Rotemor Skrevet 21. desember 2020 #41 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sin jul? Det er og barnets jul, og barnets gaver... Anonymkode: d5824...6b4 Jeez. Poenget DITT er Jo at du skal vil julen For barnet som ikke er hos deg. Og det oser sentimentalitet og offer og kontrollfrik. Far avviser deg for å demonstrere et eller annet, men sannsynligvis fordi han ikke vil se deg eller bruke tid på 1900 julegaver fra deg den kvelden. Lag din egen jul med barna. Det har jeg klart fint i langt over 20 år. Du får mange høflige, klare svar også leter du etter noe å ta oss på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #42 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg synes bare det er trist at man ikke kan være hyggelig og åpen i julen. At alt skal være konflikter. Jeg prøver og prøver men får bare bitterhet og surskap tilbake. Tror han er bitter for jeg har fått meg ny kjæreste. ts Anonymkode: 872eb...50d En veldig egosentrisk tankegang det der. Kan faktisk hende at faren vil ha julen på sin måte, utenat det handler om deg. Anonymkode: 82287...215 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #43 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vært på familievernkontoret hundre ganger. Jeg gidder ikke mer. Han nekter å samarbeide om noe som helst 🤷♀️ ts Anonymkode: 872eb...50d Jeg har vært gjennom det samme. Det hjalp å gi slipp på kontrollen, la far få styre. Han nekter bare å ha ting på din måte, akkurat som eksen min. Så greit, da får vi ha ting på hans måte, men da forventer jeg at han tar mye mer ansvar også. Anonymkode: 82287...215 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #44 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg legger opp til konflikt? Her er det far som skaper en konflikt hvor deg ikke trenger å være konflikt. Kun ut av noen stakkarslige gaver. Ikke rart det er krig i verden sier no jeg. ts Anonymkode: 872eb...50d Konflikten er at du ikke godtar annet enn din måte. Du baserer alt på dine følelser. Anonymkode: 82287...215 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. desember 2020 #45 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg synes bare det er trist at man ikke kan være hyggelig og åpen i julen. At alt skal være konflikter. Jeg prøver og prøver men får bare bitterhet og surskap tilbake. Tror han er bitter for jeg har fått meg ny kjæreste. ts Anonymkode: 872eb...50d Kjenner meg igjen i dette. Barnefar var lik her også. Og gavene fra far fikk de overhodet ikke ta med hjem til meg. og om de hadde noe med fra meg , fikk de heller ikke ta det med hjem igjen. Far ble slik da jeg brøt med han, da var all relasjon mellom oss borte og da trengte vi ikke å være hyggelig mot hverandre, selv om vi hadde barn sammen 😅Så du må nok bare akseptere det . All kommunikasjon gikk gjennom barna her fordi far nektet å ta tlf, nektet å snakke med meg om ting. Klær de hadde med fra meg, ble kastet osv.. jaja, noen blir aldri voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forever22 Skrevet 21. desember 2020 #46 Del Skrevet 21. desember 2020 Ryddet for brukerdebatt. Forever22, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #47 Del Skrevet 21. desember 2020 Som vanlig er det TS som får masse pepper. At far her oppfører seg som en dritt, er visst uvesentlig. Hilsen meg som opplevde at mannen min forlot meg for en annen dame, og knuste hjertet mitt totalt. Var langt nede etter bruddet, gikk ned 10 kilo og gråt i skjul hver dag. Likevel har jeg bitt tenna sammen og samarbeidet om barna fra dag én. De er helt uskyldige og skal ha det trygt, de skal aldri føle at mamma og pappa ikke kan prate sammen, levere ting og være voksne. Å ikke kunne ta imot barnets julegaver, attpåtil gaver som det lille barnet går rundt og venter på, er så smålig og umodent at jeg har ikke ord. Anonymkode: 37488...682 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #48 Del Skrevet 21. desember 2020 For en egoistisk pappa. Skilsmissebarn