Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for 8 uker siden. Jeg har kommet fort inn i både arbeidsoppgaver og det sosiale med kollegaer. Men nærmeste leder ser ut til å holde meg på en armlengdes avstand ( i mangel på bedre beskrivelse) hun prater med de andre, men meg snakker hun kun med de gangene hun skal forklare meg hva jeg har gjort feil. Da er hun også ganske skarp( kun småfeil/nybegynnerfeil)

Hun har ikke en eneste gang spurt meg om jeg trives eller hvordan det går, og jeg begynner å lure på om hun ikke liker meg. Er det ikke normalt å ta en prat med den nyansatte og følge meg litt opp? Det er jeg vant med fra tidligere steder. Hvordan har dere blitt tatt i mot på nytt arbeidssted?

Anonymkode: fd2fe...9a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig rart ut! Har jobben en rutine for on-boarding? Der pleier det å stå beskrevet et minimum av krav til oppfølging fra leder. Men god oppfølging bør definitivt overstige minimumskravet. 

Skrevet

Jobber du i Nordea eller? De har mange ledere som oppfører seg sånn..

Uansett ikke greit. Det vanlige er jo å ha et opplæringsopplegg der man følger opp den nyansatte. Og klart du ikke blir motivert når ikke leder viser noe interesse. Er det noen andre du kan snakke med på jobb? Tillitsvalgt? 

Anonymkode: a14a0...58b

Skrevet
PM75 skrev (7 timer siden):

Det høres veldig rart ut! Har jobben en rutine for on-boarding? Der pleier det å stå beskrevet et minimum av krav til oppfølging fra leder. Men god oppfølging bør definitivt overstige minimumskravet. 

Nei, ingen rutine på det virker det som. Jeg er ganske langt nede på «rangstigen» på kontoret da, så mulig hun rett og slett ikke gidder ta seg bryet, at mine oppgaver er såpass «enkle» at hun ikke vil bruke tid på meg. Men godt å høre dette ikke er normalen...😔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber du i Nordea eller? De har mange ledere som oppfører seg sånn..

Uansett ikke greit. Det vanlige er jo å ha et opplæringsopplegg der man følger opp den nyansatte. Og klart du ikke blir motivert når ikke leder viser noe interesse. Er det noen andre du kan snakke med på jobb? Tillitsvalgt? 

Anonymkode: a14a0...58b

Ikke i Nordea nei. Ja, det er utrolig demotiverende! Har jo hyggelige kollegaer som spør meg hvordan det går, men det er jo hennes ansvar å snakke med meg og spør om slike ting. Tillitsvalgt er kanskje en ide ja.

ts

Skrevet

Selvfølgelig umulig for oss å vite hva som ligger bak, men jeg tenker at det kan være greit å ha i bakhodet at mye ofte kan tilskrives usikkerhet heller enn vond vilje. Kanskje er ikke dette en person det faller naturlig for å småprate mye med nye, og dermed begrenser samtalene seg oftere til de dere  ha? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...