Gå til innhold

Skjødesløs behandling av vaksineutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en artikkel i VG kan man se at de i Meløy kommune hensetter vaksineutstyr (kanyler blant annet) direkte på bakken. Noen av eskene bærer preg av å ha blitt fuktskadet og most.

Er det virkelig lov å sette esker med kanyler på bakken? Hvis det var en eske seigmenn ville det ikke vært tillatt, selv ikke innendørs.

Jeg skjønner ikke hva motivasjonen for å slenge eskene ned på bakken kan ha vært... Bryr de seg ikke? Mangler de kunnskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite å gjøre i dag? Skjønner du vil skape debatt av ingenting, men her må du prøve hardere tror jeg.

Tappert forsøk, prøv igjen....

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, ajarRun said:

I en artikkel i VG kan man se at de i Meløy kommune hensetter vaksineutstyr (kanyler blant annet) direkte på bakken. Noen av eskene bærer preg av å ha blitt fuktskadet og most.

Er det virkelig lov å sette esker med kanyler på bakken? Hvis det var en eske seigmenn ville det ikke vært tillatt, selv ikke innendørs.

Jeg skjønner ikke hva motivasjonen for å slenge eskene ned på bakken kan ha vært... Bryr de seg ikke? Mangler de kunnskap?

Kanyler og pumper er enkeltvist sterilt pakket i plast, og ligger i små pappesker inne i transportemballasjen.  De er ikke sensitive for temperatur, og eventuell fukt i emballasjen vil ikke trenge gjennom forpakningen. Dette er like "farlig" som om du setter handleposene dine ned utenfor døren mens du låser opp etter du har vært i butikken. Hva faen er det du prøver på?

• Liker 3
  • Opprett ny...