bør få åpne en liten pakke fra den forelderen de ikke et sammen med. Når barnet åpner den pakken, føler det at mamma/pappa har tenkt på meg selv om vi ikke er sammen. Det er mange rare folk som aldri burde ha fått barn. Men enig med andre her, TS, du får ikke gjort noe med det. Anonymkode: 949cd...83f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #49 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som vanlig er det TS som får masse pepper. At far her oppfører seg som en dritt, er visst uvesentlig. Hilsen meg som opplevde at mannen min forlot meg for en annen dame, og knuste hjertet mitt totalt. Var langt nede etter bruddet, gikk ned 10 kilo og gråt i skjul hver dag. Likevel har jeg bitt tenna sammen og samarbeidet om barna fra dag én. De er helt uskyldige og skal ha det trygt, de skal aldri føle at mamma og pappa ikke kan prate sammen, levere ting og være voksne. Å ikke kunne ta imot barnets julegaver, attpåtil gaver som det lille barnet går rundt og venter på, er så smålig og umodent at jeg har ikke ord. Anonymkode: 37488...682 For oss som har vært eller er i det, så har jeg fått råd om at jeg ikke har noe med hva som skjer på samvær hos pappa'n. Så lenge pappa'n ikke utsetter barnet for fare så har jeg ikke noe jeg skal ha sagt. Det er ved situasjoner der en part prøver å bestemme hva som skal skje hos den andre, at konflikten kommer. Gi slipp på det, spar kosen til en annen gang. Anonymkode: 82287...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #50 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Som vanlig er det TS som får masse pepper. At far her oppfører seg som en dritt, er visst uvesentlig. Hilsen meg som opplevde at mannen min forlot meg for en annen dame, og knuste hjertet mitt totalt. Var langt nede etter bruddet, gikk ned 10 kilo og gråt i skjul hver dag. Likevel har jeg bitt tenna sammen og samarbeidet om barna fra dag én. De er helt uskyldige og skal ha det trygt, de skal aldri føle at mamma og pappa ikke kan prate sammen, levere ting og være voksne. Å ikke kunne ta imot barnets julegaver, attpåtil gaver som det lille barnet går rundt og venter på, er så smålig og umodent at jeg har ikke ord. Anonymkode: 37488...682 Nei, det er ikke uvesentlig at far oppfører seg dårlig. Men det er lite å gjøre med det. Kan ikke se at TS får så mye pepper, men heller at hun bør la det ligge. Jeg vet utmerket godt hvordan det er etter utallige runder i retten (han tapt samtlige) med en som er omtrent urimelig som sitt normale 😩 Anonymkode: 8aab9...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #51 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 19.37): Herrefred, Ts. Oppfør deg som en voksen. Barnet kan godt få to julaftener - en hos far og en hos deg. Ikke gjør din opplevelse til viktig (den er uviktig). Jobb heller med å få en så god relasjon til barnefar at dere kan samfeire julen i fremtiden, som vanlig, oppegående voksne. Anonymkode: 55a25...8e0 Her er det strengt tatt far som ikke er voksen. Ts er ikke den urimelige her! Anonymkode: 44a19...d92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 21. desember 2020 #52 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Som vanlig er det TS som får masse pepper. At far her oppfører seg som en dritt, er visst uvesentlig. Hilsen meg som opplevde at mannen min forlot meg for en annen dame, og knuste hjertet mitt totalt. Var langt nede etter bruddet, gikk ned 10 kilo og gråt i skjul hver dag. Likevel har jeg bitt tenna sammen og samarbeidet om barna fra dag én. De er helt uskyldige og skal ha det trygt, de skal aldri føle at mamma og pappa ikke kan prate sammen, levere ting og være voksne. Å ikke kunne ta imot barnets julegaver, attpåtil gaver som det lille barnet går rundt og venter på, er så smålig og umodent at jeg har ikke ord. Anonymkode: 37488...682 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For en egoistisk pappa. Skilsmissebarn bør få åpne en liten pakke fra den forelderen de ikke