Gå til innhold

Får barna deres ha besøk/dra på besøk nå rett før jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lite covid-19 her vi bor, men det var en mor som ikke ville la datteren sin dra på besøk/ha besøk nå rett før jul pga all slags type smitte, fordi de kanskje må holde seg hjemme ved evt forkjølelse. Dette har jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Mtp at de skal på skolen disse to dagene, så har jeg ikke tenkt på at besøk kanskje ikke er lurt... Hadde det ikke vært skole, så hadde jeg muligens tenkt i de baner. 

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 6a8b1...609

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min hadde besøk i går av en i klassen. Ikke tenkt over det egentlig, de var jo sammen hele skoledagen på fredagen 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 9ee7f...ed8

Skrevet

Her er det skole i to dager til, så jeg ser ikke poenget med å nekte lek og samvær i helgen med barn i samme kohort... Kommune med stigende smittetall her. 

Anonymkode: 29dc0...cfe

• Liker 1
Skrevet

Her har vi besøk som vanlig, regner med smitten stiger og vi sannsynligvis ender opp med smitte både her og der etter jul så han for sosialisere seg så mye han orker nå for jeg er redd det blir karantene og hjemmeskole når alle er tilbake etter jul og nyttår.

Skrevet

Vi bor på et av de stedene i landet med mest smitte. Hadde bestemt oss for å holde oss for oss selv fra fredag og ta sønnen vår fri fra skolen på mandag for å øke sjansen for å få feire jul med besteforeldre. Så ble sønnen vår forkjølet i går, så nå hadde det ikke blitt noe besøk eller skole uansett.

Anonymkode: 43eb3...0c7

• Liker 2
Skrevet

Mine barn får ikke være med venner innendørs fom i går og frem til etter 2.juledag. De kan evt leke utendørs. Pga jeg vil ikke risikere å ta med smitte inn i juleselskap når vi skal møte andre i familien, flere enn en vanlig torsdag, på julaften. 

Når vi ikke møter noen utenfor kjernefamilien fom i går og frem til julaften så ser jeg på det som lurt mtp å unngå smittespredning. Skolen har tatt tidligere julefri og vi har mulighet til det. 

Anonymkode: f351f...5cb

• Liker 3
Skrevet

Stigende trend her. Vi har vært i selvpålagt karantene den siste tiden, fordi vi vil ha god samvittighet når vi drar til besteforeldre snart. Barna er enige. 

Anonymkode: 27bce...2d3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sønnen min hadde besøk i går av en i klassen. Ikke tenkt over det egentlig, de var jo sammen hele skoledagen på fredagen 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 9ee7f...ed8

Men når de er på besøk innendørs hos hverandre så er det ikke bare skolekameratene de er nær, men også små søsken og foreldrene til vennene osv. Jeg vet om et barn som har blitt smittet av faren til kameraten da han var på besøk der selv om de ikke var nære. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stigende trend her. Vi har vært i selvpålagt karantene den siste tiden, fordi vi vil ha god samvittighet når vi drar til besteforeldre snart. Barna er enige. 

De hadde siste skoledag fredag, men for oss var det hjemmeskole fra tirsdag. 

Skrevet

Ja selvfølgelig, ber de leke med flest mulig og gi masse kos til alle de kjenner nå ved juleavslutninger, tross alt lenge til de møtes igjen

Skrevet

Noen tenker slik selv på plasser med lite smitte. Jeg begrenser barnet mitt minst mulig og mener det er best. Håper virkelig at skolebarnet mitt kan få litt besøk i romjula. Han er sosial og har behov for å være med venner 

Anonymkode: 5c0de...47b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen tenker slik selv på plasser med lite smitte. Jeg begrenser barnet mitt minst mulig og mener det er best. Håper virkelig at skolebarnet mitt kan få litt besøk i romjula. Han er sosial og har behov for å være med venner 

Har han søsken? Her har vi to tette barn som leker fint sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men når de er på besøk innendørs hos hverandre så er det ikke bare skolekameratene de er nær, men også små søsken og foreldrene til vennene osv. Jeg vet om et barn som har blitt smittet av faren til kameraten da han var på besøk der selv om de ikke var nære. 

Er ikke alle som har småsøsken, og jeg er ikke "nær" barnet mitt og venner når hen har besøk. De leker på rommet eller spiller tv spill, helt uten meg... 

Anonymkode: 29dc0...cfe

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kommer til å tillate besøk i romjula selv om vi ikke gjør det nå før jul. Det er julaften som er viktig å få feire med besteforeldre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kommer til å tillate besøk i romjula selv om vi ikke gjør det nå før jul. Det er julaften som er viktig å få feire med besteforeldre.

Samme her. 

Skrevet

Ikke inne nei , selvsagt ikke

Anonymkode: 46a4b...1ed

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er lite covid-19 her vi bor, men det var en mor som ikke ville la datteren sin dra på besøk/ha besøk nå rett før jul pga all slags type smitte, fordi de kanskje må holde seg hjemme ved evt forkjølelse. Dette har jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Mtp at de skal på skolen disse to dagene, så har jeg ikke tenkt på at besøk kanskje ikke er lurt... Hadde det ikke vært skole, så hadde jeg muligens tenkt i de baner. 

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 6a8b1...609

Null besøk inne før julaften. Vi vil ikke risikere forkjølelsessymptomer. Leke ute får de lov til.

Anonymkode: 3a7d0...66a

• Liker 1
Skrevet

Her stiger smitten, men vi hadde valgt likt uansett. Skolene har lagt opp til hjemmeskole i dag og i morgen. Mine barn får ikke besøke noen fra og med fredagen som var og til etter julefeiringen. 

Det går veldig fint, de møtes digitalt av og til, og leker med søsken og får tid til andre ting. 

Anonymkode: 07b51...528

• Liker 3
Skrevet

Eldste er akuratt ferdig med karantene, en nærkontakt som var smittet. I de 10 dagene fikk ingen av barna besøk inne. De minste var på skole og møtte sine venner ute. I dag skal eldste få en kamerat på besøk. Bor nære Oslo. 

Anonymkode: 1dc54...f77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...