Gå til innhold

Hvorfor begynner de med «games» på snap, men tåler det ikke tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje mer rettet mot unge som er litt inn i dagens «snap-trender» med tomsnapping og mye annet rart. 

Dagens sjekking og sosial omgang - spesielt pga. COVID - skjer jo mye over nett, og jeg virkelig merket mye sære fakter og sosiale koder - spesielt på snap. 

Hvorfor begynner menn liksom sette deg på read eller «vent» i timesvis på snap, men maser og spammer hvis de får egen medisin tilbake??? Sykt hvordan verden har blitt

Jeg har masse kompiser jeg har mye daglig kontakt med, og det er som regel ikke før man evt blir noe MER de begynner sånn. Finner man seg en ny og blir mer seriøs med han i stedet, er det syting og fullt kaos.

Det høres ut som det er snakk om 16-åringer, men her er det 20 og oppover

Anonymkode: 645eb...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er kanskje mer rettet mot unge som er litt inn i dagens «snap-trender» med tomsnapping og mye annet rart. 

Dagens sjekking og sosial omgang - spesielt pga. COVID - skjer jo mye over nett, og jeg virkelig merket mye sære fakter og sosiale koder - spesielt på snap. 

Hvorfor begynner menn liksom sette deg på read eller «vent» i timesvis på snap, men maser og spammer hvis de får egen medisin tilbake??? Sykt hvordan verden har blitt

Jeg har masse kompiser jeg har mye daglig kontakt med, og det er som regel ikke før man evt blir noe MER de begynner sånn. Finner man seg en ny og blir mer seriøs med han i stedet, er det syting og fullt kaos.

Enkelt og greit fordi man ikke vil fremstå som desperat ovenfor andre. Jeg er i denne alderen selv, og dessverre er det slik gamet fungerer fra begge kjønn. Men så tar jo selvfølgelig følelser over av og til når man får samme medisin tilbake. Og da greier man ikke å kontrollere seg selv, og da begynner man å "mase". Og dette fører til at man på en måte taper. 

Merker derimot at de som er 25 eller mer ikke bryr seg så mye om å spille hard-to-get via for eksempel snapchat, Tinder osv. Skulle ønske det var sånn i min generasjon også, synes det er ekstremt slitsomt. 

Anonymkode: 7daed...733

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ?

Bruker snap selv- hvordan settter du på read egtl?

til det andre, så vet jo ikke jeg noe om hvorfor, er du nysgjerrig-Ville jeg ha tatt det opp med personen det gjelder. Viser bare slvtillitt sånn jeg ser det, å kunne være direkte med med noe på snap

Anonymkode: 8efae...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enkelt og greit fordi man ikke vil fremstå som desperat ovenfor andre. Jeg er i denne alderen selv, og dessverre er det slik gamet fungerer fra begge kjønn. Men så tar jo selvfølgelig følelser over av og til når man får samme medisin tilbake. Og da greier man ikke å kontrollere seg selv, og da begynner man å "mase". Og dette fører til at man på en måte taper. 

Merker derimot at de som er 25 eller mer ikke bryr seg så mye om å spille hard-to-get via for eksempel snapchat, Tinder osv. Skulle ønske det var sånn i min generasjon også, synes det er ekstremt slitsomt. 

Kn du fortelle mer om hva dette går ut på egtl?

Handler det om å være treig å svare på snap, eller er det at du kan sette en snap på vent,slik som f eks en samtale?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kn du fortelle mer om hva dette går ut på egtl?

Handler det om å være treig å svare på snap, eller er det at du kan sette en snap på vent,slik som f eks en samtale?

Kan for eksempel være slik at man venter unødvendig lenge på å åpne en snap til tross for at man er på mobilen. Kan også være at man lar være å svare, eller svarer veldig kort. 

Jenter kan også for eksempel "teste" gutter med å være treig med å svare på en snap etter å ha åpna. Dersom gutten begynner å sende snap til jenta om hvorfor hun ikke svarer/begynner å mase, så kan han fremstå som en desperat type. 

VET, alt det her er ekstremt teit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan for eksempel være slik at man venter unødvendig lenge på å åpne en snap til tross for at man er på mobilen. Kan også være at man lar være å svare, eller svarer veldig kort. 

Jenter kan også for eksempel "teste" gutter med å være treig med å svare på en snap etter å ha åpna. Dersom gutten begynner å sende snap til jenta om hvorfor hun ikke svarer/begynner å mase, så kan han fremstå som en desperat type. 

VET, alt det her er ekstremt teit. 

Gamet er på når du vet at personen bryr seg om responsen? Hva da, når personen tar opp det? Fordi jeg er der nå, ejg tar opp sånne ting, gutten svarer, men han er ganske treig, pluss at han er kort. Ikke alle liker å utlevere seg, tar jeg det opp med han blir han sykt sårbar..Noen tips til hvordan takle ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gamet er på når du vet at personen bryr seg om responsen? Hva da, når personen tar opp det? Fordi jeg er der nå, ejg tar opp sånne ting, gutten svarer, men han er ganske treig, pluss at han er kort. Ikke alle liker å utlevere seg, tar jeg det opp med han blir han sykt sårbar..Noen tips til hvordan takle ?

Hvis man for eksempel spør sånn "hvorfor svarte du ikke på den forrige snapen?" osv. så har man tapt litt. Man blir litt gjennomskuet, og da blir den andre personen uinteressert.

Nå vet jeg ikke hvilken alder gutten du prater med er i, men mange er jo ganske beskjedne når de er yngre. Trenger ikke å ha å gjøre med at han prøver å leke hard-to-get, men at får litt nerver av å prate med jenter (og svarer dermed litt kort og treigt). Kan jo også være helt motsatt, altså at han er care og ikke orker å bruke så mye energi på å svare. Men siden du nevnte at han ble sårbar av at du tok det opp, så virker det ikke som tilfellet. 

Skrevet

Høres ut som du er i samme greie som meg, du som svarte først. Utrolig teit ja 🤦‍♀️ Jeg har kontakt med en del eldre fyrer, og de er gjerne mye modigere og rett på sak. Spør heller om du vil finne på noe, osv, i stedet for å sende bare tomme snaps uten mening.

De som er litt yngre virker mest å være ute etter underholdning og tidsfordriv og GAMES frem til fylla i helgene

/ ts

Skrevet

Er det flere sosiale koder på snap jeg må vite om forresten? Haha

Litt for lenge siden sist jeg var singel, kjenner jeg. 

/ ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det flere sosiale koder på snap jeg må vite om forresten? Haha

Litt for lenge siden sist jeg var singel, kjenner jeg. 

/ ts

Ikke vise for mye interesse når det er i tidlig stadie. Både jenter og gutter (spesielt gutter) blir skremt av sånt. Egentlig må man bare vise at man ikke er så enkel å få.

Ellers bør man ikke sende altfor mange snapper i løpet av et døgn, snapper med altfor lange tekster eller bruke for mye emojis og slikt. Da regner jeg med du er good!

• Liker 1
Skrevet

Ja, folk er ofte skrudd sammen sånn at de liker å jakte selv, men om de får oppmerksomhet tilbake, blir de stressa og synes den andre "maser". Går vedkommende videre fra dramaet, føler de seg derimot "avvist". 

Anonymkode: 41644...b68

• Liker 2
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...