et sammen med. Når barnet åpner den pakken, føler det at mamma/pappa har tenkt på meg selv om vi ikke er sammen. Det er mange rare folk som aldri burde ha fått barn. Men enig med andre her, TS, du får ikke gjort noe med det. Anonymkode: 949cd...83f Mysticgirl skrev (7 timer siden): Kjenner meg igjen i dette. Barnefar var lik her også. Og gavene fra far fikk de overhodet ikke ta med hjem til meg. og om de hadde noe med fra meg , fikk de heller ikke ta det med hjem igjen. Far ble slik da jeg brøt med han, da var all relasjon mellom oss borte og da trengte vi ikke å være hyggelig mot hverandre, selv om vi hadde barn sammen 😅Så du må nok bare akseptere det . All kommunikasjon gikk gjennom barna her fordi far nektet å ta tlf, nektet å snakke med meg om ting. Klær de hadde med fra meg, ble kastet osv.. jaja, noen blir aldri voksne. Jeg synes det er veldig rart at mange i tråden hopper bukk over at det er to barn det er snakk om her, ikke ett. TS sin sønn skal feire sammen med besteforeldre, far og en halvbror. Denne halvbroren sier TS at har en fraværende mor. TS har kjøpt flere gaver til sin sønn men også en liten gave til denne halvbroren. Det er første jula far har med begge sønnene og egne foreldre. Kan det være far ikke ønsker at det skal skinne gjennom en forskjellsbehandling/økonomisk forskjell i gavene mellom de to barna? - Er det i så fall så ille? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #53 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som vanlig er det TS som får masse pepper. At far her oppfører seg som en dritt, er visst uvesentlig. Hilsen meg som opplevde at mannen min forlot meg for en annen dame, og knuste hjertet mitt totalt. Var langt nede etter bruddet, gikk ned 10 kilo og gråt i skjul hver dag. Likevel har jeg bitt tenna sammen og samarbeidet om barna fra dag én. De er helt uskyldige og skal ha det trygt, de skal aldri føle at mamma og pappa ikke kan prate sammen, levere ting og være voksne. Å ikke kunne ta imot barnets julegaver, attpåtil gaver som det lille barnet går rundt og venter på, er så smålig og umodent at jeg har ikke ord. Anonymkode: 37488...682 Akkurat! Det er så typisk kvinneguiden at den som er "offeret" i en situasjon får all dritten. Anonymkode: 44a19...d92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #54 Del Skrevet 21. desember 2020 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er veldig rart at mange i tråden hopper bukk over at det er to barn det er snakk om her, ikke ett. TS sin sønn skal feire sammen med besteforeldre, far og en halvbror. Denne halvbroren sier TS at har en fraværende mor. TS har kjøpt flere gaver til sin sønn men også en liten gave til denne halvbroren. Det er første jula far har med begge sønnene og egne foreldre. Kan det være far ikke ønsker at det skal skinne gjennom en forskjellsbehandling/økonomisk forskjell i gavene mellom de to barna? - Er det i så fall så ille? Det var vel bare en liten pakke sønnen fikk med til seg og stebroren ? Resten av gavene går han når han kommer hjem til mor? Hvilken forskjellsbehandling blir det? Far vet jo ikke hva mor gir i gave ? Anonymkode: 3efbf...671 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #55 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg legger opp til konflikt? Her er det far som skaper en konflikt hvor deg ikke trenger å være konflikt. Kun ut av noen stakkarslige gaver. Ikke rart det er krig i verden sier no jeg. ts Anonymkode: 872eb...50d Leste du overhodet hva jeg skrev, eller bare klikka du direkte i vinkel fordi jeg la ansvaret for denne situasjonen der den rettmessig hører hjemme - hos deg? Det er du som styrer og steller her. Som planlegger og avtaler med barna, uten å ha forhørt deg med far og fars planer på forhånd. Skjønner godt han blir lei, og muligens føler for å sette ned foten litt. Du er øyeblikkelig offeret, fordi du ikke fikk ting slik du hadde tenkt ut og planlagt - uten at du tok hensyn til fars planer og tid med barna. Du setter altså opp konflikten. At far setter ned foten og ikke spiller etter din pipe, er en direkte konsekvens av dine egne handlinger. At han sier nei, til alt du har lovet og planlagt med ungene uten hans viten ligger kun på deg selv. Du må slutte å forsøke å styre far, og la barnas tid med far være. Anonymkode: 1b702...