AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Del Skrevet 20. desember 2020 Sønnen vår skal feire jul hos far i år. Så da tenkte jeg det naturlige var å sende med noen gaver fra meg. Nå sier far at det ikke er nødvendig og at barnet kan åpne mine gaver i romjulen. Jeg hadde kjøpt noen smågaver han kan kose seg med på julemorgen og en liten han kan åpne på juleaften. De store gavene skulle han få i romjulen og av resten av familien. Jeg synes far er urimelig. Han var likedan i fjor også. Da feiret barnet jul hos meg og spurte om hvorfor det ikke var pakke fra pappa under treet. Jeg sa også at barnet kunne få ha de lekene hjem hos far for jeg bryr meg ikke om hvor de ligger for det er jo barnet som skal leke med de uansett. Synspunkt ? Anonymkode: 872eb...50d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 20. desember 2020 La det ligge. Barnet kan åpne gavene når han er hos deg igjen. Han er urimelig, men det er ikke kamp verdt å ta. Anonymkode: 8aab9...eaf 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Del Skrevet 20. desember 2020 Herrefred, Ts. Oppfør deg som en voksen. Barnet kan godt få to julaftener - en hos far og en hos deg. Ikke gjør din opplevelse til viktig (den er uviktig). Jobb heller med å få en så god relasjon til barnefar at dere kan samfeire julen i fremtiden, som vanlig, oppegående voksne. Anonymkode: 55a25...8e0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Del Skrevet 20. desember 2020 Skal de feire alene? Hvis han skal feire med foreldrene sine kan du kanskje snike de med der? Anonymkode: e9286...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Del Skrevet 20. desember 2020 Far er urimelig. Men la det ligge. Kanskje du overrasker far ved å ikke lage en «greie» ut av det. Anonymkode: 564eb...e47 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Del Skrevet 20. desember 2020 Virker urimelig ja, men kanskje ikke noe å lage stor ståhei over dersom det blir konflikt av det? Lat som at det er det du ønsker ovenfor barnet ditt («jeg vil så gjerne åpne pakkene sammen med deg»), så er barnet forberedt og kan ha mer positive følelser til det. Anonymkode: bcf35...cc1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herrefred, Ts. Oppfør deg som en voksen. Barnet kan godt få to julaftener - en hos far og en hos deg. Ikke gjør din opplevelse til viktig (den er uviktig). Jobb heller med å få en så god relasjon til barnefar at dere kan samfeire julen i fremtiden, som vanlig, oppegående voksne. Anonymkode: 55a25...8e0 Når det er sagt så inviterte jeg far på julefeiring i fjor, men det ønsket han ikke. Han har ikke feiret jul med barnet på 3 år. Så barnet var veldig sår nå siden han er vandt med å feire jul med meg og gledet seg sånn til å åpne gavene sine. Så gjør det jeg kan for at han skal glede seg til dagen. ts Anonymkode: 872eb...50d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det er sagt så inviterte jeg far på julefeiring i fjor, men det ønsket han ikke. Han har ikke feiret jul med barnet på 3 år. Så barnet var veldig sår nå siden han er vandt med å feire jul med meg og gledet seg sånn til å åpne gavene sine. Så gjør det jeg kan for at han skal glede seg til dagen. ts Anonymkode: 872eb...50d Jeg tolket det ikke slik at du tenkte på andre enn barnet i denne sammenhengen. Forstår godt at du ønsker at han skal få med seg litt fra deg. Tenker bare at det skaper mer uro enn nødvendig dersom du insisterer/prøver å lure de med osv og det kan potensielt bli en veldig negativ opplevelse for barnet ditt dersom han får se/høre om dette. Anonymkode: bcf35...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal de feire alene? Hvis han skal feire med foreldrene sine kan du kanskje snike de med der? Anonymkode: e9286...16e De skal feire med foreldrene hans. Men de liker meg ikke så dårlig forhold der. Kjøpte gave til storebroren til sønnen min også. Vært skilt nå i 1 år. Vært mye konflikter, men prøver å være hyggelig ovenfor barna. Jeg var sammen med faren siden storebroren var liten. Gift i 6 år. Jeg er åpen og gjør det jeg kan ovenfor barna. Stiller alltid opp når det trengs. ts Anonymkode: 872eb...50d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når det er sagt så inviterte jeg far på julefeiring i fjor, men det ønsket han ikke. Han har ikke feiret jul med barnet på 3 år. Så barnet var veldig sår nå siden han er vandt med å feire jul med meg og gledet seg sånn til å åpne gavene sine. Så gjør det jeg kan for at han skal glede seg til dagen. ts Anonymkode: 872eb...50d Far har tydeligvis et behov for skille mellom din tid og hans tid. I hans tid skal ikke du være ‘tilstedet’. Dette er han som markerer ‘territoriet’ sitt. Dette bør du la ligge nå. Ta det heller opp ved en annen fredelig anledning. Anonymkode: 8aab9...eaf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20. desember 2020 #11 Del Skrevet 20. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når det er sagt så inviterte jeg far på julefeiring i fjor, men det ønsket han ikke. Han har ikke feiret jul med barnet på 3 år. Så barnet var veldig sår nå siden han er vandt med å feire jul med meg og gledet seg sånn til å åpne gavene sine. Så gjør det jeg kan for at han skal glede seg til dagen. ts Anonymkode: 872eb...50d Du får lal far bestemme over sin jul. Du får ikke gjort noe med det, så det er ingen vits å være sentimental her. Det straffer barnet mer når du bidrar til konflikt rundt fars urimelighet. Svelg kamelen og dropp sentimentaliteten. Endret 20. desember 2020 av Rotemor 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Far har tydeligvis et behov for skille mellom din tid og hans tid. I hans tid skal ikke du være ‘tilstedet’. Dette er han som markerer ‘territoriet’ sitt. Dette bør du la ligge nå. Ta det heller opp ved en annen fredelig anledning. Anonymkode: 8aab9...eaf Jeg sa til far at jeg ikke ønsket å skape en krangel ut av det. Var bare en hyggelig gest. så begynte han å dra opp krangelen om barnefordelingen og alt. Jeg bare skrev tilbake til han god jul. Jeg er ikke konfliktskapende parten. ts Anonymkode: 872eb...50d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa til far at jeg ikke ønsket å skape en krangel ut av det. Var bare en hyggelig gest. så begynte han å dra opp krangelen om barnefordelingen og alt. Jeg bare skrev tilbake til han god jul. Jeg er ikke konfliktskapende parten. ts Anonymkode: 872eb...50d Han ser nok anderledes på det. Han mener sikkert at du maser nå. La det ligge. Anonymkode: 8aab9...eaf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Del Skrevet 20. desember 2020 Føler med deg, for en kjip pappa! Hvorfor er han så sint på deg da? Forstår liksom ikke hvordan voksne mennesker kan bli så ego og bitre... Anonymkode: aa2a4...133 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 20. desember 2020 #15 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa til far at jeg ikke ønsket å skape en krangel ut av det. Var bare en hyggelig gest. så begynte han å dra opp krangelen om barnefordelingen og alt. Jeg bare skrev tilbake til han god jul. Jeg er ikke konfliktskapende parten. ts Anonymkode: 872eb...50d Du er nok det skjønner du som driver å drar frem dette med å sende med gaver. Aksepter at dere er ferdig og tenk på barna. Det hadde stillt seg annerledes om han hadde spurt selv om gavnene kunne være med istedet for at du skal prakke på ham dem og rettferdiggjøre det med "samarbeid". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De skal feire med foreldrene hans. Men de liker meg ikke så dårlig forhold der. Kjøpte gave til storebroren til sønnen min også. Vært skilt nå i 1 år. Vært mye konflikter, men prøver å være hyggelig ovenfor barna. Jeg var sammen med faren siden storebroren var liten. Gift i 6 år. Jeg er åpen og gjør det jeg kan ovenfor barna. Stiller alltid opp når det trengs. ts Anonymkode: 872eb...50d La far styre sine samvær, ikke bland deg. Du gir gaver når du har barnet Anonymkode: 82287...215 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Del Skrevet 20. desember 2020 Velg dine kamper med omhu. Dette er ikke en av dem. La barnet få åpne gaver fra deg og din familie i romjulen, og forklar det heller før det reiser til far for å feire jul. De fleste skilte familier gjør det jo slik Anonymkode: a41df...1c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sa til far at jeg ikke ønsket å skape en krangel ut av det. Var bare en hyggelig gest. så begynte han å dra opp krangelen om barnefordelingen og alt. Jeg bare skrev tilbake til han god jul. Jeg er ikke konfliktskapende parten. ts Anonymkode: 872eb...50d Ja, og en hyggelig gest blir lagt død så fort den ikke er ønsket. Men du åpnet i tillegg en tråd om det, så det er nok noe du søker. Du bidrar like mye til det dårlige samarbeidet ved å ikke respektere fars ønsker. Du bør ta et steg tilbake og la han styre litt. Anonymkode: 82287...215 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg synes bare det er trist at man ikke kan være hyggelig og åpen i julen. At alt skal være konflikter. Jeg prøver og prøver men får bare bitterhet og surskap tilbake. Tror han er bitter for jeg har fått meg ny kjæreste. ts Anonymkode: 872eb...50d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Del Skrevet 20. desember 2020 Far er urimelig, men dette er en kamp du ikke kan vinne. Men jeg må si jeg synes det er idiotisk, julaften er bare en dag i året, og det er ikke foreldrenes gaver, det er barnas. Anonymkode: 7e08f...5d6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå