisjoner enn deg, og selv om du misliker han.

Anonymkode: 5e364...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 19.34):

Sønnen vår skal feire jul hos far i år. Så da tenkte jeg det naturlige var å sende med noen gaver fra meg. 
Nå sier far at det ikke er nødvendig og at barnet kan åpne mine gaver i romjulen. 

Jeg hadde kjøpt noen smågaver han kan kose seg med på julemorgen og en liten han kan åpne på juleaften. De store gavene skulle han få i romjulen og av resten av familien. 

Jeg synes far er urimelig. Han var likedan i fjor også. Da feiret barnet jul hos meg og spurte om hvorfor det ikke var pakke fra pappa under treet. 

Jeg sa også at barnet kunne få ha de lekene hjem hos far for jeg bryr meg ikke om hvor de ligger for det er jo barnet som skal leke med de uansett. 

Synspunkt ?

Anonymkode: 872eb...50d

Synes du skal insistere. Han manipulerer, sikkert pga såre følelser rundt bruddet. Hvis du ikke setter grenser nå, vil han gjøre dette i all framtid. Det kan handle om at neida, sønnen din får ikke komme når du er syk, han vil ikke være med å betale på nødvendige ting etc, mange sier at du skal la det gå, men da gjør du deg og gutten din en bjørnetjeneste. Det vil skape større og større konflikter i årenes løp, og føre til at du tappes for krefter- slik at gutten din må lide under det. Nei, sett skapet på plass en gang for alle. Klart det er barnets beste å gå gaven sin, og det skal han få. Insister, ikke gi far et valg og ikke gå inn i diskusjon. Hilsen en som har erfaring med å gi seg, og erfaring med å sette tydelige grenser. Det siste tok bort konflikter, og satte meg i respekt- noe som er positivt for gutten min å se. 

Anonymkode: 64925...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...