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 21. desember 2020 #56 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg syns barnefar er en snåling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #57 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg lurer på om flertallet her inne virkelig skjønner hvordan det er å måtte forholde seg til en expartner som bare er ute etter å lage problemer og som gleder seg over at den andre må slite og ta mere ansvar ? Synes det er en gjennomgående holdning her fra folk som tydeligvis ikke har sett og opplevd noe lignende , men som har klare og konsekvente råd eller kjeft å komme med som ikke henger på greip ? Hvordan trøste et barn som føler seg utrygg siden det er sjelden det har samvær med den andre forelderen ? Eller feks det å måtte forklare hvorfor pappa ikke vil være med barna sine? Innlevelsesevne og empati trenger en i massevis Anonymkode: 3efbf...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #58 Del Skrevet 21. desember 2020 Rotemor skrev (19 timer siden): Jeez. Poenget DITT er Jo at du skal vil julen For barnet som ikke er hos deg. Og det oser sentimentalitet og offer og kontrollfrik. Far avviser deg for å demonstrere et eller annet, men sannsynligvis fordi han ikke vil se deg eller bruke tid på 1900 julegaver fra deg den kvelden. Lag din egen jul med barna. Det har jeg klart fint i langt over 20 år. Du får mange høflige, klare svar også leter du etter noe å ta oss på. Mange sære vesner i denne tråden. Det er da helt normalt å åpne julegavene sine på julaften. Må si det skurrer veldig i hodene på de voksne om de ser på dette som et problem. For hva er egentlig problemet? Markere revir? liksom wtf? Anonymkode: 1d200...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #59 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste du overhodet hva jeg skrev, eller bare klikka du direkte i vinkel fordi jeg la ansvaret for denne situasjonen der den rettmessig hører hjemme - hos deg? Det er du som styrer og steller her. Som planlegger og avtaler med barna, uten å ha forhørt deg med far og fars planer på forhånd. Skjønner godt han blir lei, og muligens føler for å sette ned foten litt. Du er øyeblikkelig offeret, fordi du ikke fikk ting slik du hadde tenkt ut og planlagt - uten at du tok hensyn til fars planer og tid med barna. Du setter altså opp konflikten. At far setter ned foten og ikke spiller etter din pipe, er en direkte konsekvens av dine egne handlinger. At han sier nei, til alt du har lovet og planlagt med ungene uten hans viten ligger kun på deg selv. Du må slutte å forsøke å styre far, og la barnas tid med far være. Anonymkode: 1b702...0cc Liksom, herregud 😂. Det er snakk om en gave. Ikke et nazistyre for hvordan de skal feire jul. Eneste du vil med innlegget ditt er å "ta" ts. Du trenger ikke overføre problemene dine på folk du verken kjenner eller har møtt. Anonymkode: 1d200...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 21. desember 2020 #60 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Mange sære vesner i denne tråden. Det er da helt normalt å åpne julegavene sine på julaften. Må si det skurrer veldig i hodene på de voksne om de ser på dette som et problem. For hva er egentlig problemet? Markere revir? liksom wtf? Anonymkode: 1d200...177 Dersom far markerer revir så kan jo ikke mor insistere. Man må velge bort kamper. Det er poenget. Det skaper mye mer trøbbel for barnet hvis mor krangler med far enn om hun endrer litt på tradisjoner. Det er helt vanlig at skilsmissebarn åpner pakker i flere omganger. Det går veldig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå